2

دکتر داریوش رضایی‌نژاد ،چهارمین مورد از ترورهای هدفمند علیه برنامه هسته‌ای کشورمان + تصاویر

  • کد خبر : 6661
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵

با ترور یک دانشمند هسته ای دیگر از دانشگاه شهید بهشتی، بعد از شهادت مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری و ترور ناکام فریدون عباسی، چهارمین مورد از ترورهای هدفمند علیه برنامه هسته‌ای کشورمان انجام شد. به گزارش خبرنگار آینده دانشمند مذکور که دکتر داریوش رضایی‌نژاد نام دارد، در موضوعات مربوط به انرژی هسته ای فعالیت می […]

با ترور یک دانشمند هسته ای دیگر از دانشگاه شهید بهشتی، بعد از شهادت مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری و ترور ناکام فریدون عباسی، چهارمین مورد از ترورهای هدفمند علیه برنامه هسته‌ای کشورمان انجام شد.

به گزارش خبرنگار آینده دانشمند مذکور که دکتر داریوش رضایی‌نژاد نام دارد، در موضوعات مربوط به انرژی هسته ای فعالیت می کرده است و براثر ترور امروز در مقابل منزلش به شهادت رسیده است.

طبق اطلاعات رسیده، همسر آن شهید نیز به شدت مجروح شده و در بیمارستان است.

وی عصر امروز هنگام خروج از منزل خود به دست عواملی ناشناس که سوار بر یک موتور سیکلت بودند بعد از شلیک گلوله در خیابان بنی‌هاشم خیابان خادم رضائیان به شهادت رسید و همسر وی نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شد.

در برخی رسانه ها نام داریوش رضایی مطرح شده که وی بعنوان متخصص راکتور هسته ای در مراسم روز انرژی هسته ای سخنرانی کرده است این فرد عضو هیات علمی دانشگاه محققق اردبیلی مطرح شده  است.

بر اساس گزارشات اعلام شده این شخص دکترای فیزیک داشته و استاد دانشگاه بوده است.

وی در سال ۱۳۴۴ در روستای اوچبلاغ اردبیل متولد شد. دوره دبیرستان را در شهر تهران در دبیرستان نمونه مردمی شریعتی (تهرانپارس) به اتمام رساند. در سال ۱۳۶۷ جهت تحصیل در رشته فیزیک کاربردی وارد دانشگاه تبریز شد. پس از اتمام دوره کارشناسی در سال ۱۳۷۲ وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) شد و در رشته مهندسی هسته ای (گرایش مهندس راکتور) در این دانشگاه تحصیل کرد.

در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از اعطای بورس تحصیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برخوردارشد.

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود در زمینه فیزیک نوترون در سازمان انرژی اتمی ایران در بخش راکتور گذراند. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در سال ۱۳۷۵برای انجام تعهد بورسیه به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی شروع بکار کرد.

پس از ورود موساد به کشور و ترور شهید علیمحمدی کارشناسان نسبت به احتمال ترور دانشمندان دیگر هسته ای کشور هشدار داده بودند و خواستار مجازات اعدام مجید فشی یکی از عوامل اجرایی ترور در محل حادثه شده بودند. مجید جمالی فشی در مستندی که از صداوسیما پخش شد، عامل ترور شهید علیمحمدی با هدایت موساد معرفی شد.

 

گفتنی است شهید علیمحمدی در ۲۲ دی ۸۸ و شهید شهریاری و دکتر عباسی در ۸ آذر ۸۹ ترور شدند که خوشبختانه همسر شهید شهریاری و نیز دکتر عباسی جان سالم به در بردند و عباسی هم رییس سازمان انرژی اتمی شد.

جزئیات ترور

شاهدان عینی به عصر ایران گفتند که این دانشمند هسته ای به همراه همسر و دختر خردسالش ، مقابل در خانه شان و در درون خودروی سواری خود مورد هدف تروریست ها قرار گرفت.

یکی از همسایه ها به خبرنگار ما گفت:تروریست ها دو موتور سوار بودند که کلاه کاسکت داشتند و صورتشان دیده نمی شد.

یک خانم میانسال نیز درباره ماجرا گفت: بلافاصله بعد از شنیدن صدای چند شلیک ، به کوچه آمدم و پیکر غرقه به خون او را دیدم که در آغوش همسرش بود و همسرش نیز که در این حادثه آسیب دیده بود ، جیغ می کشید و فریاد می زد: تو را به خدا کمک کنید!
صحنه رقت انگیز دیگر نیز گریه های دختر خردسال این دانشمند هسته ای بود که شوکه شده بود و مدام گریه می کرد که فوراً او را بغل کردم و به خانه بردم و به او آب دادم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

پوکه های باقی مانده در محل نشان می دهد که در این ترور ۵ گلوله شلیک شد که یک گلوله به گردن این دانشمند و گلوله دیگر به دست وی اصابت کرده است.

همچنین یک گلوله به در خانه اصابت کرده است.ضاربان بعد از ترور از محل متواری شدند. این عده همچنین  گفتند که نیم ساعت طول کشید تا اورژانس به محل حادثه برسد.

گفتنی است این حادثه در خیابان بنی‌هاشم خیابان خادم رضائیان رخ داده است .

پیرو ترور دکترشهریاری یک کارشناس گفته بود:ستفاده از سیستم های یکپارچه کنترل شهری، به ویژه دوربینهای مداربسته ترافیکی، شهرداری ، امنیتی و تجاری را از ابزارهای کارآمد شناسایی شبکه‌های ترور عنوان کرده و افزود: اگر نه به شکل پراکنده و از هم گسیخته کنونی، بلکه به شکل متمرکز و آنی از این سیستم تصویربرداری استفاده شود، می توان در شناسایی این شبکه ها تسریع کرد و امروزه اکثر سرویسهای امنیتی دنیا از شبکه های تصویربرداری مدار بسته استفاده زیادی می کنند.این کارشناس در ادامه شیوه عملکرد موساد در ایران را اجاره بزهکاران توصیف کرده و افزود:نباید به صورت سنتی و براساس فیلمهای سینمایی تصور کنیم عوامل ترور حتما باید از خارج و با گریم وارد کشور شوند. بلکه در شرایط فعلی و رشد جرائم سازمان یافته در سالهای اخیر، معمولا سرویس های اطلاعاتی ترجیح می دهند به جای استفاده از نیروهای خود در عملیات، از بزهکاران و جنایاتکاران حرفه ای که در باندهای قاچاق مواد مخدر و سرقتهای مسلحانه فعال هستند، استفاده کنند و با پرداخت مبالغی بین دهها تا صدها هزار دلار و هدایت اطلاعاتی فرد، عملیات ترور را انجام می دهند و در سالهای اخیر نیز این شیوه به کرات توسط موساد به کار گرفته شده و بودجه هنگفتی جهت جذب منابع اطلاعاتی و انجام عملیات در ایران هزینه شده است.

وی افزود:ظاهرا همانگونه که فرمانده ناجا اظهار کرده بود، سیستم انتظامی و امنیتی کشور به دلیل تمرکز بر حوادث پس از انتخابات فراغت کافی برای حل سایر مسایل را نداشته و به همین دلیل با گذشت نزدیک به یک سال از ترور دکتر علیمحمدی، نه تنها عوامل آن حادثه شناسایی نمی شوند، بلکه دو ترور مشابه دیگر نیز رخ می دهد.

این کارشناس در خاتمه گفت:شرایط فعلی شبیه شرایط امنیتی کشور در اواخر دهه هفتاد است که به دلیل غفلت از گروهک تروریستی مجاهدین خلق، این سازمان در کشور فعال شد و تازمانی که اقدام به شلیک خمپاره به مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت اطلاعات نکرد، اراده جدی برای برخورد با آن در سیستم امنیتی کشور به وجود نیامد. البته یک تفاوت مهم میان موساد و منافقین وجود دارد و آن قدرت پردازش و طراحی فوق العاده قویتر موساد است. پس اگر به سرعت نسبت به این موضوع تدبیری اندیشیده نشود، چه بسا باید منتظر فاجعه‌ای بزرگتر از انفجارات سال ۱۳۷۷ تهران باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر