2

زمان آغاز رأی‌گیری برای انتخاب پاپ اعلام شد

  • کد خبر : 68395
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰

با پایان جلسه مخفی کاردینال‌ها برای بررسی مشکلات کلیسای کاتولیک، سه‌شنبه آتی روز آغاز رأی‌گیری برای انتخاب پاپ جدید در کلیسای «سیستن» اعلام شد.

به گزارش افق روز گذشته و پس از پایان ۵ روز بحث و بررسی ۱۵۰ کاردینال درباره مشکلات کلیسای کاتولیک، دودکش کلیسای «سیستن» بر روی شیروانی این کلیسا نصب شد.

بنابر این گزارش پس از استعفای پاپ بندیکت شانزدهم دوشنبه گذشته جلسات مخفی کاردینال‌ها برای بررسی مشکلات کلیسای کاتولیک آغاز شد و نهایتا جمعه گذشته زمان برای انتخاب پاپ آینده اعلام شد.

به گفته رسانه‌های جهانی بحران‌های موجود در کلیسای کاتولیک و جهان مسیحیت از جمله بحران‌های جنسی کلیسا، اوج‌گیری جریان‌های حامی همجنس‌گرایی، مشکلات درونی جامعه مسیحیت و دوری از دیانت در آن و ضرورت اصلاحات در کلیسا، مشکلات واتیکان و مسیحیت با جهان اسلام و یهودیان از جمله مباحث مهمی بوده است که هفته پیش توسط کاردینال‌ها بحث و بررسی شده است.

بنابر این گزارش، در پی نصب دودکش مخصوص کلیسای «سیستن» بر روی شیروانی این کلیسای تاریخی، اعلام شده است که ۱۱۵ کاردینال زیر ۸۰ سال کلیسای کاتولیک از روز سه‌شنبه آتی تلاش خواهند کرد پاپ جدید که نیازمند ۷۷ رای است را انتخاب کنند.

هر چند تعداد روزهایی که کاردینال‌ها برای انتخاب پاپ در پشت درهای بسته کلیسای «سیستن» تجمع خواهند کرد معلوم نیست، اما گفته شده تلاش واتیکان این است که تا یک هفته پیش از عید پاک(۳۰ مارس) پاپ جدید انتخاب شده باشد.

درباره فرد انتخابی برای پاپ جدید نیز هر چند برخی شایعات در رسانه‌ها از لیست سیاه کاردینال‌ها در واتیکان در رسانه‌ها حکایت دارد اما هیچ اسمی در این باره منتشر نشده است.

البته همچنان «آنجلو اسکولا» سراسقف میلان و رئیس موسسه «واحه» برای گفت‌وگو بین مسلمانان و مسیحیان در راس گمانه‌زنی‌ها قرار دارد هر چند بسیاری از کاتولیک‌ها در آمریکا لاتین یا آفریقا تلاش می‌کنند کاردینال‌های این مناطق به عنوان پاپ انتخاب شوند.

این افراد معتقدند در صورت انتخاب پاپ از یکی از این مناطق، این امر می‌تواند در توجه جهانیان به فقر کشورهای جنوب کمک کند همانگونه که انتخاب «پاپ ژان پل دوم» از لهستان در دهه ۷۰ به توجه جهانیان به کشورهای بلوک شرق کمک کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68395

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]