2

فهرستی از بانفوذترین زنان جهان+تصاویر

  • کد خبر : 63326
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸

زنان در دهه‌های اخیر حضور پر رنگ و موفقی در عرصه‌های مهم و کلیدی سیاسی، اقتصادی، تجاری و البته تکنولوژی داشته و درست به همین دلیل هم هست که مجله معتبر فوربس هر سال به بررسی، انتخاب و معرفی با نفوذترین و قدرتمندترین زنان جهان می‌پردازد.

زنان در دهه‌های اخیر حضور پر رنگ و موفقی در عرصه‌های مهم و کلیدی سیاسی، اقتصادی، تجاری و البته تکنولوژی داشته و درست به همین دلیل هم هست که مجله معتبر فوربس هر سال به بررسی، انتخاب و معرفی با نفوذترین و قدرتمندترین زنان جهان می‌پردازد.

این مجله به تازگی فهرستی از قدرتمندترین زنان جهان در سال گذشته میلادی را منتشر کرده است. به این ترتیب از میان بیش از دویست نفر کاندیدای این بررسی در سرتاسر جهان، بالاخره صد نفر از بهترین‌ها انتخاب شدند. این فهرست شامل صد نفر از بانفوذترین زنان جهان از هفت زمینه مختلف ثروت، تجارت، سبک زندگی (شامل سرگرمی و مد)، رسانه، فعالیت‌های غیرانتفاعی، NGOها، سیاست و البته تکنولوژی است.
در همین راستا برای انتخاب این زنان عوامل مختلفی مانند سرمایه شخصی، حضور در رسانه‌ها و البته میزان تاثیرگذاری آنها و غیره مورد بررسی قرار گرفته است. از میان این فهرست صد تایی از تاثیرگذارترین و قدرتمندترین زنان جهان، شانزده نفر از بزرگان و فعالان حوزه تکنولوژی هستند تا به این ترتیب نشان دهند که تکنولوژی در این سال‌ها سهم بزرگی از رشد و توسعه کشورهای جهان در عرصه‌های مختلف را به خودش اختصاص داده است. با این اوصاف تاثیرگذارترین زنان عرصه تکنولوژی در جهان عبارتند از:

شریل سندبرگ:

