1

کاهش بودجه سلامت خلاف قانون برنامه پنجم است

  • کد خبر : 69541
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ به‌طور حتم در صورتی که اعتبارات این حوزه در بودجه سال آینده اصلاح نشود، آینده سلامت در کشور بسیار مبهم و تاریک است.

به گزارش افق حمیدرضا عزیزی‌فارسانی با انتقاد از کاهش چشمگیر اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال ۹۲، گفت:‌ متأسفانه بودجه سال آتی حوزه بهداشت و درمان حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش اعتبارات به نفع نظام سلامت نیست، افزود: کاهش بودجه بخش بهداشت، امور فرهنگی و دانشجویی به نظام سلامت آسیب‌های جدی می‌زند.

وی با اعلام اینکه اعتبارات بخش سلامت در بودجه سال ۹۲ به صورت سنتی دیده شده است، تصریح کرد:‌ متأسفانه هیچ نگاه عملیاتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی درباره بودجه سال آتی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه کاهش بودجه نظام سلامت موجب تشدید فشار اقتصادی بر بیماران می‌شود، یادآور شد: اقدامات دولت در کاهش بودجه سلامت بر خلاف قانون برنامه پنجم است، زیرا بر اساس این قانون باید سهم بیماران از هزینه‌های درمان به کمتر از ۳۰ درصد برسد، اما هم‌اکنون سهم مردم به ۷۰ درصد رسیده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با ایکانا با تأکید بر اینکه اعضای این کمیسیون به دنبال افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه ۹۲ هستند، تصریح کرد:‌ به‌طور حتم در صورتی که اعتبارات این حوزه اصلاح نشود، آینده سلامت در کشور بسیار مبهم و تاریک می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69541

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]