1

اولین کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بروندی برگزار شد

  • کد خبر : 73305
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

اولین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بروندی با حضور وزیر خارجه بروندی و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش افق اولین جلسه کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بروندی با حضور اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و لوران کاواکوره وزیر امور خارجه جمهوری بروندی برگزار شد.

در این نشست عباسی ضمن خیرمقدم به میهمانان این برنامه، اظهار داشت: امیدواریم با تشکیک مساعی و همکاری مشترک از این فرصت مغتنم در جهت تحکیم روابط اقتصادی و سیاسی اجتماعی به کشور بهره کافی و بهینه را ببریم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه امیدواریم با برگزاری این اجلاس، فرصتی فراهم شود تا دو کشور بتوانند از طریق ترسیم جدول اجرایی برنامه‌های همکاری اقتصادی و نیز فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های مناسب، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه خود را در تمامی عرصه‌های مناسبات فی‌مابین به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: رویکرد سیاست خارجی ایران نسبت به کشورهای افریقایی به ویژه کشور بروندی تقویت استقلال و تلاش در زمینه تقویت هر چه بیشتر و تضمین توسعه پایدار اقتصادی به ملت‌ها به ویژه ملت بروندی است.

به گفته عباسی، کشور بروندی به دلیل سیاست‌های مستقل و پتانسیل تأثیرگذاری در میان سایر کشورهای در حال توسعه در افریقا را دارد و تردیدی نیست مقامات دو کشور خواستار بسط و گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها هستند که در این نشست با شناسایی موارد و ارزیابی آنها تصمیمات مشترک برای همکاری‌های قانونمند اتخاذ شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای برداشتن گام‌های اساسی و ارائه پیشنهادهای همکاری کاربردی به منظور عملیاتی شدن پروژه‌های مختلف اعلام می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم در پایان دو روز کاری کمیته مشترک، راهکارهای مناسبی برای تحقق زمینه‌های همکاری تدوین و نهایی شود.

وی همچنین تأکید کرد: یادداشت تفاهم همکاری مشترک در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی جمعیت هلال احمر، حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، موافقت‌نامه‌های بازرگانی و لغو روادید آمادگی کامل برای همکاری دارد.

همچنین در این مراسم، کاواکوره وزیر امور خارجه بروندی با اشاره به روابط کشور خود با ایران، خواستار تحکیم روابط و گسترش همکاری‌ها براساس اجرای موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها شد.

وی تأکید کرد: بخش‌های گوناگونی مورد توجه بروندی برای همکاری وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مباحث امنیت قضایی، بهداشت عمومی، آموزش عالی، آموزش فنی و حرفه‌ای و فناوری اطلاعات نام برد.

وزیر امور خارجه بروندی بیان داشت: این اولویت‌ها می‌تواند راه توسعه پایدار را در کشور بروندی فراهم کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73305

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]