با نفوذترین زن در عرصه تکنولوژی در حال حاضر دهمین زن قدرتمند جهان است. او تنها عضو زن هیات مدیره بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان  و البته مدیر بخش عملیات این شرکت است. سندبرگ ۴۳ ساله متاهل و ساکن کالیفرنیا بوده و فارغ‌التحصیل رشته‌های هنر و علوم و مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد است. او که در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون به عنوان یکی از مدیران وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می‌کرده و مدتی هم رییس بخش فروش آنلاین گوگل بوده است، حالا حدود یک میلیارد دلار از سهام این شبکه اجتماعی را در اختیار دارد. او در حال حاضر درآمد ماهانه  ۴ میلیون و ۴۰ هزار دلاری دارد.
ویرجینیا رومتی:
او مدیر عامل و رییس هیات مدیره ۵۵ ساله شرکت بزرگ IBM است که در حال حاضر جایگاه پانزدهم را در فهرست قدرتمندترین زنان جهان در اختیار دارد. رومتی متاهل و ساکن نیویورک بوده و مدرک خود در رشته هنر و علوم را از دانشگاه نورث وسترن گرفته است. او سی سال یکی از کارمندان عالی رتبه شرکت IBM بوده است و انتظار دارد با ورود به عرصه رایانش ابری تا سال ۲۰۱۵ بتواند ۲۰ میلیارد دلار به درآمدهای شرکتش بیفزاید. درآمد او در حال حاضر به حدود ۱۰۷ میلیون دلار می‌رسد.
اورسولا برنز:
مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت قدیمی و بزرگ زیراکس با ۵۴ سال سن حالا عنوان هفدهمین زن تاثیرگذار جهان را هم در اختیار دارد. او فارغ التحصیل رشته علوم از دانشگاه کلمبیا بوده و در حال حاضر درآمدی برابر ۲۲ میلیون و ۶۶۴ هزار دلار دارد. او بعد از سومین سال حضورش در زیراکس تلاشش برای اصلاح و تغییر این شرکت از یک فروشنده دستگاه‌های پرینتر و فتوکپی به یک ارائه‌دهنده خدمات تجاری را شروع کرد. به این ترتیب شروع به خرید شرکت‌های کوچک در زمینه تکنولوژی و پزشکی کرد و تجارت زیراکس را گسترش داد و به این ترتیب به اولین زن سیاه پوستی تبدیل شد که یک شرکت بزرگ آمریکایی را مدیریت می‌کند.
مگ وایتمن:
 هجدهمین زن قدرتمند جهان مدیر عامل ۵۶ ساله شرکت بزرگ HP است. او با سرمایه خالص ۷/۱ میلیارد دلاری یکی از ثروتمندترین افراد جهان و ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید. هر چند بخش زیادی از این سرمایه را به صورت شخصی بدست آورده، اما حضور موفق‌اش در شرکت eBay هم تاثیر زیادی در گسترش منابع ثروت او داشته است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه هاروارد است و در سال ۲۰۱۰ هم کاندیدای انتخابات فرمانداری ایالت کالیفرنیا شده بود. HP امسال شاهد کاهش قیمت سهامش تا یک سوم بود و او اعلام کرد که چهار یا پنج سال زمان برای اصلاح این شرکت بزرگ لازم دارد.
ماریسا مایر:
 مدیر عامل ۳۷ ساله شرکت Yahoo در حال حاضر بیست و یکمین زن تاثیر گذار جهان است. مایر که فارغ التحصیل رشته علوم از دانشگاه استنفورد و یکی از اولین کارمندان شرکت گوگل بوده است از ماه جولای گذشته به عنوان مدیر عامل Yahoo کارش را شروع کرده است تا این شرکت را از وضعیت رکود نجات بدهد. درآمد او در حال حاضر برابر ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار دلار است.
سوزان وجسیکی:
 او یکی از معاونان گوگل در بخش تبلیغات است. وجسیکی ۴۴ ساله فارغ التحصیل رشته علوم و هنر از دانشگاه هاروارد است و در حال حاضر درآمدی برابر ۳۹ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار دارد. او در واقع مسوول ۹۶ درصد از درآمدهای گوگل در سال ۲۰۱۱ بوده است. بد نیست بدانید که خواهرش «آنه» همسر سرگی برین یکی از موسسان گوگل است. وجسیکی در حال حاضر رتبه ۲۵ را در فهرست قدرتمندترین زنان جهان و بالاتر از ملکه الیزابت دوم در اختیار دارد.
سافرا کتز:
چهل و هشتمین زن قدرتمند جهان با ۵۱ سال سن، مدیر ارشد تکنولوژی و رییس هیات مدیره شرکت Oracle است. او سال‌ها است که هیات مدیره این شرکت بزرگ نرم‌افزاری را مدیریت می‌کند و پیش‌بینی کرده است که این شرکت در سال جدید میلادی بیشترین میزان سودش را به دست خواهد آورد. درآمد او در حال حاضر به بیش از ۳۷ میلیون دلار می‌رسد.
لورن پاول جابز:
بیوه ۴۹ ساله استیو جابز نابغه محبوب دنیای تکنولوژی، با سرمایه ۱۱ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین زنان جهان و آمریکا است وNews/2856/25-10.jpg در حال حاضر رتبه ۴۹ را در فهرست تاثیرگذارترین زنان جهان در اختیار دارد. او موسس و رییس شرکت Emerson Collective هم هست. او حالا وارث تمام دارایی‌های موسس و مدیرعامل شرکت اپل که ارزشمندترین شرکت تکنولوژی جهان است، به حساب می‌آید.
شر وانگ:
موسس و رییس ۵۴ ساله شرکت HTC حالا پنجاه و ششمین زن تاثیرگذار جهان است. او فارغ‌التحصیل رشته علوم از دانشگاه برکلی کالیفرنیا است و درآمد ۱۴ و نیم میلیون دلاری دارد. شرکت او در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند در دنیا است و خودش یکی از ثروتمندان کشور تایوان به حساب می‌آید.
پادماسری واریور:
رتبه پنجاه و هشتم از قدرتمندترین زنان جهان هم به مدیر ارشد تکنولوژی و استراتژی در شرکت بزرگ Cisco می‌رسد. او ۵۲ ساله و یک هندی الاصل ساکن کالیفرنیا است. او قبل از حضورش در Cisco، همین سمت را در شرکت Motorola داشته است. درآمد او در حال حاضر به بیش از ۴۵ و نیم میلیون دلار می‌رسد.
سو گاردنر:
فتادمین زن تاثیرگذار جهان مدیر اجرایی بنیاد WikiMedia و ۴۵ ساله است. او علاوه بر تکنولوژی در زمینه‌ کارهای بشردوستانه هم فعالیت می‌کند و در حال حاضر سرمایه‌ای برابر ۲۱ میلیون دلار دارد. بسیاری معتقدند که دانشنامه Wikipedia قبل و بعد از حضور گاردنر دو ماهیت متفاوت داشته و بنیاد WikiMedia بعد از حضور او افزایش سالانه ۳ میلیون دلاری در درآمدش داشته است.
«چو ساک کونگ» مدیر عامل شرکت مخابراتی سنگاپور به نام SingTel، «کی‌ران ماسومدار شاو» موسس و مدیر شرکت هندی Biocon که در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند، «ویلی دای» یکی از موسسان شرکت Marrvell Technology که در زمینه تولید تراشه فعالیت می‌کند و بالاخره «سان یافانگ» رییس هیات‌مدیره شرکت مخابراتیHuawei Technologies به ترتیب با رتبه‌های هفتاد و چهارم، هشتادم، هشتاد و نهم و نود و یکم دیگر زنان قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه تکنولوژی هستند.
دنیای اقتصاد
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63326

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر