2

منع موقت ۱۲ نفر از دانش جویان دانشگاه خلیج فارس از تحصیل به مدت یک نیمسال تحصیلی

  • کد خبر : 7187
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲

۱۲ دانشجوی دانشگاه خلیج‌فارس که از اعضای تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی این دانشگاه هستند، با صدور احکامی به منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال تحصیلی محکوم شدند. ۱۲ دانشجوی فوق به همراه جمع دیگری از دانشجویان این دانشگاه، دهم خرداد سال جاری در پی برآورده نشدن مطالبات خود در سازمان مرکزی دانشگاه […]

۱۲ دانشجوی دانشگاه خلیج‌فارس که از اعضای تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی این دانشگاه هستند، با صدور احکامی به منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال تحصیلی محکوم شدند.

۱۲ دانشجوی فوق به همراه جمع دیگری از دانشجویان این دانشگاه، دهم خرداد سال جاری در پی برآورده نشدن مطالبات خود در سازمان مرکزی دانشگاه خلیج‌فارس تجمعی برگزار کردند.

اعتراض این دانشجویان به عدم پاسخ‌گویی رئیس دانشگاه خلیج‌فارس نسبت به مطالبات دانشجویان، عدم امنیت خوابگاه دختران دانشگاه خلیج فارس، برخوردهای نامناسب برخی از مسئولان دانشگاه با دانشجویان، تسامح و مماشات مسئولان دانشگاه با برخی از تشکل‌های غیرقانونی دانشجویی، استفاده از برخی اعضای فتنه در دانشگاه خلیج‌فارس به عنوان معاون یا مدیر دانشگاهی و بی‌توجهی نسبت به ساخت یادمان شهدای گمنام این دانشگاه بوده است.

پس از برگزاری این تجمع دانشجویی، مسئولان دانشگاه ۱۲ تن از اعضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه و فعالان فرهنگی را به کمیته انضباطی احضار کردند که در نهایت احکام این دانشجویان صادر شد و این ۱۲ دانشجو به منع موقت از تحصیل به مدت یک سال و با احتساب سنوات محکوم شدند.


متن کامل حکم ممنوعیت از تحصیل یکی از ان دانشجویان به شرح ذیل است:

حکم اولیه
آقای …
دانشجوی رشته …

به اطلاع می‌رساند براساس گزارش موثق رسیده مبنی بر تجمع غیرقانونی در دانشگاه توسط شما، با استناد به بند ۱۰ الف از ماده ۷ آئین‌نامه انضباطی و به موجب این حکم به منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال(نیمسال اول ۹۰-۹۱) با احتساب سنوات محکوم می‌شوید. بایسته است من بعد کلیه مقررات انضباطی دانشگاه را رعایت نمایید.

در صورت تمایل می‌توانید ظرف حداکثر ۱۰ روز از تاریخ دریافت این حکم اعتراض کتبی خود را به دفتر کمیته انضباطی تحویل نمایید. در غیر این صورت حکم قطعی خواهد شد.
کمیته انضباطی بدوی دانشجویان

براساس این گزارش، احمد علم‌شاهی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: حکمی مبنی بر اخراج ۱۲ دانشجوی دانشگاه خلیج‌فارس از سوی مسئولان این دانشگاه صادر نشده است.

وی افزود:‌ اخیراً مشکلاتی میان جمعی از دانشجویان و رؤسای دانشگاه خلیج‌فارس پیش آمد که در حال حاضر این موضوع در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حال بررسی است.

علم‌شاهی خاطرنشان کرد: ۱۲ دانشجوی فوق طی چند روز گذشته با بنده جلسه‌ای برگزار کردند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در این خصوص با رئیس دانشگاه خلیج‌فارس مذاکراتی صورت گرفته است و مشکلات فوق در این دانشگاه طی چند روز آینده مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلاف‌نظرها میان این دانشجویان و رئیس دانشگاه خلیج‌فارس در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: باید مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها در دانشگاه‌ها در محیطی آرام و بدون جنجال سیاسی حل و فصل شود.

علم‌شاهی در این گفت‌و‌گو تنها اشاره داشت که این ۱۲ دانشجو اخراج قطعی نشده‌اند اما به منع موقت از تحصیل این دانشجویان به مدت یک نیم سال تحصیلی اشاره نکرد البته تأکید داشت که وزارت علوم پیگیر این موضوع است.

مرجع : فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7187

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر