1

اتفاقی ناشایست در یک کشور دموکراتیک

  • کد خبر : 71096
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

در سوئد طبق قانون، تمام موارد تبعیض ممنوع است. اما این رفتار ناشایست نشان می دهد که آنها تا میزان به قوانین خود پایبند هستند. این کار موجب وارد شوک به خارجی ها شده است.

 

سایت رادیو سوئد نوشت: شرکت کشتی‌رانی ویکینگ لاین که مسافرت‌های تفریحی با کشتی بر روی دریای بالتیک را ترتیب می‌دهد، صبح امروز یک جلسه اضطراری درباره گزارش‌های رسیده درباره جداسازی نژادی در اتوبوس‌های مسافران ترتیب داد.

 پس از افشای جداسازی مسافران سوئدی و غیرسوئدی در اتوبوس‌های شرکت کشتی‌رانی اکرو، روزنامه داگنزنی‌هتر دیروز نوشت که این حادثه تنها یک اتفاق نبوده و در شرکت‌های دیگر نیز جداسازی مسافران نام سوئدی و خارجی انجام شده است.

  از جمله در ماه دسامبر، اتوبوس‌هایی که مسافران کشتی ویکینگ‌لاین را از اوربرو به استکهلم حمل می‌کرده، حداقل در دو روز پیاپی، مسافران سوئدی و خارجی را از هم جدا کرده است.

 حسن علیزاده که به همراه همسر و دو قرزند نوجوان خود قصد داشت به یک مسافرت تفریحی با کشتی برود از این رفتار رانندگان اتوبوس شوکه شده و تعریف می‌کند که ابتدا یک اتوبوس، مسافرانی که نام سوئدی داشتند را سوار کرد و بقیه مسافران با نام و تبار خارجی نیم ساعت منتظر ماندند تا اتوبوس دوم بیاید و آنها را سوار کند.

  در سوئد طبق قانون، تمام موارد تبعیض بر اساس نام و رنگ پوست ممنوع است. شرکت کشتی‌رانی ویکینگ‌لاین اعلام کرده که از چنین ماجرایی بی‌خبر بوده و جلسه‌ای اضطراری با پیمان‌کار اتوبوس‌های مسافرتی برگزار می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=71096

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]