1

تلاش رهبران اروپایی برای دفع خطر بحران بدهی قبرس

  • کد خبر : 68697
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸

به گزارش افق رهبران کشور‌های اروپایی که در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با مشکلاتی از قبیل بن‌بست سیاسی اروپا و بیکاری شدید در فرانسه، به‌سر می‌برند، به‌دنبال راه فرار مالی برای قبرس هستند تا خطر بازگشت آشفتگی بازار را به دلیل بحران بدهی این کشور، دفع کنند. رهبران اتحادیه اروپا در روزهای ۱۴ و ۱۵ […]

به گزارش افق رهبران کشور‌های اروپایی که در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با مشکلاتی از قبیل بن‌بست سیاسی اروپا و بیکاری شدید در فرانسه، به‌سر می‌برند، به‌دنبال راه فرار مالی برای قبرس هستند تا خطر بازگشت آشفتگی بازار را به دلیل بحران بدهی این کشور، دفع کنند.

رهبران اتحادیه اروپا در روزهای ۱۴ و ۱۵ مارس با شرکت در نشستی در بروکسل، بلژیک، به بحث و تصمیم‌گیری در مورد مسائل قبرس از قبیل میزان تحمل این جزیره در مقابل بدهی و تحمیل زیان بر سپرده‌گذاران آن، بپردازند.

ولفگانگ شوبل، وزیر مالی آلمان،‌ در مصاحبه با یک روزنامه اتریشی گفت: ما هنوز از شرایط بحرانی خارج نشده‌ایم،‌ اما در مسیر خوبی قرار داریم. این اشتباه است که بخواهیم در این نقطه دست به تغییر مسیر بزنیم.

وعده بانک مرکزی اروپا مبنی بر دخالت در بازارهای اوراق قرضه و ایجاد روند بهبود اقتصادی تا پایان سال، در حال تحت کنترل درآوردن بحران مالی شدید ۳ ساله است. با این وجود، بن‌بست سیاسی در ایتالیا طیفی از آشفتگی‌های تجدیدشده را در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، به وجود آورده‌است. این در حالی است که رشد اقتصادی در فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ منطقه، متوقف شده‌است.

هفته گذشته، تغییری در اوراق اروپا به وجود نیامد. این در حالی بود که بدهی اسپانیا برای چهارمین هفته متوالی در حال افزایش است و سود ایتالیا در حال کاهش.

قیمت یورو هفته گذشته در پی کاهش نرخ بیکاری آمریکا با کاهش همراه شد به‌طوریکه هر یورو به قیمت ۱٫۳۰۱۲ دلار معامله شد. با این کاهش قیمت، افت یورو در مقابل دلار در سال جاری به ۱٫۴ درصد رسید.

در قبرس نیز رهبران اروپایی، در میان نگرانی‌ها نسبت به حضور سرمایه روسیه در این کشور و بسته مالی حمایتی که ممکن است به اندازه اقتصاد ۲۳ میلیارد دلاری این کشور مدیترانه‌ای برسد، هنوز هم به دنبال حاصل کردن توافق با صندوق بین‌المللی پول و دولت جدید این کشور هستند.

این هفته،‌ نیکوس آناستاسیادس، که روز ۲۸ فوریه به مقام ریاست جمهوری قبرس منتصب شد،‌ در اولین نشست اتحادیه اروپای خود شرکت خواهدکرد. بر‌اساس گزارش خبرگزاری دولتی آتن، یونان، در تعطیلات آخرهفته آناستاسیادس گفت: پیروی از پیشنهادها مبنی بر تحمیل زیان بر سپرده‌گذاران به عنوان بخشی از بسته حمایتی تمدید مهلت پرداخت بدهی، غیر محتمل به‌نظر می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68697

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]