4

دهکده‎های توریستی در بهشت ایران + تصاویر

  • کد خبر : 67920
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: دهکده‎های توریستی، ییلاقی و مناطق کوهستانی استان با برخورداری از جنگل‎های انبوه و مراتع سرسبز و قله‎های مناسب پذیرای مسافران نوروزی است.

 

خبرگزاری فارس: دهکده‎های توریستی در بهشت ایران + تصاویر

به گزارش فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: مناطق ییلاقی و کوهستانی استان گلستان از نظر برخورداری از جنگل، مراتع و قله‎های مناسب و چشم‎اندازهای بدیع دارای موقعیت برتری در مقایسه با سایر نواحی هستند.

وی تصریح کرد: گشت و گذار در مناطق کوهستانی برای علاقه‌مندان، چه به صورت اتراق در ییلاقات کوهستانی و یا کوهنوردی به طور حتم تامین‎کننده نیازهای روحی و سلامتی آنان است.

قربان عباسی خاطرنشان کرد: از جمله دهکده‎های ییلاقی معروف استان گلستان می‌توان به دهکده درازنو و جهان‎نما در شهرستان کردکوی و افراخته در شهرستان علی‎آبادکتول اشاره کرد.

دهکده درازنو در جنوب شهرستان کردکوی و در محدوده ملک سورم سرا (بالاجاده) واقع شده است که در طی قرون مورد استفاده خانواده‌های زیادی از ساکنین بالاجاده و به صورت پراکنده از روستاهای همجوار بوده و در حال حاضر نیز با احداث جاده، علاقه‌مندان از شهرستان‎های مختلف استان گلستان و سایر مناطق کشور از آن دیدن می‎کنند.

روستای زیارت شهرستان گرگان

روستای زیارت شهرستان گرگان

روستای زیارت شهرستان گرگان

خالد نبی شهرستان کلاله

خالد نبی شهرستان کلاله

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال شهرستان علی‌آبادکتول

 

وی یادآور شد: این مجموعه به دلیل داشتن چشم‎اندازهای زیبا و اشراف به تمامی نقاط جلگه‎ای، از جمله شهرستان‎های کردکوی و گرگان، میانکاله، بندرترکمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب و نزدیکی به کردکوی از مناطق جالب و منحصربه‌فردی است که هر ساله بر خیل عظیم بازدیدکنندگان آن افزوده می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: دهکده ییلاقی جهان‎نما نیز در منطقه حفاظت شده جهان‌نما محصور شده است که هر ساله مشتاقان زیادی به خصوص طی فصول گرم سال چه به صورت خانوادگی و یا گروه‎های کوهنوردی و محقق را به خود جلب می‎کند.

دو مرکز تفرجی درازنو و جهان نما که از نظر تردد و دسترسی در یک مسیر واقع شده‎اند با برخورداری از طبیعت و چشم‎اندازهای زیبا و جنگل‎های پهن برگ سوزنی برگ، وجود و مشاهده برخی جانوران وحشی و برج رادکان، از منابع با ارزش استان گلستان بوده که با توجه به قابلیت‎های منطقه می‎تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: روستاها و دهکده‎های دیگری در استان گلستان وجود دارد که در فصول مناسب سال علاقمندان و گردشگران و عاشقان طبیعت از آن‌ها بهره می‎برند که از جمله می‎توان به سیاه‎مرزکوه، الستان، خولین‎دره، مایان و افراتخته و چه‎جا در شهرستان علی‎آبادکتول، گلیداغ در شهرستان کلاله، قلعه‎قافه در شهرستان مینودشت، خوش‎ییلاق و کوهستان‎های رامیان در محدوده شهرستان‎های رامیان و آزادشهر و اینچه‎برون در شهرستان گنبدکاوس اشاره کرد.

دهکده افراتخته در جنوب شرقی شهرستان علی‎آبادکتول واقع شده است و دارای جاذبه‎های طبیعی و توریستی بوده که با ایجاد امکانات مناسب مشتاقان زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان با اشاره به فعالیت کمیته‎های روستایی در روستاها و دهکده‎های ییلاقی استان گفت: کوهستان‎های شهرستان رامیان و بعضی از نقاط کوهستانی مینودشت دارای قابلیت‎های استفاده گردشگری است که بسیاری از مردم منطقه و گردشگران در ایام تعطیلات از آن‌ها استفاده می‎کنند و اکثر این دهکده‎ها در فصول مختلف و نیز آغاز بهار پذیرای عده کثیری از علاقه‌مندان و طبیعت‎گردان و همچنین کوهنوردانی است که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می‎کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با معرفی قابلیت‎ها و توانمندی‎های گردشگری روستایی و دهکده‎های ییلاقی استان گلستان، ضمن جذب گردشگران و مسافران در ایام نوروز، شمار گردشگران داخلی و خارجی به این استان افزایش یافته و شاهد رونق و توسعه صنعت گردشگری در نگارستان ایران باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67920

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر