1

آمریکا به مواضع متناقض خود در قبال ایران ادامه می دهد

  • کد خبر : 65417
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۸

به تازگی و در حالی که شماری از اعضای کنگره آمریکا لایحه ای را برای مذاکره مستقیم با ایران ارائه کرده و از دولت خواسته اند تا این امر را پیگیری کند، همزمان کنگره در حال گذراندن قانونی است که براساس آن سیستم بانک مرکزی اتحادیه اروپا را به خاطر دور زدن تحریم های ایران تحت فشار قرار می دهد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از فایننشال تایمز می نویسد هدف تحریم های جدید زیر فشار گذاشتن بانک مرکزی اروپا برای تشدید اقداماتی است که نگذارد شرکت ها و بانک های ایرانی از سیستم پرداخت های خارجی این بانک، برای تسویه نقل و انتقال های پولی معاملات درگیر با یورو استفاده کنند. این سیستم به تارگت-۲ موسوم است.
رویترز نوشت: اعمال فشار بر ایران، دیگر تنها یک سیاست تاکتیکی برای کنگره نیست؛ بلکه یک تشریفات عمیقا نهادینه شده است که انتظار می رود همه اعضا آن را رعایت کنند. این واقعیتی ناراحت کننده است که ایران نیز به خوبی از آن آگاه است. آیت الله خامنه ای، رهبری ایران، هفته گذشته و پس از اعمال تحریم های جدید کنگره، این موضوع را مورد اشاره قرار داد. وی اشاره کرد که ایران با سیاست «مذاکره برای مذاکره» در مقابل آمریکا مخالف است. ایران می گوید آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و با این وصف امید نمی رود به این زودی ها مذاکرات دوجانبه امکان پذیر باشد.
دور تازه مذاکرات ۱+۵ با ایران ۸ اسفند در آلماتی قزاقستان برگزار می شود.
از سوی دیگر ۲ کارشناس آمریکایی گفتند نباید منتظر نتایج بزرگی از مذاکرات آتی ایران و قدرت های ۱+۵ بود. توماس پیکرینگ می گوید که تضاد سیاسی در بخش هایی از کنگره و دولت آمریکا که یک طرف مایل به براندازی رژیم ایران و طرف دیگر خواهان برقراری گفت وگو است، نمی تواند اعتماد رهبر جمهوری اسلامی را جلب کند.
مرکز سابان از موسسه بروکینگز چند روز پیش میزبان توماس پیکرینگ، دیپلمات باسابقه آمریکایی و کنت پولاک، کارشناس سابق سازمان سیا در حوزه ایران و عراق و همچنین عضو شورای امنیت ملی آمریکا در اواخر دهه نود بود. به گزارش خودنویس، پیکرینگ گفت انتظار ندارد از اجلاس آلماتی در ۲۶ فوریه نتیجه زیادی گرفته شود.
توماس پیکرینگ درباره تناقض در سیاست های آمریکا در قبال ایجاد اعتماد از یک سو و تلاش برای حمایت از گروه های برانداز از جمله سازمان تروریستی منافقین گفت: «به نظر من خارج کردن این سازمان از لیست سازمان های تروریستی ایده بدی بود و حالا باید به رفع سوءتفاهم با ایران بپردازیم، و یا وقتی جو بایدن، معاون اوباما در مونیخ درباره گفت وگوهای دو طرفه صحبت می کند، سخت تر کردن تحریم ها برای ایران نمی تواند فضا را مناسب تر کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65417

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر