1

آنچه در باره ی پاپ نمی دانید+تصاویر

  • کد خبر : 63245
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳

“پاپ بندیکت شانزدهم” رهبر کاتولیک های جهان روز گذشته از مقام خود استعفا داد امری که از ۶۰۰ سال پیش تاکنون در تاریخ واتیکان بی سابقه محسوب شده است. زندگی پاپ بندیکت شانزدهم با حواشی جالبی همراه بوده است.

 باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی نوشت: پاپ بندیکت شانزدهم یا همان کاردینال “جوزف راتزینگر” پیشین علاوه بر آنکه رهبر معنوی کاتولیک های جهان محسوب می شد در جوانی نیز عضو شاخه جوانان حزب نازی بوده است. در مورد زندگی وی مسائلی مطرح بوده است.

برای مثال می توان به خشم صهیونیست ها از وی در سال ۲۰۰۹ میلادی اشاره کرد زمانی که اسقف “ریچارد ویلیامسون” افسانه هولوکاست را رد کرد و پاپ هیچ گونه موضع گیری رسمی ای در این مورد ابراز نداشت.

روابط پاپ پس از اظهارنظر های توهین آمیزش در مورد پیامبر اکرم (ص) نیز باعث کدورت موقت روابط میان مسلمین و مسیحیان شد که وی پس از آن عذرخواهی نمود و اظهار داشت که این اظهارنظر صرفا نقل قولی از امپراتور بیزانس در قرن چهاردهم میلادی بوده است.
در سال ۲۰۱۲، نیز سایت افشاگر “ویکی لیکس” اسنادی را منتشر نمود که نشان می داد در داخل واتیکان میان گروههای مختلف و رقیب فساد و فتنه های و اختلافات بسیاری وجود دارد. در این میان اما اتهامی متوجه پاپ نشد و وی نیز صرفا سعی کرد تا مقام ناظر بی طرف را حفظ نماید. از سوی دیگر پاپ بندیکت شانزدهم سعی نمود تا از خود چهره ای “روشنفکرتر” از پاپ های پیشین به نمایش بگذارد و برای مثال از پوشیدن لباس بابانوئل ابایی نداشت.
در مقایسه با پاپ های دیگر، وی علاقه ای زیادی به استفاده از لباس های رنگی و با رنگ های روشن داشت. شایعاتی نیز مطرح شده بود کفش های پاپ را مارک معروف “پرادا” طراحی نموده است که واتیکان آن را شدیدا تکذیب کرد و این در حالی بود که پاپ روابط شخصی نزدیکی با طراح پرادا داشته است.
پاپ همچنین در سال ۲۰۱۰ میزبان جشنی بود که در آن افرادی به عملیات آکروباتیک پرداختند و این جزو نادر مراسم این چنینی بود که در واتیکان برگزار شده بود.
همچنین پاپ بندیکت شانزدهم در شبکه اجتماعی “توئیتر” نیز دارای صفحه ای شخصی است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63245

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]