2

عمده سرقت‌ها و جنایات ریشه در رجوع به فرهنگ منحرف غربی دارد

  • کد خبر : 6339
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در صبحگاه نیروی انتظامی استان مرکزی در اراک، افزود: با توجه به اینکه در نزدیکی ایام مبارک ماه رمضان هستیم، باید برای خود‌سازی تلاش کنیم؛ البته خودسازی مختص ماه رمضان نیست و انسان باید همیشه و در همه حال در حال بهینه‌سازی صفات خوب خود باشد. وی تصریح کرد: از وظایف نیروی […]

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در صبحگاه نیروی انتظامی استان مرکزی در اراک، افزود: با توجه به اینکه در نزدیکی ایام مبارک ماه رمضان هستیم، باید برای خود‌سازی تلاش کنیم؛ البته خودسازی مختص ماه رمضان نیست و انسان باید همیشه و در همه حال در حال بهینه‌سازی صفات خوب خود باشد.

وی تصریح کرد: از وظایف نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان تسهیل شرایط روزه‌داری برای روزه داران است که بخشی از آن مربوط به کاهش ترافیک در ساعات نزدیک به افطار است تا مردم با آرامش به منازل خود برسند.

احمدی‌مقدم افزود: از وظایف دیگر نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان، حفظ ظاهر جامعه در برابر رفتار‌های هنجارشکن است تا از تظاهر به روزه‌خواری جلوگیری شود؛ البته ممکن است اقشاری از جامعه قادر به روزه‌داری به دلایل مختلف نباشند اما، این اقشار هیچ‌گاه نباید در ملاعام تظاهر به روزه‌خواری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهارکرد: کارکنان نیروی انتظامی یکی از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه هستند و تقویم استراحت این عزیزان با همه مردم متفاوت است و در زمانی که همه در حال استراحت هستند، این عزیزان در حال ایجاد امنیت برای مردم هستند که البته ما به این وظیفه خود افتخار می‌کنیم زیرا بستر‌ساز آرامش و امنیت برای مردم هستیم و این مهم توفیقی است که خداوند به آحاد کارکنان نیروی انتظامی عطا کرده است.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: امنیت نه تنها پیش نیاز پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است بلکه، لازمه دین‌داری است و امروزه نوع برنامه‌ای که غرب بر علیه ملت‌ها و به خصوص برای مردم ایران تدارک دیده است، دامنه وسیعی دارد که شامل ترویج فساد اخلاقی، ترویج فیلم‌های قبیج، غیراخلاقی و مستهجن، رواج الگو‌های نادرست، رواج مشروبات الکلی که بسیاری از قتل‌ها و نزاع‌ها در شرایط مستی صورت می‌گیرد، ترویج موادمخدر که امروزه در سراسر دنیا بالغ بر ۲۵۰ میلیون نفر معتاد به موادمخدر وجود دارد و ترویج خشونت ( فیلم و بازی‌های کامپیوتری) است که البته ترویج‌کنندگان در این بخش‌ها، اول از همه خود آسیب می‌بینند و در چنین شرایطی ناامنی‌ها افزایش پیدا می‌کند تا جایی که امروزه شاهد هستیم که موادمخدر در کشورها پایه‌ای برای بیشتر جرایم است.

فرمانده ناجا گفت: عمده سرقت‌ها و جنایات ریشه در رجوع به فرهنگ منحرف غربی دارد و اینکه فساد اخلاقی با بدحجابی شروع می‌شود و به مسیر‌های بدی ختم می‌شود و وظیفه ما است تا جامعه را از چنین خطراتی محافظت کنیم؛ پس این جمله دوباره هویدا می‌شود که امنیت زمینه‌ساز عبادت است چون موانع عبادت شیطان است که انسان‌ها را به صورت مداوم به سوی انحرافات می‌کشاند و ما هر چه این بستر‌های انحرافی را بیشتر پاکسازی کنیم و نماینده‌های شیطان را به عقب برانیم امنیت جامعه را بیشتر فراهم کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بخش زیادی از مسائل و مشکلاتی که امروزه در کشور ما وجود دارد در اثر تهاجم فرهنگی و امنیتی دشمن است و البته ما همه موارد را به بیرون نسبت نمی‌دهیم و این یک میدان مبارزه است و ما باید در این میدان مبارزه غالب شویم و با مظاهر فساد با قدرت مبارزه کنیم.

وی افزود: در پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه، مردم باید در زمینه‌های مختلف همکاری‌های لازم را داشته باشند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: امروزه جوی که بر دنیا حاکم است انتشار سریع اخبار و اطلاعات را تسهیل کرده است و این که حوادث را به سرعت بر ر‌وی رسانه‌ها منعکس می‌کنند؛ البته این امر از یک جهت دارای حسن است زیرا باعث افزایش آگاهی‌ها می‌شود اما از این امر باید مراقبت کرد تا موجب افزایش ناامنی نشود.

وی افزود: در زمینه تهدیدهای وارده به کشور دو دسته اقشار وجود دارند؛ یک دسته که سعی می کنند به عنوان کسب قدرت از این تهدید‌ها در زمینه از بین بردن کمبود‌ها استفاده کنند و این کمبودها را برطرف کنند و اما اندکی هم هستند که از این تهدید‌ها استفاده می‌کنند برای این که به خانمان مردم، حکومت و دولت لطمه وارد کنند.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: در ۱۰سال گذشته تقریبا هر سال یک‌میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده شده اما عدد قتل در این یک دهه در کشور تقریبا ثابت بوده و اندکی هم پایین رفته است و نرخ آن عددی حدودا دوهزار نفر سالانه است که در جمعیت ۷۵ میلیونی زیر ۳ درصد در هر یکهزار نفر است که این رقم در کشور‌های توسعه یافته بین ۱۰ تا ۴۰ نفر در یکهزار نفر است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی باید در زمینه کاهش و کشف قتل‌ها تلاش مضاعف داشته باشد و در این زمینه دستگاه قضایی همیشه به سرعت در صحنه حاضر شده و به مسائل و مشکلات به خوبی رسیدگی می‌کند.

فرمانده ناجا گفت: متاسفانه در مورد وضعیت سلاح سرد هنوز قانونی به صورت کامل و جامع تصویب نشده است که اگر این موضوع حل شود، خود یک امر پیشگیرانه خواهد بود و نداشتن سلاح سرد یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از زد وخورد‌های جدی است.

احمدی‌مقدم اظهارکرد: همه دستگاه‌ها باید در زمینه‌های جلوگیری از خشونت تلاش کنند و این که امنیت، حق مسلم مردم برعهده حکومت بوده و تکلیفی است بر روی دوش ما که در این راه باید تمام وقت کار کرده تا بتوانیم این تکلیف را به خوبی انجام دهیم و این که تلاش باید به این‌گونه باشد که تهدیدات را ارزیابی کرد و این ارزیابی‌ها باید نه به صورت موسمی بلکه به صورت دائمی باشد.

فرمانده ناجا در پایان خاطرنشان کرد: برای قدرت هم‌افزایی کشور باید همه ارگان‌ها با هم هماهنگ و همکار باشند و از فرافکنی جلو‌گیری شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر