4

چمدان های پر از پول رشوه برای کارآفرینی بود!

  • کد خبر : 64901
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۷:۰۶

رسانه های بیگانه پس از یکسال بهره برداری از پرونده فساد بانکی ۳ هزار میلیارد تومانی، تغییر ریل داده و تبدیل به وکیل مدافع متهمان محکوم به اعدام این پرونده شده اند.

پیش از این شبکه رسانه های بیگانه به همراه سایت ها و نشریات زنجیره ای از تخلفات وسیع شرکت امیرمنصور آریا و مدیر آن (مه آفرید) بهره جسته و چنین القا می کردند که با متهمان پرونده برخورد نخواهد شد. اما بدین ترتیب می کوشیدند عملکرد دستگاه قضایی را زیر سؤال ببرند. اما طی چند روز اخیر و در پی صدور احکام ۲۴ تن از متهمان پرونده و از جمله حکم اعدام برای ۴ تن از آنان، شبکه هایی نظیر- بی بی سی، رادیو فردا، صدای آمریکا، شبکه بالاترین و برخی نشریات زنجیره ای داخلی فاز جدید جنگ روانی و تبلیغاتی را کلید زده و این بار وکیل مدافع مفسدان اقتصادی شده اند.
در این زمینه عبدالکریم لاهیجی معروف به کریم بغدادی که سالهای طولانی با استخبارات عراق همکاری کرد و در خدمت گروهک تروریستی منافقین قرار داشت، به رادیو فردا گفته است حکم اعدام متهمان فساد مالی حرکت نمایشی است.
وی با بیان اینکه مخالف اعدام در هر پرونده ای است- و بی آن که به ۱۲هزار فقره جنایت و آدم کشی گروهک متبوع خود کمترین اشاره ای داشته باشد- می گوید: کار دستگاه قضایی نمایشی است. آنها می خواهند بگویند با فساد اقتصادی مبارزه می کنند. من با اعدام متهمان مخالفم.
شبکه دولتی انگلیس نیز محمد مصطفایی وکیل فراری را به صحنه فرا خواند تا به شکلی علنی تر بگوید «متهمان اصلی این پرونده مستحق مجازات اعدام نبودند». نامبرده پیش از این در پوشش وکالت زنی که پس از ارتکاب زنای محصنه، شوهرش را با همدستی شریک جرم خود به قتل رسانده بود، اعادی حقوق بشری را متهم کرد و با سوءاستفاده از این موقعیت در اروپا پناهندگی گرفت.
با وجود برگزاری جلسات متعدد دادگاه و حضور چندین وکیل مدافع متهمان که به همراه خود متهمان از آنان دفاع کردند، مصطفایی مدعی شد: روند دادرسی پرونده درست نبود و این امکان برای متهمان حتی وکلای مدافع آنها وجود نداشت که بخواهند از خود دفاع کنند!
اما قابل تأمل تر از همه این تحلیل ها اقدام روزنامه زنجیره ای قانون در دفاع از متهم اول پرونده به قلم یکی از نزدیکان گروهک نهضت آزادی و مدعی اصلاح طلبی یعنی صادق زیباکلام بود.
زیباکلام در مطلبی فاقد سند، قوه قضائیه را متهم به تبلیغات سیاسی در این پرونده می کند و با لحنی به غایت نهی از استدلال می نویسد: دادگاه از همان ابتدا می خواست نشان داده شود که مفسدین اقتصادی بزرگ، توطئه گران و ستون پنجم دشمن هستند… دادرسی بیش از آنکه برای کشف حقیقت و رسیدگی به عدالت باشد، اصراری بود برای اثبات گناهان کرده و ناکرده گروه امیرمنصور آریا و تطهیر دامن نظام از شایعات و مطالب ناروایی که بر سر زبان افتادن ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به وجود آورده بود.
در حالی که برادر متهم اول پرونده به عنوان یکی از متهمان اصلی این فساد بزرگ متواری است، زیباکلام به یکی از برادران مه آفرید خسروی استناد(!) می کند و می نویسد: برادر متهم ردیف اول یک نسخه از دفاعیات او را در اختیار بنده قرار داد. اگر حتی ثلث آنچه وی در آن ۵۰ صفحه آورده درست باشد[!؟]، در آن صورت نه تنها جرمی مرتکب نشده بلکه باید به وی نشان لیاقت داده شود اما در عمل وی محکوم به اعدام شده است. دادگاه بیشتر قصدش سیاسی و ارضای افکار عمومی بود تا رسیدگی به اینکه واقعاً چه اتفاقی افتاده، مه آفرید خسروی بیش از دهه تلاش شبانه روزی داشته و توانسته با به راه اندازی ۲۲ شرکت فعال و قریب به ۱۷ هزار حقوق بگیر موفقیتی کم نظیر از خود برجای بگذارد.
وی می افزاید: این واقعیت بود که مه آفرید امیرخسروی از نظر استعداد، توان بالای مدیریتی و شم اقتصادی، داشتن ضریب هوشی فوق العاده چیزی در ردیف «بیل گیتس»، «استیو جابز»، «هنری فورد»، «حاج امین الضرب»، «حاج برخوردار» (صنایع پارس الکتریک را ایجاد کرده بود)، یا برادران خیامی (که ایران خودرو را ایجاد کردند) است.
این گونه نوابغ که به آنها «آنتروپرونر» یا «کارآفرین» می گویند اساساً کمتر اهل خلاف هستند [!؟] و به هر کجا هم که می رسند موفقیت شان مرهون هوش و استعداد فوق العاده از یکسو و تلاش های خستگی ناپذیرشان از سویی دیگر می باشد. روحیه آنان اساساً از زد و بند، اختلاس و کارهای خلاف بری است. همه این خصوصیات در خصوص مه آفرید امیرخسروی به نحو بارزی وجود دارد. برخلاف آنچه که علیه وی مطرح شده که اهل فساد بوده از فساد به دور بوده است[!؟] زیباکلام توضیح نمی دهد که بر مبنای کدام قاعده با این قاطعیت متهم را تبرئه می کند همچنانکه به عنوان مثال توضیح نمی دهد آیا انواع روش های کارچاق کنی و چمدان های پر از پول که به عنوان رشوه به برخی مقامات بانکی و… از سوی مدیریت شرکت آریا پرداخت می شده تا در ازای آن ال سی و گشایش های اعتباری فاقد اعتبار در حد صدها میلیارد تومان صورت گیرد، نشانه کارآفرینی و پاکدستی این مفسد بزرگ اقتصادی بوده است.
فارغ از شخصیت خاص زیباکلام که باعث شده نامبرده ماننده ده ها نفر دیگر به خدمت توجیه خیانت های این شبکه بزرگ فساد درآید، نکته قابل تأمل تر ورود روزنامه های اجاره- زنجیره ای بر عرصه حمایت از مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی است که وجه تازه ای از آلودگی های اقتصادی و سیاسی را به رخ می کشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64901

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]