1

توصیه های ایمنی برای استفاده از مواد محترقه

  • کد خبر : 69526
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵

کارشناس آموزش اورژانس کشور توصیه هایی را برای استفاده از مواد محترقه بیان کرد تا با رعایت نکات ایمنی، زیان های جانی و مالی به حداقل برسد.

به گزارش افق آرزو دهقانی ، با  اشاره به این که والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند گفت:  والدین با نظارت مستقیم بر نوجوانان هم در حین خرید وسایل بی خطر و هم در زمان استفاده از مواد محترقه، ‌می توانند مسیر درست را به فرزندانشان نشان دهند و از بروز حوادث احتمالی بکاهند.

وی افزود: بهتر است مواد آتش بازی، از محل های مطمئن تهیه شود و از نگهداری مواد محترقه حتی در مقادیر کم،‌ تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل جداً جلوگیری کنند و همچنین از قرار دادن مواد انفجاری در جیب لباس و کیف خودداری کنند.

دهقانی ادامه داد:‌ نباید مواد محترقه را در ظروف شیشه ای و یا فلزی قرار دهند، ‌زیرا در صورت انفجار،‌ ذرات شیشه و یا فلز نیز پرتاب و باعث آسیب بدنی خواهد شد.

کارشناس آموزش اورژانس تاکید کرد:  افراد از پرتاب مواد آتش بازی به سمت دیگران و حیوانات خودداری کرده و برای آتش گیری از الکل،‌ نفت و بنزین استفاده نکنند و از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز،‌ لاستیک، آمپول،‌کاربیت و از قرار دادن اسپری و ‌حشره کش ها بر روی آتش خودداری کنند.

به گفته وی،‌ آتش زدن لاستیک ،‌کارتن خالی و هیزم در معابر باریک، ‌نزدیک واحد های مسکونی، پست های برق و پارکینگ ها خطرناک بوده و باید از این کار خودداری کنند.

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران توصیه کرد: آتش های حجیم و غیر قابل مهار برپا نکنند و هم افرادی که از وسایل آتش بازی استفاده می کنند و هم افرادی که تماشاگر هستند باید مراقب خود باشند و همیشه در حین بازی یک سطل آب،‌ ماسه،‌ کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد.

کارشناس آموزش اورژانس تأکید کرد:‌ در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه انسانی ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۱۵ و ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69526

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]