4

امام خامنه‌ای خبر پیروزی ما در لبنان را پیشاپیش داده بود

  • کد خبر : 708
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: بعد از آشنا شدن کامل با شخصیت جهادی، فکری و سیاسی امام خامنه‌ای، می‌توانم بگویم که ما امام بزرگی در رهبری، اجتهاد و سیاست و تقوا داریم که از دیدگاهی کامل و راهبردی برخوردار است. افق – به نقل از روزنامه الانتقاد لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله […]

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: بعد از آشنا شدن کامل با شخصیت جهادی، فکری و سیاسی امام خامنه‌ای، می‌توانم بگویم که ما امام بزرگی در رهبری، اجتهاد و سیاست و تقوا داریم که از دیدگاهی کامل و راهبردی برخوردار است.

افق – به نقل از روزنامه الانتقاد لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، در کنفرانس “نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای” که طی امروز (دوشنبه) و فردا در هتل ماریوت بیروت با حضور نمایندگانی از ایران از جمله حداد عادل و مصباحی مقدم از نمایندگان مجلس و آیت الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه ما این است که امام سید علی خامنه‌ای را به امت اسلامی بشناسانیم تا همگان از برکات وجود وی استفاده کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این امت با چالش‌هایی رو به رو شده است که طی دهه‌ها و قرن‌های گذشته با آن رو به رو نبوده است. این وظیفه برعهده‌ی این کنفرانس است و از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین عنوان داشت: ما به جوانان سوری و فلسطینی درود می‌فرستیم و از مقاومت آنها در برابر اشغالگران و دولت آمریکا قدردانی می‌کنیم. خون جوانان سوری که به دست اسرائیل به شهادت رسیدند دولت آمریکا را رسوا می‌کند. این مساله پیام بسیار واضحی را می‌رساند و آن عزم و اراده‌ی موجود در میان امت اسلامی بویژه در برابر دولت آمریکا است که می‌خواهد انقلاب‌های ملت‌های عربی را مصادره کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: شناخت شخصی و مستقیم من از حضرت امام خامنه‌ای به من این فرصت را داد تا بتوانم افکار و دیدگاه‌ها و همچنین روش تفکر و تحلیل وی را در خصوص حوادث و نحوه‌ی رهبری و مدیریت و همچنین تصمیم‌گیری بشناسم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما در برابر شخصیتی بسیار بزرگ و استثنایی هستیم و معتقدیم که بسیاری از مردم در امت اسلامی شناختی از امام خامنه‌ای ندارند و می‌دانیم که وی چقدر در امت اسلامی مظلوم واقع شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: امام خامنه‌ای حتی در ایران نیز مظلوم واقع شدند. ما در برابر شخصیتی قرار داریم که دشمنان، وی را محاصره کرده و دوستان حق او را آنچنان که باید و شاید ادا نکردند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: بعد از آشنا شدن کامل با شخصیت جهادی، فکری و سیاسی امام خامنه‌ای، می‌توانم بگویم که ما امام بزرگی در رهبری، اجتهاد و سیاست و تقوا داریم که از دیدگاهی کامل و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: دیدگاه جامع و عمیق امام سید علی خامنه ای بر پایه چند اصل است: اول، مبانی فکری، دوم شناخت نیازها و مشکلات و سوم شناخت امکانات موجود و یافتن راه حل‌های مناسب و منسجم با اصول و ثوابت. در مقابل ما رهبری قرار دارد که نسبت به موضوعات احاطه کاملی دارد و درخصوص آنها همانند یک متخصص سخن می‌گوید و راه کارهای جدیدی ارائه می‌دهد.

سید حسن نصرالله در خصوص روش تفکر و مدیریت امام خامنه‌ای در زمینه‌های مختلف عنوان داشت: در این زمینه شواهد مختلفی وجود دارد. اولین مساله به کنفرانس سال ۱۹۹۱ مادرید برمی‌گردد.

دبیرکل حزب الله لبنان، در ادامه سخنانش در کنفرانس “نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای” گفت: در آن زمان در خصوص موفقیت روند سازش صحبت می‌شد و این که آمریکایی‌ها این مساله را تحمیل کردند. اما نظر امام خامنه‌ای در این زمینه متفاوت بود. وی معتقد بود که این کنفرانس نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و روند سازش موفق نخواهد بود. آمریکا نیز نخواهد توانست این مساله را تحمیل کند.

وی افزود: بعد از گذشت تقریبا ۲۰ سال امروز از زبان کسانی که در مذاکرات با اسرائیل حضور داشته و برخی شخصیت‌ها که در کنفرانس مادرید مشارکت داشتند، می‌شنویم که از گذشت دو دهه ناامیدی، شکست و سرگردانی سخن می‌گویند که در نهایت به روند به اصطلاح مذاکرات انجامید.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: مدرک و شاهد دوم مساله‌ی مذاکرات سوریه و اسرائیل در سال ۱۹۹۶ و شرایط موجود در منطقه در آن زمان است. در آن زمان گفته می‌شد که روند سازش موفقیت آمیز بوده و شرط اصلی برای موفقیت این روند به رسمیت شناختن مرزهای ۴ ژوئن سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل است. برخی به ما می‌گفتند که خود را خسته نکنیم و تمام مسائل به پایان رسیده است و هیچ نیازی به فداکاری و تقدیم خون خود وجود ندارد. برخی از آنها از ما می‌خواستند تا به سمت سازش حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: در بیرون از این نشست و در ایران تحلیل دیگری وجود داشت. امام خامنه‌ای معتقد بود که این روند به پایان نخواهد رسید و روند سازش موفق نخواهد بود. وی به ما پیشنهاد ادامه مقاومت را داد. امام خامنه‌ای به ما تاکید کرد که فعالیت‌ها و جهاد خود را افزایش دهیم تا به پیروزی دست یابیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: امام خامنه‌ای همواره بر اصل پیروزی مقاومت تاکید داشت و به ما می‌گفت که به پیروزی مقاومت ایمان دارد. امام خامنه‌ای بعد از سال ۱۹۹۶ عنوان داشت که اسرائیل توانایی حمله دوباره به لبنان را ندارد و حتی نمی‌تواند عقب نشینی کند. اسرائیل توانایی باقی ماندن در موضع خود را ندارد و ما باید منتظر باشیم ببینیم اسرائیل چه خواهد کرد. اما همه مسائل به ادامه یافتن مقاومت بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: در اواخر سال ۱۹۹۹ انتخابات ریاست دولت در اسرائیل میان بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک برگزار شد. باراک تهدید کرد که در ماه ژوئیه از جنوب لبنان عقب نشینی خواهد کرد. وی قصد داشت به تضمین‌های امنیتی از سوی دولت لبنان و یا حافظ اسد، رئیس وقت جمهوری سوریه دست یابد اما شکست خورد. شرایط در آن زمان بیانگر آن بود که وی از جنوب لبنان عقب نشینی نخواهد کرد. ما با امام خامنه‌ای در آن زمان دیدار داشتیم و او به ما گفت که پیروزی شما در لبنان بسیار نزدیک است. این پیروزی از آنچه که شما فکر می‌کنید نزدیک‌تر است. این اظهارات با اطلاعات و تحلیل‌های آن زمان در تضاد بود. حتی در آن زمان اطلاعاتی در خصوص آمادگی اسرائیل برای عقب نشینی وجود نداشت.

سید حسن نصرالله ادامه داد: امام خامنه‌ای به ما گفت که خود را برای این پیروزی آماده کنید و سخنرانی سیاسی خود را بعد از عقب نشینی آماده کنید. به همین دلیل بعد از عقب نشینی اسرائیل ما شگفت زده نشده و خود را برای این مساله آماده کرده بودیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین عنوان داشت: در جریان جنگ ژوئیه که با هدف از بین بردن مقاومت در لبنان صورت گرفت و شما همگان شاهد خشونت‌های اسرائیل در آن زمان بویژه در روزهای اول بودید و برخی در آن زمان معتقد بودند که پیروزی در این جنگ و یا سالم ماندن در جریان این جنگ نوعی جنون و دیوانگی است. پیام شفاهی امام خامنه‌ای توسط یکی از دوستان در ضاحیه جنوبی به دست من رسید.

وی عنوان داشت: امام خامنه‌ای در این پیام به ما گفت این جنگ شبیه‌ترین جنگ به جنگ احزاب در زمان پیامبر است. در زمان پیامبر اسلام، قریش و یهودیان مدینه تمام توان خود را بکار گرفتند و پیامبر و یاران وی را محاصره کردند. جنگ ژوئیه بسیار شبیه جنگ احزاب است، اما شما به خداوند توکل کنید. من به شما می‌گویم که حتما پیروز خواهید شد، بلکه بالاتر. معتقدم زمانی که این جنگ به پایان برسد، قدرت و توان شما افزایش خواهد یافت.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: در خصوص دیگر شواهد و دلایل در زمینه‌ی روش تفکر و دیدگاه‌های امام خامنه‌ای، باید بگویم که بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ دیدیم که چگونه تمام دلها به لرزه افتاد. بسیاری معتقد بودند که منطقه ما وارد دوره‌ی سیطره و تسلط آمریکا شده است، به طوری که سیطره‌ی آمریکا در منطقه ما ۱۰۰ سال و بلکه بیشتر به طول خواهد انجامید.

وی گفت: برخی جنگ عراق را شبیه به جنگ‌های صلیبی می‌دانستند. من در سفر خود به ایران در این زمینه از امام خامنه‌ای سوال کردم. وی در پاسخ به من جوابی بر خلاف آنچه که در منطقه شایع است و حتی برخی از مسئولان جمهوری اسلامی معتقد بودند که این شرایط شرایط جدیدی در خاورمیانه است و ما باید در خصوص سازش با دولت آمریکا سخن بگوییم، داد. امام خامنه‌ای به من گفت “نگران نباشید. آمریکا به اوج خود رسیده است و این اوج، آغازی برای فروپاشی و از بین رفتن به شمار می‌آید. زمانی که آمریکایی‌ها به افغانستان و عراق می‌روند، در واقع به سمت نابودی و پرتگاه حرکت می‌کنند. آمریکا نمی‌تواند منافع خود را از طریق نظام‌های وابسته به خود در منطقه محقق ساخته و از منافع خود دفاع کند و مجبور می‌شود تمام ناوگان‌های سراسر جهان را به منطقه خاورمیانه گسیل کند. این مساله بیانگر ناتوانی آمریکا است نه قدرت آن.

سید حسن نصرالله همچنین عنوان داشت: امام خامنه‌ای در ادامه تاکید کرد “بنابراین زمانی که آمریکایی‌ها به خاورمیانه می‌آیند، در آینده‌ای نزدیک غرق خواهند شد و به دنبال راهکاری برای برون رفت از آن شرایط خواهند گشت”. طی دهه‌ گذشته امت ما با خطرناک‌ترین جنگ در تاریخ خود مواجه شد، اما امام خامنه‌ای با تدبیر و درایت خود این مبارزه را رهبری کرد. در سال ۱۹۹۶ ما شاهد آن بودیم که جنبش‌های حماس و جهاد فلسطین به صورت خاصی مورد حملات بسیار شدیدی قرار گرفتند به طوری که برخی معتقد بودند که دیگر هیچ توان و قدرتی برای مقاومت فلسطین در خصوص انجام عملیات باقی نمانده است. اما عملیات استشهادی در قدس و تل آویو، رژیم صهیونیستی را لرزاند. بعد از آن شاهد تنش در جنوب لبنان بودیم. نشست شرم الشیخ با حضور رهبران جهان برای دفاع از اسرائیل و محکوم کردن به اصطلاح تروریسم برگزار شد. آنها اسم جنبش جهاد، حزب الله و حماس را جزء این موارد دانستند و آنها را تهدید کردند. قطعنامه‌هایی نیز برای تحریم این جنبش‌ها صادر شد. بعد از آن شاهد جنگ خوشه‌های خشم در آوریل سال ۱۹۹۶ بودیم. بعد از آن نتانیاهو آمد و اسرائیل به خانه‌ی اول بازگشت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: امام خامنه‌ای معتقد است که اسرائیل رو به نابودی است. وی همچنین معتقد است که این مساله در آینده روی نخواهد داد، بلکه در زمان نزدیکی اتفاق می‌افتد. وی معتقد است که سازش با اسرائیل نتیجه بخش نخواهد بود و تمام آنچه که در خصوص مساله فلسطین و منطقه خاورمیانه از انجام مذاکرات مستقیم گرفته تا جنبش‌های مقاومت و تلاش‌های مردم فلسطین روی می‌دهد، بیانگر اراده و خواست محکم این ملت مقاوم است و نشان می‌دهد ما در مقابل نسلی از ملت فلسطین قرار داریم که امید بسیار قدرتمندی برای بازگشت به سرزمین خود دارند.

سید حسن نصرالله همچنین عنوان داشت: ما زمانی سخنان امام خامنه‌ای در خصوص اسرائیل را درک می‌کنیم که دستاوردهای مقاومت و تجربه جنگ ژوئیه و جنگ غزه را ارزیابی کنیم. در آن زمان خواهیم فهمید که اسرائیل به سمت نابودی در زمان نزدیکی حرکت می‌کند و این دیدگاه بر پایه‌ی شجاعت این رهبر بنا شده است.

وی  افزود: طی دوره‌ی گذشته امت ما با جنگ بسیار سختی در تاریخ رو به رو بوده است، به طوری که آمریکا و همپیمانان آن با تمام قدرت و امکانات خود برای تسلط بر منطقه خاورمیانه و براندازی نظام‌های مخالف وارد صحنه شدند، اما امام خامنه‌ای با تدبیر و شجاعت این جنگ را مدیریت کرد. تاکنون جزئیات بسیاری در این زمینه پنهان مانده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر