3

هشدار مقام معظم رهبری به اسرائیل یک پیام برای آمریکا بود

  • کد خبر : 70691
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۵۹

یک کارشناس مسائل بین المللی گفت: اینکه ایران اسرائیل را اینچنین تحقیر می‌کند که به عنوان یک دشمن موثر آن را به رسمیت نمی‌شناسد، پیامی به آمریکا است چرا که دشمن اصلی این کشور است.

خبرگزاری فارس: هشدار مقام معظم رهبری به اسرائیل یک پیام برای آمریکا بود

حسن رویوران کارشناس مسائل سیاسی درگفتگو با خبرنگار سیاسی فارس با اشاره به هشدار صریح مقام معظم رهبری درباره نابود کردن حیفا و تل آویو در صورت تعرض این رژیم گفت: چند سالی است که هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی حمله به ایران را به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مطرح می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت که باید از هرگونه تهدیدی علیه سایر کشورها جلوگیری کند نه تنها به وظایف خود عمل نکرده است بلکه این تهدید در سایه پوششی است که آمریکا فراهم می‌کند که این کشور نیز عضو دائم شورای امنیت است.

این کارشناس مسائل بین المللی اضافه کرد: تکرار این تهدیدات به گونه‌ای اسرائیلی‌ها را سرمست و دچار اشتباه کرده است و تهدیدی که مقام معظم رهبری در مشهد کرده‌اند از جایگاه فرماندهی کل قوا مطرح کردند و به طبع از ریز‌ترین مسائل نظامی آگاه هستند.

ریوران گفت: لذا پاسخی که مقام معظم رهبری داده‌اند بر اساس داشته‌ها و امکانات موجود است.

وی با اشاره به این که ایران نمی تواند به این تهدیدات بی تفاوت بماند، افزود: ایران یک کشور الگو در سطح منطقه است و خود حافظ استقلال و کرامت ملی در سطح جهانی است. اینکه رژیمی مانند اسرائیل ایران را تهدید کند صورت خوشی ندارد و کسی در نهایت باید به دهن اسرائیل بزند و پاسخ شایسته به این رژیم بدهد.

این کارشناس مسائل منطقه ای ادامه داد: در ایران هیچ شخصی شایسته‌تر از مقام معظم رهبری نیست که این تهدید را مطرح کند. اینکه ایران اسرائیل را اینچنین تحقیر می‌کند که به عنوان یک دشمن موثر آن را به رسمیت نمی‌شناسد، پیامی به آمریکا است چرا که دشمن اصلی این کشور است و اسرائیل سگ آمریکا در سطح منطقه محسوب می‌شود و سعی می‌کند با سر و صدا ایران را تهدید بکند.

ریوران گفت: این تهدیدی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، نشان داد که ایران در مقابل تهدیدات اسرائیل سکوت نخواهد کرد.

وی افزود: نکته دوم اینکه اگر از توان نظامی در جهت حفظ استقلال استفاده نشود کی قرار است استفاده شود. یک طرف در حال تهدید ایران و حمله نظامی است و طبیعی است که ایران هم باید به این تهدیدات پاسخ دهد و این پاسخ در جهت حفظ استقلال است.

این کارشناس مسائل بین المللی در پایان تصریح کرد: من فکر می‌کنم این موضعگیری هشداری صریح به رژیم صهیونیستی برای تکرار نکردن تهدیدات سابق خود محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=70691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر