3

مسلمانان در برابر تقاضای اعدام برای شیخ نمر سکوت نمی‌کنند

  • کد خبر : 72576
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲

یک مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مکه و مدینه و حرمین شریفین ملک خدا و ملک همه مسلمانان است ‌گفت: مسلمانان در برابر تقاضای اعدام برای شیخ نمر سکوت نمی‌کنند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اهمیت جلب رضایت خداوند تصریح کرد: در زمانی که رضایت خدا و رضایت خلق در یک راستا باشد تحقق رضایت الهی دشوار نیست، ولی ممکن است در شرایطی رضایت خدا و رضایت بندگان در دو جهت مخالف قرار داشته باشد و باید دید انسان در این شرایط به سوی رضایت خلق می‌رود یا رضایت خالق را جلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی می‌توان معیار شرک و ایمان را دریافت، بیان کرد: کسی که از خالق خود اطاعت کند به خشم مخلوق اعتنایی ندارد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه در دنیای امروز دموکراسی غربی و دموکراسی اسلامی داریم، بیان کرد: در دموکراسی غربی خواسته مردم مطرح است و وقتی می‌بینند که عده‌ای هم‌جنس باز در انتخابات آرایی دارند قانونی برای مشروع بودن همجنس بازی به تصویب می‌رسانند یا قول می‌دهند که چنین قانونی را به تصویب برسانند.

وی افزود: در دموکراسی اسلامی برای به دست آوردن آرای بیشتر هرکاری صورت نمی‌گیرد چرا که دموکراسی اسلامی هدایت شده به مسیرهای انسانی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دموکراسی غربی آلوده به شرک بوده ولی دموکراسی اسلامی آمیخته با توحید است، بیان کرد: در انتخابات کسانی که کاندیدا می‌شوند با مردم سخن گفته و قول‌هایی می‌دهند، این افراد باید مراقب باشند سخنانی را مطرح کنند که خداوند رضایت دارد و نباید مطالبی برخلاف رضای خداوند مطرح شود تا آرای افرادی که طرفدار این مطالب هستند را جلب کنند.

وی تصریح کرد: اگر برای خوشایند بدحجابان، قماربازان و… شعارهایی سر داده شود نوعی شرک است و توحید اجازه چنین اقداماتی را نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر مردم در جایی اشتباه می‌کنند باید علما راهنمایی‌های لازم را داشته باشند و اگر بدعتی پیدا شود عالم باید علم خود را ظاهر کرده و مردم را از بی‌راهه به مسیر بازگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیرا حکومت عربستان به شیعیان سخت گرفته است و توطئه‌ای به نام کشف یک تیم جاسوسی مطرح کرده‌اند، ادامه داد: آنها در این راستا عده‌ای از بزرگان شیعه را دستگیر کرده‌اند و حتی برای یکی از آنها که عالمی معروفی به نام شیخ نمر است از سوی دادستان تقاضای اعدام شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این اقدام یک توطئه جدید است گفت: علمای شیعه عربستان مخالف ظلم و بی‌عدالتی هستند.

وی با اشاره به اینکه حکومت سعودی در داخل و خارج زیر فشار است اضافه کرد: حکومت این کشور از داخل زیر فشار اصلاحات است و مردم می‌گویند چرا در مملکت ما انتخابات نبوده و آرا مردم نقشی نداشته و منابع کشور در اختیار عده‌ای شاهزادگان سعودی قرار دارد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: از سوی دیگر در کشورهای منطقه بهار اسلامی شکل گرفته و حکومت‌های دیکتاتوری در حال از بین رفتن هستند.

وی گفت: دولت سعودی برای اینکه افکار عمومی را منحرف کند چنین بازی را به راه انداخته‌ و گفته‌ است تیم جدیدی از جاسوسان را پیدا کرده‌اند تا افکار را منحرف کرده و بگویند همه مشکلات از ناحیه شیعیان است و نزاع طایفه‌ای به راه بیاندازند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: علما دنبال استیفای حقوق مردم هستند و همه می‌دانند این سخنان دروغ و توطئه است؛ حاکمان سعودی باید بدانند شیعیان این کشور تنها نیستند و هر خطری که متوجه آنها شود شیعیان دنیا و مسلمانان بی‌طرف در برابر این اقدامات سکوت نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: حاکمان عربستان تصور نکنند که در دادگاه فرمایشی می‌توانند این شخصیت‌ها را محاکمه کنند و البته عده‌ای زیاد از علما و اساتید دانشگاه نیز در این زمینه با صدور اعلامیه این اقدامات را محکوم کرده‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در کشور عربستان بدرفتاری‌ها نسبت به زوار ایرانی تشدید شده است اظهار کرد: نه تنها در بقیع، حتی در مسجد النبی اهانت‌های بدی به مردم و روحانیون می‌کنند آیا این اقدامات با قوانین بین‌المللی و اسلامی سازگار است؟

وی تصریح کرد: شما خیال می‌کنید که مکه و مدینه و حرمین شریفین ملک شخصی شماست که هر طور که خواستید با آن رفتار کنید؟ این اماکن ملک خدا و ملک همه مسلمانان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: باید روزی برسد که از سوی سازمان کنفرانس اسلامی مجموعه‌ای انتخاب شده که بر حرمین شریفین و اداره آن نظارت داشته باشند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر