1

فروش سلاح به رژیم سرکوبگر سعودی غیراخلاقی و غیرانسانی

  • کد خبر : 6788
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۲۸

یک روزنامه چاپ آلمان تصریح کرد فروش سلاح به رژیم سرکوبگر سعودی غیراخلاقی و غیرانسانی اما درعین حال منفعت محور است هرچند که بعدها ممکن است همین سلاح ها مانند ایران و عراق به دست اسلامگرایان مخالف غرب بیفتد. فایننشال تایمز آلمان می نویسد: افکار عمومی ما ناراحت است از اینکه دولت آماده است به […]

یک روزنامه چاپ آلمان تصریح کرد فروش سلاح به رژیم سرکوبگر سعودی غیراخلاقی و غیرانسانی اما درعین حال منفعت محور است هرچند که بعدها ممکن است همین سلاح ها مانند ایران و عراق به دست اسلامگرایان مخالف غرب بیفتد.
فایننشال تایمز آلمان می نویسد: افکار عمومی ما ناراحت است از اینکه دولت آماده است به عربستان سعودی و آنگولا اسلحه بفروشد. زیرا این دولت ها دموکراتیک نیستند و از این گذشته عربستان سعودی دولتی خودکامه است که در آن مخالفان سیاسی و زنان سرکوب می شوند و همان دولتی است که از طریق نظامیانش کمک کرد تا اعتراض های مردم بحرین به ظن این که ایران هم در سازماندهی آن نقش داشته، سرکوب شود. اما از طرف دیگر حاکمیت سعودی یکی از باوفاترین متحدان غرب در جهان عرب است. عربستان به آمریکا در هر دو جنگ این کشور علیه دیکتاتور عراق (صدام) پایگاه داد و با اسلامگرایان در یمن مبارزه می کند. این رژیم خود را قطب مخالف حکومت بنیادگرای ایران می داند که تمام منطقه را بی ثبات می کند. (عراق و افغانستان و لبنان و سوریه و بحرین). این روزنامه می افزاید: دلایل خوب اخلاقی وجود دارد که به عربستان سعودی تانک های لئوپارد را نفروشند. و دلایل منطقی زیادی هم وجود دارد که حتی با تحویل سلاح کمک کرد که عربستان سعودی با ثبات بماند و بتواند منافع راهبردیش را که منافع ما هم هستند در صورت لزوم به کرسی هم بنشاند. چرا که اسرائیل هم هیچگونه مخالفتی با تحویل تانک ها نکرده است. دولت اسرائیل همتای عربستانی خود را بیشتر متحد می داند زیرا هر دو کشور در موضوع ایران منافع یکسانی را دنبال می کنند. بنابراین وقتی حتی اسرائیل مخالف تحویل تانک های آلمانی به عربستان نیست چرا ما باید کاسه داغ تر از آش شویم؟
فایننشال تایمز در عین حال یادآور شده است: چنین سیاست صادرات اسلحه هایی که مبنی بر منافع باشد، برخی عواقب ناخوشایند هم دارد. در این مورد هم باید توجه داشته باشیم که چه می کنیم. زیرا دولت دوست که به آن اسلحه می فروشیم می تواند در مدت کوتاهی دشمن ما هم بشود. نمونه های زیادی در این باره وجود دارد. آمریکا به ایران زمان شاه اسلحه داد. بعد از انقلاب اسلامی سلاح های آمریکایی به یکباره در دست روحانیون افتاد. واشنگتن به دیکتاتور عراق صدام حسین هم وقتی علیه ایران لشکر کشید اسلحه داد. در جریان هر دو جنگ خلیج فارس این سلاح ها به روی سربازان آمریکایی گرفته شد. در جنگ فالکلند آرژانتینی ها ناو انگلیسی «شفیلد» را با موشکی غرق کردند که کشور عضو ناتو فرانسه داده بود. در عین حال اگر ما اسلحه نفروشیم، ایالات متحده و انگلیس و فرانسه و روسیه و اوکراین اسلحه خواهند فروخت. بنابراین دنیا با چند سلاح صادراتی آلمان آرام تر نمی شود.(!)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر