1

مادری با ۷۵۴ فرزند

  • کد خبر : 66143
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

یک زن فعال افغان با ایجاد کمپ ترک مواد مخدر در کابل تلاش دارد معتادان مواد مخدر را درمان و آنان را به جامعه افغانستان بازگرداند.

خبرگزاری فارس: مادری با 754 فرزند/ تلاش یک زن افغان برای درمان معتادان

زنان افغان که در رسانه‌های این کشور معمولا با گزارش‌هایی از خشونت، قتل و آزار معرفی شده‌اند، اکنون در جامعه سنتی این کشور در حال کسب جایگاهی ویژه هستند.

بسیاری از زنان افغان اکنون در نیروهای ارتش و پلیس این کشور فعالیت دارند و همچنین در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی دوشادوش مردان مشغول کار و تلاش و آبادانی سرزمین خویش هستند که نمونه‌ای بارز آنان «لیلا حیدری» است.

وی چندی است با ایجاد کمپ ترک موادمخدر در کابل؛ که کمپ «مادر» نام دارد، توانسته در مدت ۲ سال گذشته ۷۵۴ معتاد را از دام سیاه اعتیاد نجات داده و به آغوش جامعه بازگرداند.

به نقل از «جمهور نیوز»، این زن فعال افغان تاکنون هیچ کمک مالی و معنوی را از کشورهای خارجی دریافت نکرده است و همواره توسط دوستان خود در داخل و بیرون از افغانستان به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ترک اعتیاد معتادان (فرزندانش) مشغول بوده است.

وی در خصوص تلاش‌های خود برای جمع آوری کمک از منابع دولتی گفت: از چند ماه پیش تا کنون دیدارهایی را در خصوص جمع‌آوری کمک‌ها برای کمپ مادر با اداره دولتی، رهبران و سیاسیون افغانستان داشته، اما تاکنون هیچ کمکی از جانب آنان صورت نگرفته است.

از میان ۷۵۴ فرزند (لیلا) که در ۲ سال اخیر ترک اعتیاد کرده‌اند، حدود ۱۰ نفر آنان اکنون در ارتش ملی افغانستان و ۸ نفر دیگرشان در پلیس محلی استخدام شده‌اند که از این میان، یکی از فزرندان وی کشته شده است.

لیلا حیدری، تحصیل کرده ایران بوده و فارغ التحصیل رشته الهیات است و می‌خواهد که از طریق کمپ مادر، به معتادان افغان کمک کند.

افغانستان کشوری است که صدر کشورهای تولید کننده مواد مخدر در جهان قرار دارد و حدود ۹۰ درصد مواد مخدر جهان در این کشور تولید می‌شود.

از زمان اشغال افغانستان توسط نیروهای خارجی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان نه تنها کاهش نیافته است، بلکه با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شد و گزارش‌هایی نیز مبنی بر دست داشتن نیروهای خارجی در قاچاق مواد مخدر در افغانستان منتشر شده است.

اکنون افغانستان با داشتن حدود ۲ میلیون معتاد با یک بحران سخت اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66143

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]