1

نگرانی مهدوی کنی در مورد عواقب منفی فعالیت جبهه پایداری

  • کد خبر : 6913
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۴

حسین صفار هرندی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران، به اظهار نگرانی  رییس مجلس خبرگان رهبری در مورد عواقب منفی فعالیت جبهه پایداری، واکنشی انتقاد آمیز نشان داده است. به گزارش فرارو، وی با تاکید بر اینکه “مطمئن هستم شخصیت های برجسته ای چون آقایان مصباح و خوش وقت در همراهی با جبهه پایداری انگیزه ای برای […]

حسین صفار هرندی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران، به اظهار نگرانی  رییس مجلس خبرگان رهبری در مورد عواقب منفی فعالیت جبهه پایداری، واکنشی انتقاد آمیز نشان داده است.

به گزارش فرارو، وی با تاکید بر اینکه “مطمئن هستم شخصیت های برجسته ای چون آقایان مصباح و خوش وقت در همراهی با جبهه پایداری انگیزه ای برای تقابل با جریان وحدت اصولگرایی ندارند” گفت: این دو بزرگوار اگر کمترین گمانی مبنی بر تقابل جبهه پایداری با جریان عمومی اصولگرایی داشته باشند حتما خودشان را کنار می کشند.

محمد حسین صفار هرندی در گفتگو با مهر، در خصوص تشکیل جبهه پایداری نیروهای انقلاب اسلامی و اظهار نگرانی برخی از بزرگان جریان اصولگرا در خصوص ایجاد تفرقه گفت: اعلام موجودیت کردن یک جریان فکری – سیاسی وحشتناک نیست و از کسانی که از اعلام این موضوع ناراحت هستند تعجب می کنم.

وی ادامه داد: این موضوع همانند این است که کسی از اعلام موجودیت جبهه پیروان خط امام و رهبری نگران شود و بگوید وحدت در حال شکسته شدن است ولی باید گفت این جبهه خود را در درون جریان اصولگرایی تعریف کرده و دیگر احزاب نیز خود را در درون احزاب اصولگرا تعریف می کنند، لذا در این مواقع نگرانی وجود ندارد که در دایره کلی جبهه اصولگرایی جبهه دیگری تشکیل شود و مواضع خود را جداگانه اعلام کند.

این فعال سیاسی، در انتقاد از آیت الله مهدوی کنی گفت: اگر همه ذائقه ها یکسان بود که دیگر نباید نام خود را جبهه می گذاشتند، بسیار واضح است که تفاوت سلیقه هایی وجود دارد. برخی گروه ها سلیقه شان این است که در بحبوحه حرف و حدیث هایی که در خصوص عملکرد جریان فتنه و حامیان آن وجود دارد با چهره ای سیاسی که همچنان عملکردش مورد سئوال است، ملاقات کنند، چطور ما در آن زمان نمی گوییم خدشه ای به جبهه اصولگرایی وارد شد در حالیکه جبهه اصولگرایی با آن شخصیت سیاسی مرزبندی داشته است ولی هنگامی که آن گروه با این فرد دیدار کرد هیچ گونه تعرضی به آن صورت نگرفت.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه از این منظر باید از اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی استقبال کرد، گفت: بنده به اعتبار اینکه نمی توانم عضو تشکیلات و حزبی باشم، تعلقی به این جبهه ندارم ولی دوستانی هم که در این جبهه دارم هیچ کدام ادعا ندارند که نماینده تمام افراد خارج شده از دولت هستند.

صفار هرندی ادامه داد: افراد تشکیل دهنده جبهه پایداری معتقدند که ما تابلویی هستیم که می خواهیم از گفتمان سوم تیر طرفداری کنیم و اعتقاد داریم که که عده زیادی از مردم دلشان به این گفتمان گره خورده است، بنابراین می خواهیم این ذائقه را نمایندگی کنیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اگر جبهه پایداری به عنوان عَلَمی در مقابل جبهه اصولگرایی مطرح شود، باطل است، اظهار داشت: ما خودمان را ملزم به حفظ وحدت و یکپارچگی جبهه بزرگ اصولگرایی می دانیم و این اصل مهمی برای ما است، بنا براین پرچم زدن در مقابل اصولگرایی را به عنوان تقابل منفی می دانیم.البته هیچ عیبی ندارد که پرچم های داخلی جبهه اصولگرایی در کنار یکدیگر برافراشته شود.

وی در پایان تاکید کرد: در میان دوستانی هم که این جبهه را ایجاد کرده اند با برخی از آنها صحبت داشتم و به هیچ وجه خودشان را در تقابل با جریان عمومی اصولگرا نمی دانند و در عین حال معتقدند هیچ عیبی ندارد اگر حرفی که ممکن است با دوستان اصولگرا تفاوت داشته باشد،ما از زبان خودمان بگوییم.

به گزارش فرارو، در هفته جاری تشکیل دو جبهه در جریان اصولگرایی موجب افزایش نگرانی در بین اصولگرایان شده است. “جبهه پایداری” یکی از این جبهه ها است که حساسیت بیشتری برانگیخته است.

این جبهه که متشکل از برخی اعضای اخراجی دولت نهم و دهم است از حمایت نمایندگان فراکسیون انقلاب اسلامی و قراگاه عمار نیز برخوردار است.

صادق محصولی، روح الله حسینیان، کامران باقری لنکرانی، مرتضی آقاتهرانی، کوچک زاده و.. از اعضای این جبهه هستند.

بنا به نوشته سایت رجانیوز یکی از اهداف جبهه “پایداری” در حال گفت‌وگو برای اصلاح ساختار کمیته اصولگرایان است تا برای انتخابات آینده نیز در این چارچوب فعالیت کند.

به راه افتادن این جبهه هفته گذشته آیت الله مهدوی کنی را وادار به واکنش کرد. رییس مجلس خبرگان در این باره گفت: «این روزها اخباری مبنی بر اعلام موجودیت جمعیتی منتشر شده است که بنده در همین جا تمامی اصولگرایان را از اختلاف و انشعاب نهی می کنم.»

پس از این واکنش بود که مرتضی آقا تهرانی طی نامه ای به آیات مهدوی کنی و یزدی ضمن معرفی سه نفر(محصولی، لنکرانی و زارعی) برای حضور در کمیته اصولگرایان و حجت‌الاسلام حسینیان را به ‌عنوان نماینده در کمیته نظارت و داوری، معرفی کرد.

آیات مهدوی کنی و یزدی تاکنون واکنشی به این نامه نشان نداده اند اما روز گذشته موسسین جبهه “پایداری” به دیدار آیت الله مهدوی کنی رفتند؛ دیداری که تاکنون جزییات آن اعلام نشده است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر