0

بداخلاقی‎های سیاسی‌ خوب ‌نیست

  • کد خبر : 65406
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۸

نایب رئیس مجلس گفت: ما انقلاب را به حق به دست آورده‎ایم و با حق می‎توانیم حراست کنیم، نماد تقوای سیاسی در کشور، چهره نورانی مقام معظم رهبری است.

افق(ofoghnews.ir) حجت‎الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‎فرد عصر امروز در نشست بزرگ اصولگرایی در گرگان اظهار داشت: مواضع سیاسی ایران ذره‎ای آلوده به دنیا و متأثر از تهدیدها نیست، بلکه متأثر از یک اعتقاد و باور است.

وی ادامه داد: اینکه نظام اسلامی راهبرد سیاست خارجی خود را سازماندهیِ مقاومت اسلامی در رویارویی با نظام سلطه قرار داده است، نشان می‎دهد که از مبانی دینی، اعتقادی، روشن و متقن علمی نشات می‎گیرد که نظام اسلامی را به قدرتی برتر و کارآمد سیاسی تبدیل کرده است.

ادبیات نظام اسلامی قدرت پوشالی نظام سلطه را به سخره کشیده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع رهبری، بالنده و اقتدارآفرین است، خاطرنشان کرد: با نظامی که با تکیه بر سلاح و از موضع غرور، تکبر، خودخواهی، زیاده‎خواهی و تحقیر دیگران سخن بگوید با این نظام باید به گونه‎ای سخن گفته شود که تحقیر شوند.

ابوترابی‎فرد با بیان اینکه ادبیات نظام اسلامی یک ادبیات تحقیرآمیز با نظام سلطه است، تصریح کرد: ایران با این ادبیات، قدرت پوشالی نظام سلطه را به سخره کشیده است که این مهم از تقوای سیاسی الهام می‎گیرد که این تقوا باید در تمام سطوح سیاست جریان یابد.

وی با تأکید بر اینکه نباید کسی را بی‎ملاک بالا ببریم و نه جناحی را پایین بیاوریم، یادآور شد: باید با احزاب در همان اندازه‌ای که قرار دارند با احتیاط دینی و سیاسی گفت‎وگو کنیم که این راه سعادت و ماندگاری است.

در همه حوزه‎ها باید تقوا را ملاک قرار دهیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارها و حرکاتِ دور از اخلاق دستاوردی ندارد، بیان داشت: همواره کف‎های روی آب رخت برمی‎بندند و آنچه ماندگار است آب زلال خواهد بود، چراکه حق می‎ماند و باطل از بین رفتنی است.

ابوترابی‎فرد با تأکید بر اینکه بداخلاقی‎های سیاسی برای تضعیف حریف احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری متناسب با آموزه‎های دینی نیست، گفت: ما انقلاب را به حق به دست آورده‎ایم و با حق می‎توانیم حراست کنیم، نماد تقوای سیاسی در کشور، چهره نورانی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه در همه حوزه‎ها باید تقوا را ملاک قرار دهیم، ابراز داشت: تقوا در عرصه اقتصاد اقتضاء می‎کند که بر اصول متقن باشد.

نباید دیروز را یکپارچه سیاه و امروز را یکپارچه سفید ببینیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید دیروز را یکپارچه سیاه و امروز را یکپارچه سفید ببینیم، متذکر شد: این خلاف تقوا است، چراکه نه دیروز سیاه است و نه امروز سفید، نگاه مبتنی بر دانش اقتضاء می‎کند که انسان باانصاف همه ادوار را برای اظهارنظر کردن رصد کند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: در عرصه اقتصادی باید با نگاه علم و انصاف، واقعیت‎ها را ببینیم و آنها را بیان کنیم و با یک نگاه اجماعی برای آینده قدم برداریم، امروز شرایط کشور اقتضاء دارد که در عرصه‎های اقتصادی با یک نگاه خاص مبتنی بر اصول و مبنای علم اقتصاد و اصول عام، راهبرد درست را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه باید با اتفاق‎نظر حداکثری راه را شناخته و براساس آن حرکت کنیم، بیان داشت: این مهم یکی از نیازهای امروز جامعه ماست و کاملاً قابل انجام است.

در نگاه اجماع هرگاه از اصول فاصله گرفتیم، آسیب خوردیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی؛ موضوع هدفمندی یارانه‎ها و اتفاق‌نظر همگانی را یک پشتوانه بزرگ دانست و ابراز داشت: در مهم‌ترین و خطیرترین مسائل کشور دست یافتن به چنین اجماعی نشان می‎دهد، عقلانیت تا فردگرایی، فهم و اصول اقتصاد در فضای امروز کشور وجود دارد که علامت مثبتی است.

ابوترابی فرد در پایان اذعان کرد: اهل خرد آنگاه که به یک نقطه قابل دفاع علمی می‎رسند، گرایش‎های سیاسی را کنار می‎گذارند که این علامت مثبتی است، اما در نگاه اجماع هرگاه از اصول فاصله گرفتیم، آسیب خوردیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65406

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر