1

تاثیر جالب خواهر و برادر ایرانی +تصاویر

  • کد خبر : 65649
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۶:۳۴

او بعد از سفر به ژاپن، با ۱۱ شیوه نگارش خط ژاپنی آشنا شد و با ادغام خط فارسی با حروف ژاپنی، خط جدیدی را ابداع کرد که مورد توجه خطاطان ژاپنی قرار گرفت.

کم نشنیده ایم که هنر نزد ایرانیان است و بس. خط ایرانی یکی از آن مصادیقی است که به معنای واقعی، هنر در آن جلوه گر شده است و با گذشت صد ها سال، این هنر همواره در حال رشد و ظهور هنرمندان جدید است.

اما طی روزهای اخیر خبر جالبی منتشر و اعلام شده است که یک خطاط ایرانی که مجذوب نگارش با حروف ژاپنی شده بود از طریق ترکیب نگارش فارسی با حروف ژاپنی، شیوه جدیدی را برای نگارش به خط ژاپنی ابداع کرده است.

حسین ولدخانی نقاش و استاد خطاطی ایرانی است ولی آثارش به زبان فارسی نیست بلکه از استعداد خود برای نوشتن به زبان دیگری استفاده می کند. او بعد از سفر به ژاپن، با ۱۱ شیوه نگارش خط ژاپنی آشنا شد و با ادغام خط فارسی با حروف ژاپنی، خط جدیدی را ابداع کرد که بنا بر اعلام شبکه روسیاالیوم مورد توجه خطاطان ژاپنی قرار گرفت و شیوه نگارش او به دوازدهمین شیوه نگارش خطوط ژاپنی تبدیل شده است.

ولد خانی در تشریح این اقدام هنری خود گفته است: من به ژاپن رفتم و در آنجا با خط آنها آشنا شدم و از آن بسیار خوشم آمد زیرا خودم خطاط به زبان فارسی بودم. من زبان ژاپنی را آموختم و شروع به نگارش به خط ژاپنی به شیوه ای که خط خودمان را می نویسیم کردم. آنها زمانی که کارهایم را دیدند گفتند این شیوه زیبا و جدید است و ما از آن استفاده خواهیم کرد.

حسین ولدخانی بیش از دو سال در ژاپن ماند تا خط و زبان ژاپنی را یاد بگیرد. نوشتن به زبان ژاپنی در اصل با بیش از ۴۰ هزار شکل مختلف صورت می گرفت ولی بعد از جنگ جهانی دوم این تعداد به بیش از دوهزار شکل کاهش یافت.

نکته جالبتر اینکه این هنر آسیایی خواهر حسین ولدخانی را نیز به سوی خود جذب کرد و او نیز در ترسیم چهره ها و لباس های ژاپنی که نمادی زیبا از ترکیب دو تمدن ایرانی و ژاپنی است مهارت یافته است.

شهلا ولدخانی می گوید: آنچه انجام می دهم را واقعا دوست دارم. هر دو فرهنگ غنی هستند. من تحقیقاتی طولانی انجام دادم و تاکنون کسی را که دو زبان را با یکدیگر ترکیب کرده باشد پیدا نکردم. این نخستین بار است که این دو زبان با یکدیگر ادغام می شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65649

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر