2

از آنالیز قوانین “نیوتن” تا عذرخواهی فتح‌الله‌زاده

  • کد خبر : 63181
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۱۳

برنامه «۹۰» شب گذشته در حالی پخش شد که علی فتح‌الله‌زاده به خاطر اتهام‌های مطرح شده از سوی استقلالی‌ها به فردوسی‌پور از او عذرخواهی کرد.

برنامه «۹۰» شب گذشته ابتدا به بررسی بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا پرداخت و تصاویر مربوط به صحنه‌های مهم این بازی و همچنین گل‌های آن را پخش کرد.

در ادامه نیز طبق روال هر هفته‌ بررسی بازی‌های لیگ برتر در دستور کار قرار گرفت و دیدارهای هفته‌ بیست و پنجم با پخش صحنه‌های حساس داوری توسط میرزا بیگی، کارشناس داوری تحلیل شد.

عادل فردوسی‌پور همچنین در اوایل برنامه‌اش دوباره گریزی به حواشی که امیر قلعه‌نویی با برنامه «۹۰» پیدا کرده بود زد و صحبت‌های او در نشست خبری پیش از بازی با راه‌آهن پخش شد. قلعه‌نویی در آن صحبت‌ها انتقاد بسیار تندی به عادل فردوسی‌پور کرده بود.

همچنین گزارشی از شعارهای هواداران استقلالی پیش از بازی با راه‌آهن که عادل فردوسی‌پور را دلال و دشمن استقلال می‌خواندند پخش شد. به همین دلیل عادل فردوسی‌پور توضیحاتی را در این مورد به مخاطبانش داد.

مجری برنامه «۹۰» با رد تمام ادعاهای امیر قلعه‌نویی تاکید کرد: من نه آدم دارم و نه به جایی وصلم. برنامه «۹۰» نیز توسط شخص به اینجا نرسیده و لطف مردم شامل حالش است.

او همچنین از رسالت برنامه‌اش گفت و تاکید کرد که تا زمان پخش این برنامه او این رسالت را همچنان دنبال خواهد کرد.

در ادامه صحبت‌های عادل فردوسی‌پور ، علی فتح‌الله‌زاده روی خط برنامه آمد و به خاطر شعارهای هواداران علیه او عذرخواهی کرد. او همچنین از برخورد با امیر قلعه‌نویی به دلیل اتهاماتی که به فردوسی‌پور زده خبر داد.

در ادامه برنامه نیز که بحث بازی استقلال و راه‌آهن همچنان مطرح بود، صحنه‌های مشکوک داوری این دیدار مورد بررسی قرار گرفت و پس از پخش گزارشی که در آن سرمربیان و بازیکنان دو تیم به داوری اعتراض داشتند، کارشناس برنامه، افراد معترض را طلبکار دانست.

این صحبت‌ میرزا بیگی باعث شد تا علی دایی برای دفاع از خود روی خط بیاید. سرمربی راه‌آهن گفت: با تمام احترامی که برای آقای میرزا بیگی قائلم، اما می‌گویم که مربیان طلبکار نیستند. شما ابتدا داور را در زمین بازی ببینید و یک طرفه به قاضی نروید. آنها یکسری کارها می‌کنند که باعث می‌شود ما این حرف‌ها را بزنیم. آقای میرزا بیگی! من از شما سوال می‌کنم که چطور می‌شود در بازی پرسپولیس کارشناس می‌گوید روی محمد نوری خطا شده، اما همین صحنه روی بازیکنان ما را می‌گویید خطا نیست، مگر قانون یکسان نیست؟

وی ادامه داد: قوانین داوری در همه صحنه‌ها باید یک نوع باشد. شما کارشناسان ابتدا درباره قوانین به یک جمع بندی برسید تا مردم ۱۰۰ نوع فکر نکنند. من از شما می‌پرسم که روی ساموئل چه خطایی شد که داور به خاطر اعتراض غلامپور او را اخراج کرد. مگر نیوتن نیرو را به چه شکلی عنوان کرده که هر کسی یک برداشتی از آن می‌کند! بازیکن استقلال بازیکنم را در محوطه جریمه شارژ کرد و داور باید پنالتی می‌گرفت، اما هر کسی یک تفصیلی از این صحنه می‌کند. به اعتقادم داور خیلی راحت می‌تواند جریان بازی را عوض کند، چرا تفسیر کارشناسان متفاوت است. محسن ترکی در بازی با استقلال از دقیقه اول در اکثر صحنه‌ها علیه ما سوت زد.

سرمربی راه‌آهن همچنین درباره قرار دادن محمد محمدی، دروازه‌بان راه‌آهن در اختیار کمیته‌ انضباطی این باشگاه، توضیح داد: اگر قرار است بازیکنی در تمرین حاضر نشود، زنگ می‌زند و از من اجازه می‌گیرد. محمدی هم بالای ۱۰ بار چنین اتفاقی برایش افتاده و من هم به او اجازه دادم که به تمرین نیاید، اما امروز (دوشنبه) به فرشید کریمی و غلامپور زنگ زده و از آنها اجازه گرفته که به تمرین نیاید، اما این‌ها اجازه ندارند که به بازیکن مرخصی دهند. محمدی در این فصل خیلی مشکل داشته و زنگ زده و من حلش کرده‌ام . آقای محمدی! اگر خجالت می‌کشیدی حداقل یک پیامک می‌زدی. من برایم نظم و انضباط از همه چیز مهم‌تر است، حتی اگر بهترین بازیکنم هم بی‌نظمی کند او را کنار می‌گذارم.

 

علی دایی در ادامه نیز درباره مراسمی که در یکی از زورخانه‌ها برگزار شد و او به اتفاق رویانیان حضور داشت، اما گفته می‌شود دایی به دلیل حضور رویانیان آنجا را ترک کرده است، در این برنامه گفت: من به دعوت فدراسیون زورخانه‌ای به آنجا رفتم، اما دیدم چون رویانیان به آنجا آمده در آنجا نماندم ، چون شنیده‌ام که زورخانه مکانی مقدسی است و پهلوانان به آنجا می‌آیند. به همین دلیل نخواستم مشکلی ایجاد شود و از آنجا رفتم. معاون حقوقی پرسپولیس هر روز مصاحبه می‌کند و این باشگاه حقم را ضایع کرده است. بعد می‌خواهید بیایم و آشتی کنم؟ مطمئن باشید که اگر رویانیان در جای دیگری هم حضور یابد جایم آنجا نیست.

اما میرشاد ماجدی، سرپرست تیم فوتبال استقلال نیز که می‌خواست ادعاهای علی دایی بی پاسخ نماند، روی خط برنامه آمد و درباره آن قسمت از حرف‌های دایی که در مورد داوری مطرح کرده بود، توضیح داد. ماجدی همچنین در باره چند صحنه‌ای که معتقد بود به ضرر استقلال سوت زده شده است، اعتراض کرد.

همچنین علی دایی و میرشاد ماجدی نیز در پاسخ به سوال پیامکی برنامه، «دژاگه» را به عنوان بهترین بازیکن ایران در بازی با لبنان انتخاب کردند.

همچنین علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم فوتبال داماش گیلان میهمان ویژه برنامه دیشب بود.

جهانبخش که در تیم ملی جوانان ایران عضویت دارد، مثل تمام بازیکنان جوانی که به برنامه دعوت می‌شوند به سوالات فردوسی‌پور در مورد سنش جواب داد و تاکید کرد که ۱۹ سال داشته و صغر سنی ندارد.

وی همچنین در ادامه درباره وضعیت تیم فوتبال داماش صحبت کرد. او همچنین درباره ناکامی تیم ملی جوانان ایران در راهیابی به جام جهانی توضیح داد و گفت که ایران در مقدماتی جام جهانی از روحیه بالایی برخوردار بود و بازی‌های خوبی را مقابل ژاپن، امارات و کویت انجام داد، اما در بازی با کره‌جنوبی غافلگیر شد و در حالی که می توانست پیروز شود شکست خورد و از راه یابی به جام جهانی باز ماند.

همچنین سوال پیامکی برنامه به بهترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در بازی با لبنان اختصاص یافت و آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و جواد نکونام گزینه‌های این سوال بودند و در پایان اشکان دژاگه با کسب ۷۸ درصد از آرا از سوی مخاطبان این برنامه به عنوان بهترین بازیکن ایران مقابل لبنان انتخاب شد.

 

همچنین جواد نکونام، رضا قوچان نژاد و تیموریان نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر