2

ازدواج همجنس بازان در مجلس سنای ایالت ایلینوی تصویب شد

  • کد خبر : 63866
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱

مجلس سنای ایالت ایلینوی با اکثریت اعضای دموکرات خود، روز گذشته قانون ازدواج همجنس‌بازان را در این ایالت تصویب کرد.

خبرگزاری فارس: تصویب ازدواج همجنس بازان در مجلس سنای ایالت ایلینوی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شیکاگو تریبون، مجلس سنای ایالت ایلینوی با رای اکثریت سناتورهای دموکرات به قانون ازدواج همجنسبازان موافقت کرد.

در حال حاضر این لایحه به مجلس نمایندگان ارسال شده است که پیش بینی می شود جدال بر سر این لایحه در مجلس نمایندگان شدیدتر باشد. پیش بینی می شود در صورت رسیدن این لایحه به میز «پت کوئین» فرماندار ایالت ایلینوی، وی آن را امضاء خواهد کرد.

این لایحه در مجلس سنای ایلینوی با ۳۴ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع به تصویب رسید. طرفداران این لایحه در جلسه شکست خورده قانونگذاری ماه گذشته در مورد این لایحه، عهد بسته بودند که مجدداً برای تصویب این لایحه تلاش خواهند کرد.

براساس این لایحه، تعریف ازدواج در قانون ایالتی به طور رسمی از واژه بین زن و مرد به فعل بین دو نفر تغییر می کند. در این قانون صریحاً عنوان شده است که هیچ چیزی در این قانون پیشنهادی، یک فرد مذهبی یا کشیش را مجبور به «برگزاری مراسم مذهبی ازدواج» نمی کند. زوج های همجنس باز حاضر در اتحادیه های مدنی می توانند بعد از ثبت قانون ازدواج همجنسگراها در کتاب قانون ایالت «ایلینوی»، ازدواج خود را به ازدواج همجنسگراها تبدیل نمایند.

درحالیکه طرفداران این لایحه موجب تأیید این لایحه از سوی گروه کثیری از رهبران مذهبی بوده اند، اما کاتولیک ها و سایر گروه های مذهبی به شدت با این لایحه مخالفت می کنند. به عقیده آنها ازدواج بین دو همجنس برخلاف تعالیم کتاب مقدس است، چراکه در این کتاب مقدس بر ازدواج بین یک زن و مرد تأکید شده است.

دوسال قبل، ایالت ایلینوی تشکیل اتحادیه های مدنی برای زوج های غیرهمجنس‌باز و همجنس‌باز را قانونی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63866

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]