1

ارتقاء ۷۶ درصدی جایگاه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظام وبومتریک

  • کد خبر : 67114
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جایگاه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور در نظام رتبه بندی وبومتریک در ۷۶ درصد موارد ارتقاء یافته است.

به گزارش افق مصطفی قانعی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در نظام رتبه بندی وبومتریک، جایگاه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی در ۷۶ درصد موارد ارتقاء یافته است و دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از دانشگاه تهران(۴۶۸) دومین دانشگاه کشوری و اولین دانشگاه علوم پزشکی است که در نظام رتبه بندی وبومتریک در رتبه جهانی ۶۱۲ قرار گرفته است که رتبه این دانشگاه نسبت به قبل ۴۴ رتبه ارتقاء یافته است.

وی افزود: پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان با رتبه ۱۱۸۵، شهید بهشتی ۱۳۵۰، شیراز ۱۴۰۶، مشهد ۱۶۹۰ و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رتبه ۱۹۵۸ در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وب سایت هر دانشگاه و مرکز تحقیقاتی حاوی اطلاعات مفیدی است که از مطالعات وبومتریک به منظور بررسی میزان فعال بودن، اعتبار علمی و قابل مشاهده بودن فعالیت های هر دانشگاه استفاده می شود و در حال حاضر ۴۶ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی در بین ۱۲۰۰۰ موسسه آموزش عالی برتر دنیا قرار دارند که این تعداد در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۸ دانشگاه بوده است.

گفتنی است: گزارش رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارهای وبومتریک، از سال ۲۰۰۶ میلادی دو بار در سال توسط موسسه CSIC، وابسته به وزارت آموزش اسپانیا، منتشر می‌شود. در آخرین ویرایش این گزارش که در اول ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده است، تقریباً ۲۱۰۰۰ موسسه آموزش عالی دنیا مورد بررسی قرار گرفته است که از آن میان اطلاعات و رتبه مربوط به ۱۱۹۹۷ مورد برتر اعلام شده است.

جهت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67114

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]