3

همکارانی که این طوری اسکورت می شوند

  • کد خبر : 63622
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۶:۴۴

روند اخراج همکاران در بخش فارسی صدای آمریکا همچنان ادامه دارد.

وب سایت «سبزنامه ایرانیان» که از سوی شماری از عناصر ضدانقلاب مقیم آمریکا اداره می شود، در این باره گزارش داد: با افزایش نفوذ گروه های نظارت بر بخش فارسی صدای آمریکا که در ارتباط با کنگره آمریکا هستند مدیریت صدای آمریکا سخت گیری بیشتری نسبت به پرسنل بخش فارسی اعمال می کند. بر همین اساس نخستین گروهی که مشمول این سخت گیری ها شده اند کیانوش سنجری، کوروش صحتی، احمد باطبی و رودی بختیار بوده اند که در سال های اخیر ضمن سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود در صدای آمریکا در بسیاری موارد با اقدامات غیرقانونی مشکلات حقوقی برای صدای آمریکا ایجاد کرده بودند، از جمله شکایت های متعدد که از افراد و سازمان های حقیقی و حقوقی علیه رفتارهای غیرقانونی این گروه از پرسنل قراردادی صدای آمریکا به نهادهای قضایی دولتی ارسال شده بود.
این گزارش می افزاید: در پی همین پیگیری ها کیانوش سنجری، از صدای آمریکا اخراج شد و به شکل زننده ای با اسکورت ماموران امنیتی صدای آمریکا به بیرون از ساختمان هدایت شده و حتی به وی اجازه داده نشد تا لوازم شخصی اش را از میز کارش جمع کند و لوازم شخصی وی توسط ماموران امنیتی در کیسه ای پلاستیکی جمع آوری و در بیرون از ساختمان به وی تحویل داده شد. همچنین کوروش صحتی، ملتمسانه با امضای تعهد کتبی پذیرفت تا به صورت کارمند قراردادی ساعتی تا زمانی که بتواند کار جدیدش را پیدا کند در آنجا مشغول به کار باشد و در تعهدنامه تاکید کرد به قوانین صدای آمریکا احترام خواهد گذاشت. اما همچنان وی در لبه اخراج قرار دارد.
سبزنامه ایرانیان خاطرنشان کرد: از احمد باطبی هم خواسته شده است تا کار جدیدی پیدا کند و عنوان شده که تا پایان این ماه وی نیز اخراج خواهد شد. رودی بختیار هم از یک ماه پیش دفتر کار و پست سازمانی اش در صدای آمریکا را از دست داده و از همان زمان به اعتراض در محل کار خود حضور نیافته و به همین جهت زمینه اخراج وی نیز فراهم شده است.
این سایت اینترنتی از سوی دیگر از اخراج کاوه باسمنجی سردبیر بخش فارسی VOA خبر داد و نوشت: در ادامه تغییرات اساسی و تسویه حساب های درونی در صدای آمریکا، کاوه باسمنجی یک سال و نیم پیش به عنوان سردبیر بخش فارسی صدای آمریکا انتخاب شده بود، امروز از این رسانه اخراج شد.
اتهامات وارد شده به کاوه باسمنجی، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استخدام اعضای خانواده فامیل و دوستان و روابط خارج از اخلاق و عرف در محل کار بوده است. وی که از آشنایان خانوادگی فریبا داوودی مهاجر و علی افشاری می باشد، پس از ورود به صدای آمریکا پسرش آرش باسمنجی را که کوچکترین آشنایی با روزنامه نگاری و کار رسانه نداشته است استخدام می کنند. باسمنجی در اقدامی عجیب شغل پسرش را چرخاندن صفحه نمایش اخبار اعلام می کند تا در ازای چرخاند این صفحه در مقابل چشم مجریان صدای آمریکا چند هزار دلار بیشتر به جیب خانواده شان واریز شود. همچنین برای خانواده و اعضای فامیل دوستانش نیز از این دست مشاغل ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63622

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر