3

حذف خانواده های پر درآمد از چرخه پرداخت یارانه نقدی

  • کد خبر : 6587
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱

محمدرضا فرزین در گفت و گو با فارس که در خصوص موضوع حذف خانوارهای پر درآمد از شمول پرداخت یارانه نقدی پرسید، اظهار داشت: در ماده ۷ قانون هدفمندی آمده است پرداخت یارانه به خانوارها باید متناسب با درآمد آنان انجام شود، اکنون نیز کمیسیون تحول اقتصادی مجلس این مطالبه را از ما دارد و […]

محمدرضا فرزین در گفت و گو با فارس که در خصوص موضوع حذف خانوارهای پر درآمد از شمول پرداخت یارانه نقدی پرسید، اظهار داشت: در ماده ۷ قانون هدفمندی آمده است پرداخت یارانه به خانوارها باید متناسب با درآمد آنان انجام شود، اکنون نیز کمیسیون تحول اقتصادی مجلس این مطالبه را از ما دارد و سوال می‌کند که دولت کی می‌خواهد این حکم قانون را اجرایی کند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزود: ما قبلاً کارهایی در این رابطه انجام داده‌ایم و خوشه بندی خانوارها یک گام عملی در این باره بود، اما نتوانستیم آنگونه که می‌خواستیم آن را اجرا کنیم.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد:پس از آن مطالعاتی را بر روی روستاها و مناطق محروم انجام دادیم، اما وقتی خواستیم آن را اجرایی کنیم دیدیم در آغاز طرح کار را خیلی پیچیده می‌کند.

فرزین تاکید کرد: ستاد طرح تحول اقتصادی دولت از همان ابتدا در صدد بود با تقویت یک نظام شناسایی به سمتی برود که یارانه نقدی را متناسب با درآمد خانوارها تخصیص دهد.

وی گفت: ما طرح را با خود اظهاری شروع کردیم و در مراحل اول ده تا ۱۵ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند اما، بعد مجدداً متقاضی دریافت یارانه شدند و الان بخش عمده جمعیت کشور یارانه نقدی دریافت می کند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: باید با همکاری خود مردم نسبت به ایجاد یک نظام شناسایی حرکت کنیم.

فرزین تاکید کرد: در حال حاضر یک کار مطالعاتی در این رابطه در حال انجام است، اما هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است و هر زمان به نتیجه رسید، آن را اعلام می‌کنیم.

فرزین در خصوص اقدامات انجام شده برای حذف ایرانیان خارج کشور از شمول پرداخت یارانه نقدی نیز اظهار داشت: رایزنی با دستگاه‌های مربوطه در این باره در حال انجام است.

در حال حاضر بیش از ۷۳ میلیون نفر ایرانی یارانه نقدی دریافت می‌کنند که به معنای برخورداری خانوارهای مرفه و متوسط بالای جامعه از یارانه دولتی است ، این روند علاوه بر اینکه با روح هدفمندی یارانه‌‌ها یعنی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در تضاد است، بار مالی سنگینی را بر دولت تحمیل و دولت را ناگزیر به هدفمند کردن پرداخت یارانه نقدی خانوارها و حذف پر درآمدها از چرخه کنونی می‌کند، اما ظاهراً نبود یک نظام دقیق شناسایی درآمدی تا کنون مانع تحقق این هدف شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام از اینکه افراد پر درامد از دریافت یارانه حذف گردد خوب است اما چطور افراد پر درامد مشخص شده است از نطر خوشه بندی ؟ بنده یک باز نشسته با حقوق پانصد هزار تومان موقع خوشه بندی در خوشه سه هستم بنذه از افراد پر درامد هستم ؟ تهنا من نیستم خیلی ها هستنند که درامدی نا چیز ی
    دارند در خوشه سه قرار گرفته اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر