1

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در مستندی از نگاه خود پرده از راز جن‌گیران در هند برداشت.+ تصاویر

  • کد خبر : 6664
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۲

در حالی که بحث داغ خرافه‌گرایی و جن‌گیری سیاسی تا اندازه‌ای در داخل کشور فروکش کرده است، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در مستندی از نگاه خود پرده از راز جن‌گیران در هند برداشت. به گزارش سرویس بین الملل «آینده»؛این فیلم با ورود یک جن‌گیر با موهایی بلند و لباسی نارنجی به یک روستا آغاز می‌شود و […]

در حالی که بحث داغ خرافه‌گرایی و جن‌گیری سیاسی تا اندازه‌ای در داخل کشور فروکش کرده است، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در مستندی از نگاه خود پرده از راز جن‌گیران در هند برداشت.
به گزارش سرویس بین الملل «آینده»؛این فیلم با ورود یک جن‌گیر با موهایی بلند و لباسی نارنجی به یک روستا آغاز می‌شود و مردمان فقیر و کم سوادآن به سوی او که از وی به godman (مرد خدا) یاد می‌شود، سجده کرده و کرنش می‌کنند.

جن‌گیر ابتدا با یک آب مقدس حرکاتی انجام می‌دهد و اهالی روستا از کوچک و بزرگ برای گرفتن قطراتی از این آب هجوم می‌آورند. دوربین هر از چندگاهی یک مرد ریش سفید عینکی را نشان می‌دهد که با دقت اوضاع را زیر نظر دارد.

وقتی جن‌گیر در جایی می‌نشیند، زن جوانی که رعشه بر بدنش افتاده و در حال لرز می‌لرزد و به گفته نزدیکانش جن‌زده شده، پیش او آورده می‌شود.


جن‌گیر نارگیلی در آورده و با حرکات دست به ادعای خود جن را از بدن زن جوان خارج کرده و به نارگیل منتقل می‌کند و آن را روی زمین می‌اندازد. حرکت خود به خود نارگیل روی زمین نشان دهنده وجود جن در آن است. سپس مرد جن‌گیر کمی از آب مقدس خود روی نارگیل می‌ریزد که ناگهان دود کرده و آتش می‌گیرد و در همین اوضاع زن جوان که بی‌تابی می‌کرد، از هوش می‌رود.

جن‌گیر در آخرین مرحله نارگیل حاوی جن! را بر زمین زده و می‌شکند و در میان چشمان بهت‌زده مردم روستا از آن خون بیرون می‌زند و حالا که همه از خروج جن از بدن زن و مرگ وی مطمئن شده‌اند، دستیار جن‌گیر به سراغ خانواده زن جوان رفته و پول را از او می‌گیرد.

در این لحظه است که پیرمرد ناظر به جن‌گیر اعتراض کرده و او را شیاد می‌خواند که با اعتراض مردم مواجه می‌شود، اما با توضیحات وی مشخص می‌شود که کارهای این به اصطلاح جن‌گیر حقه هایی دقیق بوده است، چرا که او از قبل داخل نارگیل موشی قرار داده بود و بسته بود تا حرکت کند و سپس خون آن ریخته شود و مواد خاص تعبیه شده هم باعث آتش گرفتن شده است.

بعدا مشخص می‌شود که این پیرمرد و خود جن‌گیر اعضای یک گروه مبارزه با خرافاتند که با گریم و وسایل مخصوص از این روستا به آن روستا رفته و با نشان دادن این موارد، بطلان خرافات را به مردم نشان می‌دهند.

البته این که جن همانند انسان یکی از اجزاء آفرینش است و آنان نیز نوعی زندگی برای خود دارند، تردیدی نیست، اما فارغ از این که جن زده شدن یا امکان خروج جن از بدن شخص جن زده صحت دارد یا نه، به هر حال سوء استفاده های زیادی از این موضوع به ویژه نزد مردم کم سواد می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6664

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر