2

رهایی دو آلمانی از چنگال ماموران رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 7158
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲

دو آلمانی که به تازگی از چنگال ماموران رژیم صهیونیستی آزاد شده اند، دربرلین نحوه تحقیر وآزار فعالان بین المللی صلح توسط صهیونیستها را تشریح کردند. روایت دو آلمانی از زندانهای اسراییل دو آلمانی که به تازگی از چنگال ماموران رژیم صهیونیستی آزاد شده اند، دربرلین نحوه تحقیر وآزار فعالان بین المللی صلح توسط صهیونیستها […]

دو آلمانی که به تازگی از چنگال ماموران رژیم صهیونیستی آزاد شده اند، دربرلین نحوه تحقیر وآزار فعالان بین المللی صلح توسط صهیونیستها را تشریح کردند.

روایت دو آلمانی از زندانهای اسراییل

دو آلمانی که به تازگی از چنگال ماموران رژیم صهیونیستی آزاد شده اند، دربرلین نحوه تحقیر وآزار فعالان بین المللی صلح توسط صهیونیستها را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این دو آلمانی روز جمعه همراه با فعالان بین المللی صلح راهی سرزمینهای اشغالی شدند اما بعد از ورود به فرودگاه بن گوریون دستگیر و بعد از ۴۸ساعت بازداشت به کشورشان بازگشتند.

مارتین فوربرگ ازفعالان بین المللی صلح آلمانی که ۲شب درزندانهای رژیم صهیونیستی بازداشت بوده است، با انزجارآور خواندن برخورد نیروهای امنیتی گفت: محرومیت از هر گونه تماس با وکیل وسفارت آلمان و تهدید به پرتاب گازاشک آور به داخل خودرو از اولین برخوردهای این نیروها با فعالان بین المللی تا زمان انتقال آنان به زندان بود.

وی با بیان اینکه تنها به قصد آشنایی با وضعیت زندگی فلسطینی ها و مشکلات آنان راهی مناطق اشغالی شده بود، افزود:من به دعوت یک گروه فلسطینی راهی این منطقه شدم و قصد داشتم تا همراه دیگر فعالان بین المللی بصورت مسالمت آمیز نسبت به نقض حقوق بشر از سوی اشغالگران در فلسطین اعتراض کنم.

این آلمانی عضو هیات رییسه لیگ بین المللی حقوق بشر اظهار کرد: اسراییل ما را تحریک کننده خوانده بود تا از اعتبارمان کم کند، در حالیکه ما فقط به دنبال حل ریشه ای مشکلات و شفاف سازی هستیم.

وی با اشاره به سابقه زیادهمکاری خود با فلسطینی ها گفت: فعالان بین المللی صلح به هیچ وجه خشونت طلب نبوده و مبنای کار آن خودداری از هرگونه اعمال خشونت است.

فوربرگ با اشاره به توقف ۷ساعته یک هواپیمای لوفت هانزا به مقصد فرودگاه بن گوریون به بهانه نقص فنی در روز جمعه گذشته گفت: این هواپیما در حقیقت با فشار مقامات امنیتی رژیم اسراییل و به دلیل احتمال حضور فعالان بین المللی صلح در داخل آن در باند معطل نگه داشته شد.

وی افزود: من بعد از ورود به فرودگاه بن گوریون به ماموران گفتم که برای شرکت در کمپین فعالان بین المللی صلح آمده ام که بلافاصله گذرنامه مرا گرفته و همراه با چند نفر دیگر به یک اتاق انتظار بردند. در آنجا سه مامور ما را مورد بازجویی قرار داده و به خودرو مخصوص حمل زندانیان منتقل کردند.

این فعال با اشاره به اینکه در داخل خودرو و در یک سلول کوچک همراه با ۵ نفر دیگر حضور داشته است، گفت: اجازه هیچگونه تماسی با سفارت و یا گرفتن وکیل داده نشد و از برقراری تماس با خانواده نیز جلوگیری کردند.

وی افزود: زنان در داخل خودرو سعی کردند تا با خواندن شعرهایی محیط را آرام کنند، ولی ماموران تهدید به پرتاب گازاشک آور کردند.حتی اجازه رفتن به دستشویی را ندادند تا اینکه ما را به زندان برشیوا منتقل کردند.

این فعال با بیان اینکه تنها راه رفتن به فلسطین از طریق فرودگاههای اسراییل است، گفت: اگر این راه ترانزیت نیز مسدود شود، تماس فلسطینی ها با خارج قطع می شود. اشغالگران باید اجازه رفت وآمد را به این منطقه فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالان بین المللی صلح حتی با این اقدام ناتمام خود نیز توجه زیادی را در سطح بین المللی به مسئله فلسطین جلب کردند، افزود: ما واکنشهای مثبتی ازفلسطینی ها دریافت کرده ایم و این برای ما بسیار با ارزش است.

الکه سوینگه ماکامیتیله عضو شورای صلح آلمان ولیگ بین المللی حقوق بشر نیز که به فلسطین سفر کرده بود، در این باره گفت:من ساعت ۲۳روزشنبه به فرودگاه بن گوریون رسیدم و در آنجا بلافاصله گذرنامه ام را توقیف کرده و در یک اتاقی در فرودگاه زندانی کردند.

وی با اشاره به اینکه تنها قصد تماشای یک تئاتر، کاشت درخت زیتون و بازدید از اردوگاه آوارگان را داشته، گفت: ما را همراه با ۴نفر دیگر در داخل خودرو مخصوص حمل زندانیان قرار داده و با تهدید به پرتاب گازاشک آور به داخل خودرو به زندان منتقل کردند.

این فعال با اشاره به اینکه این گروه تنها خواستارلغوانزوای فلسطین است، گفت:در زندان ما را دراتاقی قرار دادند که در آن دوربین وجود داشت و هیچگونه حرکتی از دید آنان دور نمی ماند.

وی با اشاره برخورد غیر منطقی ماموران رژیم صهیونیستی با فعالان بین المللی صلح گفت: وقتی این نیروها با ما اینگونه رفتار می کنند، ببینید که با فلسطینی ها چگونه برخورد می کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر