4

چهارمین روز اعتراض پناهجویان در بازداشتگاهی در شمال استرالیا

  • کد خبر : 6617
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸

فعالان حقوق بشر اعلام کردند در چهارمین روز اعتراض پناهجویان در بازداشتگاهی در شمال استرالیا ، یکی از پناهجویان گلوی خود را برید و دهها تن دیگر اعتصاب غذا کردند. پاملا کر یکی از فعالان مرکز مدافع حقوق پناهجویان با اشاره به چهارمین روز اعتراضات پناهجویان در بازداشتگاه ایالت کوئینزلند استرالیا به خبرنگاران گفت: یکی […]

فعالان حقوق بشر اعلام کردند در چهارمین روز اعتراض پناهجویان در بازداشتگاهی در شمال استرالیا ، یکی از پناهجویان گلوی خود را برید و دهها تن دیگر اعتصاب غذا کردند.

پاملا کر یکی از فعالان مرکز مدافع حقوق پناهجویان با اشاره به چهارمین روز اعتراضات پناهجویان در بازداشتگاه ایالت کوئینزلند استرالیا به خبرنگاران گفت: یکی از پناهجویان در مرکز شریگر بازو و دیگری گلوی خود را برید .

وی افزود : این افراد از جمله هشتاد پناهجو از اقلیت هزاره افغانستان هستند که در مرکز بازداشتگاهی شریگر واقع در دو هزار کیلومتری بریزبن اعتصاب غذا کرده اند.

برخی از آنها بیش از چهل و هشت ساعت است که آب و غذا نخورده اند و بطور جدی به خودکشی فکر می کنند.
این در حالیست که مقامات اداره مهاجرت استرالیا می گویند تنها حدود پنجاه تن از پناهجویان در این مرکز دست به اعتراضاتی مسالمت امیز زده اند.

آنها برخی موارد خودزنی را در این مرکز تایید کرده اند ولی این موارد را جزیی و کم اهمیت توصیف می کنند.

کر تاکید کرد برخی از این پناهجویان مدت بیست و دوماه است که در بازداشت بسر می برند و تا قبل از این بر خلاف پناهجویانی که در مراکز بازداشتگاهی سیدنی و کریسمس ایلند دست به آشوب زده بودند ، رویکردی آرام و به دور از خشونت داشتند ، ولی در شرایط کنونی امید و صبر خود را از دست داده اند و به این نتیجه رسیده اند که اعتراض تنها ابزاری است که در اختیار دارند .

وی هشدار داد برخی از این پناهجویان از بیماریهایی نظیر دیابت سنگ کلیه و فشار خون بالا رنج می برند ولی به همراه آب و غذا از مصرف دارو خودداری می کنند و این مسئله پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت .

در نامه این پناهجویان خطاب به مسئولان آمده است :‌ بازداشت و تحمل این شرایط دشوار ، سلامت روحی و جسمی ما را از بین برده است و این در حالیست که ما پیشتر سالها از حکومت طالبان و دیگر رژیمهای دیکتاتوری رنج کشیده ایم .

شب گذشته گزارشها از شورش و ناآرامی بیشتر در این مرکز حکایت داشت ولی یک سخنگو اعلام کرد اوضاع امروز شنبه در این مرکز آرام گزارش شده است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر