0

جشنواره فصلی مطبوعات، فرصت مناسبی برای ارزیابی و رقابت میان مطبوعات کل کشور را ایجاد کرده است.

  • کد خبر : 6366
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸

‘محمد جعفر محمد زاده ‘‌ روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات کشور در سرای روزنامه نگاران ایران اظهار داشت:‌ جشنواره فصلی مطبوعات، فرصت مناسبی برای ارزیابی و رقابت میان مطبوعات کل کشور را ایجاد کرده است. محمد زاده با بیان اینکه کارشناسان کمیته داوری ۸۵ هزارعنوان مطلب چاپ شده در روزنامه های […]

‘محمد جعفر محمد زاده ‘‌ روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات کشور در سرای روزنامه نگاران ایران اظهار داشت:‌ جشنواره فصلی مطبوعات، فرصت مناسبی برای ارزیابی و رقابت میان مطبوعات کل کشور را ایجاد کرده است.
محمد زاده با بیان اینکه کارشناسان کمیته داوری ۸۵ هزارعنوان مطلب چاپ شده در روزنامه های کشور را مورد بررسی قرار دادند، افزود: این کارشناسان، مطالب انتشار یافته در روزنامه های کشور را که مربوط به فصل بهار و ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد است، به دقت بررسی کردند.افق – ایرنا:وی گفت: مردم باید بدانند که روزنامه ها فقط برای دیده شدن بر روی دکه های مطبوعات یا خواندن در منازل و هواپیما منتشر نمی شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما با برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در تلاش هستیم تا روزنامه ها با دیدگاه های تخصصی و چشم های تیزبین دیده شوند و از میان آنها تیتر، تصاویر، مطالب و کاریکاتور های قابل توجه برگزیده شوند.
وی گفت: در گذشته جشنواره مطبوعات سالانه یکبار و آن هم پس از فراخوان و دعوت رسمی به اهالی مطبوعات و رسانه اعلام می شد و پس از بررسی آثار، شماری به عنوان افراد برگزیده انتخاب می شدند.
محمد زاده خاطر نشان کرد: ‌این درحالی است که جشنواره فصلی مطبوعات بدون فراخوان و دعوت رسمی برگزارشده است و کارشناسان کارآزموده و مجرب با چشمان تیزبین به دنبال شکارعکس ها و مطالب از لابه لای صفحات روزنامه ها هستند.
این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شاخص های کیفی مطبوعات دراین جشنواره تعریف می شوند، افزود: همچنین کتاب برگزیدگان نخستین جشنواره فصلی مطبوعات به چاپ رسیده و برای آگاهی ‌آحاد مردم منتشر شده است.
وی تصریح کرد: این کتاب در حقیقت، کارگاه غیر مستقیم و فشرده روزنامه نگاری برای شهروندان است تا ازنزدیک با مفاهیم اصلی و تخصصی این رشته آشنا شوند.
محمد زاده اظهار داشت: این جشنواره قطعا با نواقصی روبرو بوده است و کارشناسان در این فصل فقط مجال بررسی روزنامه ها را داشتند و کارشناسی دیگر بخش های رسانه مانند خبرگزاری ها برای آنها امکان پذیر نبوده است.
وی ادامه داد:‌ در فصل آینده، دامنه داوری های این جشنواره توسعه پیدا می کند و در نتیجه، به سراغ هفته نامه ها ، روزنامه های تخصصی و خبرگزاری ها خواهیم رفت.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه کیفی مطبوعات به عنوان شعار سال جاری در بخش معاونت مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: تهذیب رسانه، حرکت به سمت روزنامه نگاری اسلامی است و ارتقا سطح سواد رسانه ای مردم و توجه به نامگذاری سال ها از زیرمجموعه های شعارامسال محسوب می شود.
وی تاکید کرد:‌ روزنامه نگاری اسلامی، روزنامه نگاری بدون انتشار مطالب غیرموثق، بدون تهمت، شایعه، افترا و مطالب غیر اخلاقی است.
محمد زاده وی با بیان اینکه روزنامه نگاری حرکتی نیست که بتوانیم با واردات آن، این بخش را توسعه دهیم، گفت: روزنامه نگاری ما باید با تاسی از شیوه های مستیقم قرآنی باشد تا بتوانیم درمسیر پیشرفت حرکت کنیم.
در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات کشور ‘سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت که از برگزیدگان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر