2

اعلام زودهنگام برنامه شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، به ضرر اصلاح طلبان است.

  • کد خبر : 6533
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۱۶

عضو متواری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می گوید اصلاح طلبان با ورود زودهنگام به بحث انتخابات، در تله افتاده و باعث شده اند تا اتهام خیانت از گوشه و کنار به سوی آنان سرازیر شود. علی اکبر موسوی خوئینی درباره بازی دو سر باخت طیف متبوع و سابق خود به صدای آمریکا گفته است: […]

عضو متواری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می گوید اصلاح طلبان با ورود زودهنگام به بحث انتخابات، در تله افتاده و باعث شده اند تا اتهام خیانت از گوشه و کنار به سوی آنان سرازیر شود.
علی اکبر موسوی خوئینی درباره بازی دو سر باخت طیف متبوع و سابق خود به صدای آمریکا گفته است: اعلام زودهنگام برنامه شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، به ضرر اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان با ورود به بحث انتخابات در حالی که هنوز چند ماه به تاریخ انتخابات باقی مانده است یک اشتباه تاکتیکی انجام داده و خود را در این وضعیتی قرار داده اند که اتهام «خیانت» از گوشه و کنار به سوی آنها سرازیر گردیده است.
اشاره وی به انتقادهای گسترده ای است که نسبت به مواضع مذبذب خاتمی و هم طیفانش هم در میان جبهه انقلاب و هم جبهه ضدانقلاب برپا شده است. وفاداران به انقلاب از خاتمی و همراهانش می پرسند که اگر مدعی تقلب در انتخابات شده و به نظام تهمت های ناجوانمردانه زده اند، با چه رویی می خواهند به انتخابات و حاکمیت برگردند و اگر می دانند که دروغ گفته اند چرا علنا اعلام توبه و شرمساری نمی کنند. اما از آن سو جبهه ضدانقلاب نیز که طی ۱۵سال گذشته به ویژه در سال اخیر مکررا از نردبان اصلاح طلبان برای رخنه و زدن ضربه استفاده کرده، معتقد است که اصلاح طلبان تندرو کم آورده اند و اگر به جانب نظام -ولو به شکل تاکتیکی برگردند- به معنای شهادت در زمینه دروغ بودن ادعای تقلب بوده است. چرا که از نظر افکار عمومی انسان عاقل در مکانیزم رقابتی که مدعی است در آن تقلب سازمان یافته و انبوه وجود دارد، وارد نمی شود و ورود به این صحنه رقابت، از سلامت انتخابات حکایت خواهد کرد همچنان که دوبار انتخاب خاتمی و یک بار حاکمیت اصلاح طلبان بر مجلس ششم و شورای شهر شاهد آن است.
موسوی خوئینی در مصاحبه با صدای آمریکا این را هم ادعا کرده که نظام موفق شده مسائل را از احمدی نژاد برگرداند و متوجه اصلاح طلبان کند. این حرکت از طریق فشار از یک سو و نیز تطمیع آنها از سوی دیگر برای اعلام دقیق موضع گیریشان در انتخابات بوده است که به نوبه خود با عکس العمل مخالفان رژیم روبرو شده که اصلاح طلبان را به خیانت متهم کرده اند و در نتیجه فضای سیاسی در مورد شرکت در انتخابات «دو قطبی» شده است. این دو قطبی کردن حالت خوبی نبوده که توی این دو سه هفته متاسفانه اتفاق افتاده، به این شکل که در این چند ماه که هنوز مدت ها به انتخابات مانده طرف مقابل سعی کرده اند سریع مشخص کنند که جناح اصلاح طلب جایش کجاست، می گویند زود مشخص کن، توی انتخابات شرکت می کنی یا نمی کنی؟
یادآور می شود از نگاه نظام و شورای نگهبان و تمام حامیان جمهوری اسلامی، تکلیف اصلاح طلبان کاملا روشن است. آن طیف که علنا در فتنه و آشوب سازمان یافته از سوی دشمن نقش آفرینی کرده اند، مجرم و خائنند و باید مجازات شوند و بنابراین نسبت آنها با انتخابات و مشارکت سیاسی درون مکانیزم نظام روشن است و دیگرانی که در این خیانت مشارکت علنی نداشته اند باید به طور علنی از فتنه گران و همسنگران ضدانقلاب در فتنه سال ۸۸ اعلام برائت کنند.
روز گذشته سایت دویچه وله در تحلیلی به تذبذب خاتمی پرداخت و تصریح کرد: سخنان متفاوت و گاه متضاد خاتمی درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، انتقادات زیادی را در میان مخالفان برانگیخته است.
سعید رضوی فقیه از عناصر متواری مقیم پاریس با توجیه دنده عقب گرفتن اصلاح طلبان به دویچه وله گفت: تحریم حداقل در مورد انتخابات مجلس کارآمدی چندانی ندارد. به خاطر این که صرفنظر از تهران، شهرهای کوچک و بزرگ در ایران چون برای حل و فصل مسائل منطقه ای شان نیاز به حضور نماینده شان در مجلس دارند، طبیعتا در انتخابات شرکت خواهند کرد و رقابت ها در شهرستان های ایران می تواند سوای جنبه سیاسی جنبه های دیگری هم داشته باشد. بنابراین ما باید تحریمی داشته باشیم که فراگیر باشد و به حدی باشد که بتواند عدم مشارکت مردم را به عنوان اعتراض نشان دهد. همچنین ما در تجربه ای که از برگزاری انتخابات در تاریخ سی و دو ساله جمهوری اسلامی داشتیم، می بینیم که کاهش مشارکت در انتخابات لزوما به معنای از دست رفتن مشروعیت نظام و از رسمیت افتادن آن نخواهد بود و نظام می تواند در شرایط مختلفی دوباره این مشروعیت خودش را با جلب رای شهروندان و کشاندن آنها پای صندوق های رای در انتخابات دیگر جبران کند.
با وجود این توجیه ها برای شرکت دوباره اصلاح طلبان، سایت خودنویس وابسته به نیک آهنگ کوثر (کاریکاتوریست خارج نشین) به انتقاد از مواضع پرنوسان کسانی چون خاتمی و موسوی خوئینی ها و سایر اعضای مجمع روحانیون پرداخت و نوشت: مواضع و صحبت های اخیر خاتمی و خوئینی ها شدیدا تکراری، خسته کننده و کسالت آور شده است. حتی نوشتن درباره آنها هم کسالت آور است. آیا آقای موسوی خوئینی ها نمی داند که آیت الله خمینی از حکم حکومتی دفاع کرده و آن را از زمره احکام اسلام می داند. اگر آقای موسوی به آیت الله خمینی و ولایت فقیه معتقد است آن وقت در قبال مواضع رهبر فعلی چه جوابی می تواند داشته باشد؟ خاتمی و موسوی خوئینی ها جرئت و ظرفیت مطرح کردن مخالفت با ولایت مطلقه فقیه را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر