2

پافشاری دولت عراق برای تخلیه پادگان نظامی اشرف از سوی منافقین

  • کد خبر : 7325
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

افق به نقل از کیهان روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به پافشاری دولت عراق برای تخلیه پادگان نظامی اشرف از سوی منافقین و رایزنی این گروهک برای اردوکشی به جایی دیگر نوشت: اعضای این سازمان اکنون در عراق مورد خوشایند هیچ کس نیستند. هنگامی که صدام به آنان پناه داد به عنوان یک واحد مزدور […]

افق به نقل از کیهان روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به پافشاری دولت عراق برای تخلیه پادگان نظامی اشرف از سوی منافقین و رایزنی این گروهک برای اردوکشی به جایی دیگر نوشت: اعضای این سازمان اکنون در عراق مورد خوشایند هیچ کس نیستند.

هنگامی که صدام به آنان پناه داد به عنوان یک واحد مزدور در عملیات خشونت آمیز صدام در شمال و جنوب عراق برای سرکوبی کردها و شیعه ها شرکت کردند. اعضای گروه اکنون معتقدند باید در آمریکا مورد محافظت واقع شوند، هرچند که گروهشان کماکان در فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

گزارش نیویورک تایمز حاکی است: لورنس جی باتلر، دیپلمات آمریکایی در یکی از جلسات اخیر مذاکره با این گروه به آنان گفت «شما احتمالاً هاوایی را مد نظر دارید». و بعد افزود «حدس من این است که شما نمی خواهید به گوانتانامو بروید». باتلر که مشاور ژنرال لوید جی آستین فرمانده ارشد نظامی آمریکا در عراق در امور مربوط به سیاست خارجی است، با جملاتی طنزآمیز و بی پرده سعی کرده آنها را پیش از آن که نیروهای امنیتی عراق سراغشان بروند، به ترک خاک عراق مجاب کند.

نیویورک تایمز اضافه می کند: اعضای سازمان در حالی از ترک پادگان طفره می روند که هیچ کشوری هم حاضر نشده به آنان خوشامد بگوید ولی زمان به سرعت می گذرد و باتلر چند بار به سازمان گوشزد کرده که نیروهای آمریکایی عراق را ترک می کنند. باتلر به اعضای سازمان گفت که شما در دنیای خارج یک تشکیلات شبه نظامی و یک گروه خطرناک محسوب می شوید.

به دنبال انتشار سخنان «باتلر»، سایت اپوزیسیونی «اینترلینک» که توسط برخی جداشدگان سازمان منافقین اداره می شود، از واکنش منافقین به این سخنان خبر داد و نوشت: مجاهدین باتلر را متهم کرده اند که هدفش از گفتن آن سخنان، راضی کردن رژیم ایران است.

ارگان مجاهدین[منافقین] مدعی است باتلر در طول ۷ دیدار از پادگان اشرف نشان داد ماموریتش انحلال سازمان و تحقق خواست رژیم ایران است.

اینترلینک در پاسخ منافقین می نویسد: حداقل انتظار این بود که مجاهدین و بقایای رجوی در این مورد و علیه شخص باتلر به عنوان نماینده آمریکا از دم دست ترین و رنگ و روباخته ترین اتهام معمولشان علیه هر منتقد و یا طرف مذاکره ای، استفاده نکنند، نماینده کشوری که در هشت سال گذشته آنها را بر خلاف تمام قوانین بین المللی تحت حفاظت قرار داد و تشکیلات در حال اضمحلال آنها را سرپا نگه داشت! روی آوردن به این واکنش و دستاویز قرار دادن بهانه نخ نما شده، ظاهرا از آن روست که به طور کلی از فریب دادن طرف مقابل ناامید و دستشان رو شده است. این بار به قول هزارخانی «صدای آمریکا» را شنیده اند. باتلر چنین تصویری از ساکنان اشرف ارائه می دهد؛ «یک گروه از تروریست های افراطی که قبول نمی کنند کمپی را که به طور غیرقانونی در عراق اشغال کرده اند تخلیه کنند. در نتیجه توسط ارتش عراق مجبور می شوند به حاکمیت عراق احترام بگذارند و دستورات مقام مدنی مشروع کشور را اطاعت کنند. اگر مقاومت کنند و تلفاتی وجود داشته باشد، این تقصیر سازمان است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر