1

انتقال سامانه ضدموشکی امریکا به نزدیکی کره شمالی

  • کد خبر : 72533
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

یک روزنامه آمریکایی نوشت آمریکا یک سکوی رادار ردیابی موشک را به نزدیکی کره شمالی منتقل کرده است.

واحد مرکزی خبر ،‌به نوشته  روزنامه لس آنجلس تایمز  : یک مقام رسمی پنتاگون که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت نیروی دریایی آمریکا یک سکوی رادار مستقر در دریا را به منظور ردیابی پرتابهای موشکی کره شمالی ‌ به فاصله ای نزدیکتر به کره شمالی منتقل می کند. این اقدام جدیدترین اقدام بازدارنده آمریکا در برابر کره شمالی و اطمینان دهی مجدد به کره جنوبی و ژاپن درباره تعهد آمریکا به دفاع از آنها است.

به گفته این مقام رسمی پنتاگون، سیستم رادار ضد موشکی ایکس باند در حال انتقال از پایگاه «پرل هاربور» به سمت شبه جزیره کره است.

آمریکا از سال دو هزار و شش یک نمونه زمینی رادار ایکس باند در شمال ژاپن مستقر کرده است که می تواند پرتاب های موشکی کره شمالی را ردیابی کند و اخیرا طرحهایی را برای استقرار دومین رادار در مرکز ژاپن با هدف بهبود نظارت بر پرتابهای موشکی به سمت هاوایی و گوآم اعلام کرده است. اما به گفته مقامات دفاعی، سامانه دوم قرار نیست تا حداقل چند ماه دیگر عملیاتی شود.

یک مقام دیگر وزارت دفاع آمریکا از اعزام ناوشکن جان اس مک کین مجهز به موشکهای هدایت شونده به منطقه خبر داد. این مقام آمریکایی نیز که درباره تحرکات کشتیهای جنگی صحبت می کرد،‌ خواست نامش فاش نشود.

این روزنامه با اشاره به اعزام دو جنگنده رادار گریز راپتور اف- بیست و دو آمریکا از ژاپن  به پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی در روز یکشنبه می نویسد: تصمیم پنتاگون به اعزام فقط دو جنگنده ظاهرا منعکس کننده یک توازن ضعیف است که قاطعیت آمریکا را بدون تحریک به رویارویی با کره شمالی نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72533

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]