این فرصت درونی ایجاد شده نشان میدهد که به چه اندازه موبایل و دستگاههای تحرکپذیر برای آینده فیسبوک اهمیت دارد؛ با این وضعیت حاکمشده بر بدنه داخلی فیسبوک میتوان فهمید که چرا این شرکت با مبلغ یک میلیارد دلار حاضر به خرید اینستگرام برای اشتراک عکسهای گرفته شده از طریق موبایل شده است.
آمار سه ماهه گذشته نشان میدهد که تعداد کاربرانی که از نسخه موبایل این سایت استفاده میکنند به ۶۸۰ میلیون رسیده است و از طرفی سالانه بیش از ۵۵ درصد به این بازه اضافه میشود.
درآمدهای اختصاصی موبایل برای این شرکت در حد ۲۳ درصد درآمدهای ناشی از تبلیغات بوده که در این راستا مدیر عامل فیسبوک هم اذعان کرده به دلیل اینکه این شرکت یک میلیارد نفر را در سرتاسر دنیا به یکدیگر متصل کرده است، رسالت یک شرکت موبایلی را هم به زودی ایفا خواهد کرد.
نکته کلیدی در خط مشی در نظر گرفته شده، محدودیت در دسترسی بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر استخدام در شرکت فیسبوک است که میتواند تغییر در رفتار را شامل شود و اجبارا کارمندان را که با بخشی از جامعه نیز در ارتباط هستند به سمت استفاده از دستگاههای موبایل بکشاند؛ اما این نکته هم وجود دارد که کارمندان در منزل و در اماکن دیگر محدودیتی در دسترسی به سایت از طریق رایانه نخواهند داشت و این میتواند رسالت در نظر گرفته شده را خنثی کند.