5

حسن روحانی از شرایطش برای ریاست جمهوری می گوید

  • کد خبر : 65157
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۶:۴۰

روحانی فردی که برای ریاست قوه مجریه کشور انتخاب می شود باید از شرایط کشور و همچنین تعاملات بین المللی شناخت کافی داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی گفت امروز اداره صحیح کشور و حل مشکلات جز با عقلانیت و درایت و تعامل داخلی و خارجی امکان پذیر نیست.

او که روز چهارشنبه در نشستی با جمعی از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای مختلف تهران صحبت می کرد، افزود: ما باید در روابط داخلی و خارجی خود با درایت،برنامه و درنظر گرفتن اصل هزینه -فایده عمل کنیم ونه تنها باید با جهان با حفظ اصولمان در تعامل باشیم بلکه در داخل کشور نیز باید با نیروهای مختلف و نخبگان در تعامل باشیم. اگر جناحی درکشور حاکم شود و به قدرت برسدبه این معنا نیست که مدیریت کشور صرفا با آن جناح باشد . در جامعه حقوق اقلیت به اندازه حقوق اکثریت است و ارزش رای اقلیت همانند ارزش رای اکثریت است .

نزدیکترین راه به تعالی کشور اجرای صحیح و دقیق قانون اساسی است

به گزارش آفتاب،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : نزدیکترین راه برای پیشرفت و تعالی کشور،اجرای صحیح قانون اساسی است . همه باید پافشاری کنیم که همه اصول قانون اساسی کشور، بدون استثنا ، اجرائی شود . به ویژه اصولی که مربوط به حقوق ملت است . در قانون اساسی به صراحت آمده است که رئیس جمهور کشور باید مدیر و مدبر و متقی و از رجال مذهبی سیاسی باشد . اگر ما به قانون اساسی به خوبی عمل کنیم شاهد شرایط بهتری برای کشور خواهیم بود. ما در کشور هزاران رجال مذهبی سیاسی نداریم.تعداد رجال سیاسی مذهبی محدود است گرچه هزاران هزار مدیر و نخبه در کشور داریم اما مدیر و نخبه و کارشناس ارشد با رجل مذهبی –سیاسی متفاوت است .

روابط ما با دنیا باید بر پایه منافع ملی و اصل هزینه – فایده باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روابط ما با جهان باید بر پایه اصل هزینه – فایده باشد . گاهی افرادی با سخن ناصحیح می گویند ما نیازی به جهان نداریم و می توانیم دروازه های مملکت را ببندیم و حتی این امر باعث خود کفایی ما می شود. خوب است که در امور مهم خود اتکا بشویم اما اینکه بتوانیم در تمام امور خود اتکا شویم یا خودکفا شویم امکان پذیر نخواهد بود . امروزه هیچ کشوری در جهان نیست که همه چیز را تولید کند اگر هم بتواند ، به صرفه نخواهد بود. ما نیاز به روابط متعادل و سالم با کشورهای جهان داریم .

برای اداره کشور باید شناخت دقیقی از کشور و جهان داشته باشیم

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای اداره کشور شناخت است افزود : فردی که برای ریاست قوه مجریه کشور انتخاب می شود باید از شرایط کشور و همچنین تعاملات بین المللی شناخت کافی داشته باشد . اگر ما امکانات ، منابع و توانمندی کشور را از یک طرف و نیازمندیهای جامعه را از طرف دیگر نشناسیم نمی توانیم برای حل مشکلات کشور برنامه ریزی کنیم. امکان پذیر نیست که دنیا را نشناسیم و برای روابط خارجی کشور تصمیم بگیریم. فردی که در آینده رئیس جمهور می شود باید تعاملات بین المللی را بخوبی بشناسد و بتواند مشکلات بین المللی و از جمله مسئله تحریم های بین المللی را حل کند و برای آن برنامه داشته باشد.

اصول حاکم بر تصمیم گیری کشور باید کاملا شفاف باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله مهم دیگر برای اداره کشور اینست که اصول حاکم بر تصمیم گیری کشور باید کاملا شفاف باشد . باید بدانیم که دنبال چه اهدافی هستیم و چه اصولی باید حاکم باشد . در کشورهای پیشرفته دنیا معمولا دویا سه اصل اصل وجود دارد اول «منافع ملی» و دوم «امنیت ملی» و اداره کنندگان کشور بر طبق این دو اصل به راحتی تصمیم گیری می کنند . اصول باید در کشور ما هم علاوه بر دو اصل فوق اصل سومی نیز به نام ((موازین شرعی)) حاکم باشد. نمی توان هرروز اصل جدیدی تاسیس کرد.بنابراین اصول باید کاملا شفاف و روشن باشند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]