2

مصر و ایران از کشورهای قدرتمند منطقه به شمار می آیند

  • کد خبر : 67088
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۰۵

یک اندیشمند مصری اظهار داشت: مصر و ایران از کشورهای قدرتمند منطقه به شمار می آیند به گونه ای که قادرند در مقابل غرب بایستند از همین رو غربی‌ها از اتحاد ایران و مصر بیم دارند.

خبرگزاری فارس: غرب از اتحاد تهران و قاهره بیم دارد/لزوم استفاده مصر از تجربیات ایران

«انور عکاشه» اندیشمند اسلامی و یکی از بنیانگذاران سازمان «الجهاد» در مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت: با توجه به قدرت ایران و مصر در سطح منطقه و توانایی ها و ظرفیت هایی که برای مقابله با غرب در اختیار دارند، غربی ها از اتحاد دو کشور مزبور بیمناک هستند.

وی با بیان اینکه ایران پس از انقلاب اسلامی جهش بزرگی داشته است، تصریح کرد: ایران از نظر صنعتی و کشاروزی از کشورهای پیشرفته به شمار می آید بنابراین مصر می تواند از تجارب و مهارت های آن استفاده کند.

وی با اعلام مخالفت خود با گردشگری موسوم به گردشگری مذهبی گفت این نوع گردشگری بیشتر مربوط به زیارت قبور و بارگاهها است که با مذهب اهل تسنن تعارض دارد.

این اندیشمند مصری در عین حال اظهار داشت: با توجه به قدرت ایران و مصر و توانایی ها و ظرفیت های هر دو کشور برای مقابله با غرب، هر دو کشور می توانند همکاری های خود را در سطوح مختلف توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از گسترش اسلام در منطقه بیم دارد، تصریح کرد: نیروهای غربی از اتحاد کشورهای اسلامی به ویژه مصر، سوریه و عراق و نیز سایر کشورهای اسلامی هراس دارند زیرا اتحاد بین آنان بر منافع غربی ها در منطقه خاورمیانه تاثیر منفی خواهد داشت.

عکاشه تاکید کرد ایران کشوری صاحب تجربه است و به منظور جلوگیری از بحران اقتصادی ناشی از تحریم آمریکا به سمت حذف درآمدهای ناشی از تولیدات نفتی در بودجه خود حرکت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67088

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]