3

می‌توان با آگاهی و معرفت درست به شناخت لازم در خصوص هر مفهوم دست پیدا کرد

  • کد خبر : 69337
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۲۳

رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه کوفه گفت: سید یزدی در کتاب عروه الوثقی ابتدا به معرفت توجه کرده و سپس هم‌زیستی با معرفت را مورد توجه قرار داده و در نهایت از این رهگذر به شبهات پاسخ داده است.

خبرگزاری فارس: بررسی آرا و نظرات صاحب عروه در معرفت‌شناسی

عبدالامیر کاظم زاهد پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی صاحب عروه در مقاله‌ای به ارائه شیوه‌های کشف حقیقت در آثار صاحب عروه پرداخت و گفت: امروز غربی‌ها در مراکز علمی خود به این مسئله معتقد هستند که می‌توان با آگاهی و معرفت درست به شناخت لازم در خصوص هر مفهوم دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه صاحب عروه نیز در این زمینه دارای رای و نظر است، تصریح کرد: در زمینه بیّنه نیز شاهد هستیم که سید یزدی دارای نظر و عقیده بوده و معتقد است که بیّنه در داوری و قضاوت بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دارای ویژگی‌های خاصی است.

رئیس دانشکده علوم قرآن دانشگاه کوفه اضافه کرد: البته کسانی که بر عروه شرح نوشته‌اند نسبت به این نظر معترض بوده و معتقد هستند که اگر در بیّنه آرای عمومی وجود نداشته باشد نمی‌توان مسئله‌ای را ثابت کرد.

کاظم زاهد با اشاره به هدف خود از نگارش این مقاله بیان کرد: در کل می‌توان به این نتیجه رسید که سید یزدی در کتاب عروه الوثقی ابتدا به معرفت توجه کرده و سپس هم زیستی با معرفت را مورد توجه قرار داده و در نهایت از این رهگذر به شبهات پاسخ داده است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69337

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر