3

نسبت به حرکات ایذایی دشمن جای نگرانی نیست

  • کد خبر : 6371
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۳

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری که عصر امروز در نشست مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: مجلس خبرگان با توجه به هدف تأسیس آن یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.وی افزود: رهبری رکن اول نظام ماست و مجلس خبرگان به همان تناسب ارزشمند است و […]

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری که عصر امروز در نشست مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: مجلس خبرگان با توجه به هدف تأسیس آن یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.وی افزود: رهبری رکن اول نظام ماست و مجلس خبرگان به همان تناسب ارزشمند است و ارزش این نهاد را باید اعضای آن با اتخاذ تصمیمات درست در اجلاسیه‌ها و برخوردهایی که با مسائل مربوط به رهبری دارند، حفظ کنند. رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگرچه برای خبرگان تنها دو وظیفه کشف و تعیین رهبری و نظارت به معنی تحسین و پاسداری از جایگاه رهبری در نظر گرفته شده اما همین دو وظیفه بسیار مهم است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: خبرگان ملت وظیفه بزرگی بر دوش دارند که شرع مقدس و مردم به‌عهده آنان قرار دادند و ما نباید این مسئولیت را کوچک بشمریم و باید در مواقع مختلف از جایگاه و شئون ولایت و رهبری در برابر تهاجم بیگانگان صیانت کنیم.

وی اضافه کرد: کسانی که در جایگاه امامت جمعه قرار دارند و علمای بلاد از موقعیت‌های اجتماعی و دینی و سیاسی خود برای حفظ و پشتیبانی جایگاه رفیع رهبری نظام اسلامی مایه بگذارند تا از جمیع آفات محفوظ بماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در مسیر دفاع از رهبری به عنوان یک وظیفه شرعی حرکت کنیم و در این مسیر ثبات قدم لازم است و تلوّن و موضع‌گیری‌های دوپهلو مورد سوءاستفاده دشمنان و موجب تضعیف نظام می‌شود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: کمیسیون‌های مجلس خبرگان برای این است که خبرگان در دوره فعالیت ۸ ساله خود همیشه در جایگاه خبرویت حضور داشته باشند و وظایف خود را انجام دهند و جنبه تشریفاتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: برای حفظ نظام و جایگاه ولایت رهبری نیازمند وحدت هستیم و با انسجام و همدلی می‌توانیم دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدی که علیه نظام اسلامی دارند، ناکام بگذاریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السّلام تصریح کرد: در یک نظام اسلامی و ولایی مردم مکلف به شناخت درست امام و تسلیم امر امامت در زمان بروز اختلاف دیدگاه و تطبیق و فهم مصادیق هستند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: همه ما نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته‌ایم که خبرگان قانون اساسی پیشنهاد داده‌اند و مردم هم به آن رأی دادند و در رأس این نظام مقام معظم رهبری قرار دارند که از طریق قوا اعمال ولایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی ما تفکیک قوا تصریح شده و همه نهادها در جایگاه خود قرار دارند و حرف آخر را رهبری می‌زند و جایی که اختلاف نظر به‌وجود می‌آید و حل نمی‌شود، باید تسلیم امر رهبری شد و حرف دیگری نزد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی بر همین اساس خاطرنشان کرد که قوای سه‌گانه و نهادها باید طوری رفتار کنند که اختلافی به‌وجود نیاید و اگر به‌وجود آمد، هماهنگی امور با رهبری است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: یک موقعی در این کشور رئیس جمهور می‌گفت: من قانون را قبول ندارم، و امام هم در پاسخ به او فرمودند: قانون هم تو را قبول ندارد، و لذا همه ما حتی اگر قانون مطابق میل ما نبود، باید از آن تبعیت کنیم.

آیت‌الله مهدوی‌کنی تصریح کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و لذا اگر کسی می‌دانست که سخن او حق است اما موجب اختلاف می‌شود، باید قانون را بپذیرد و بر اساس قانون رهبری فصل الخطاب است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه دشمن را نسبت به تحریم و تهدید امیدوار می‌کند، بروز اختلاف است و حضرت امام هم فرمودند انقلاب اسلامی راه خود را باز کرده و نسبت به حرکات ایذایی دشمن جای نگرانی نیست اما به شرط آنکه وحدت و همدلی را حفظ کنید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: مبادا کسی طوری رفتار و موضع‌گیری و یا سکوت کند که دشمنان نسبت به توطئه‌های خود علیه جمهوری اسلامی امیدوار شوند و اگر همه با هم باشیم، دشمن راه به جایی نبرده نمی‌تواند کاری بکند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر