7

پایان مهلت صد روزه نخست وزیر عراق به وزارتخانه ها برای بهبود وضع خدمات رسانی و امنیتی

  • کد خبر : 686
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶

سخنگوی دولت عراق دیشب رسما اعلام کرد: از امشب دوشنبه تک تک وزیران فرصت دارند تا عملکرد صد روزه خود را مستقیم و از طریق همه شبکه های محلی به اطلاع مردم و گروه های سیاسی برسانند تا در صورت ناکامی، نخست وزیر بتواند آنها را برکنار کند. به نظر می رسد برخی گروه های […]

سخنگوی دولت عراق دیشب رسما اعلام کرد: از امشب دوشنبه تک تک وزیران فرصت دارند تا عملکرد صد روزه خود را مستقیم و از طریق همه شبکه های محلی به اطلاع مردم و گروه های سیاسی برسانند تا در صورت ناکامی، نخست وزیر بتواند آنها را برکنار کند.

به نظر می رسد برخی گروه های سیاسی عراق تلاش می کنند از این فرصت به وجود آمده سوء استفاده کنند تا اوضاع سیاسی این کشور را دگرگون و برای نوری مالکی مشکل آفرینی کنند.

از این سو پیش بینی می شود فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی در صف پیشگامان مخالف مالکی باشد و با اقدامات سیاسی، وجهه مالکی را در میان مردم و گروه های سیاسی تخریب کند.

برخی روزنامه های عراقی امروز مساله مهلت صد روزه را در صدر اخبار خود قرار دادند و با تحلیل این خبر سعی کردند همه گروه های سیاسی را در ناکامیهای دولتی شریک کنند و از مقصر دانستن مالکی به عنوان نخست وزیر و انداختن همه مشکلات به گردن او امتناع ورزند.

روزنامه الدستور در سرمقاله امروز خود نوشت: مهلت صد روزه تنها شامل نخست وزیر نیست بلکه همه گروه های سیاسی موظفند وزیران خود را بسنجند و آنها را در قبال دولت و ملت مسوول بدانند.

الدستور افزود: مالکی و همه گروه های سیاسی باید مسوولیت اداره دولت و نکات منفی و مثبت آن را به عهده گیرند و از مقصر دانستن همدیگر اجتناب ورزند.

روزنامه التاخی نوشت: به نظر میرسد فهرست اتحاد ملی از احتمال خروج فهرست العراقیه از دولت مالکی هیچ نگرانی ندارد چرا که فهرست اتحاد ملی معتقد است علاوی و العراقیه هرگز نتوانسته اند نقش مثبتی در کابینه دولت ایفا کنند و در عین حال هم خواستار برخی وزارتخانه ها هستند و هم اینکه خود را جزو مخالفان دولت می پندارند و این مساله منجر شده است تا دیگر فهرست ها تهدیدهای العراقیه مبنی بر خروج از دولت را بی ارزش تلقی کنند .

روزنامه الصباح الجدید نوشت : مالکی سعی دارد حتی بعد از پایان مهلت صد روزه یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه ها تشکیل دهد اما اگر دیگران نخواهند وارد دولت او شوند او نیز حق آن را خواهد داشت که دولت فراگیر تشکیل دهد، مساله ای که پیش بینی می شود کردها و برخی جناح های جدا شده از العراقیه نیز از آن حمایت کنند.

در همین حال روزنامه المدا در سرمقاله امروز خود از نوری مالکی خواست همزمان با پایان مهلت صد روزه تمامی افسران عالی باقی مانده از زمان رژیم صدام را که علیه ملت ظلم کرده اند برکنار کند.

این روزنامه نوشت : این مسوولان امنیتی خود عامل ناامنی هستند و خود عامل تخریب وجهه دولت و شخص مالکی می باشند .

با این وجود بنابر گفته مقامهای دولتی پیش بینی می شود بعد از اینکه همه وزیران کابینه دولت به طور مستقیم برنامه های صد روزه گذشته را برای مردم تشریح کنند ، نوری مالکی نخست وزیر نیز موضع رسمی خود را در قبال کابینه دولت و چگونگی اداره دولت ، رسما به اطلاع مردم ، نمایندگان و گروه های سیاسی اعلام کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر