2

افزایش قیمت‌تنها راه مبارزه با قاچاق سوخت نیست

  • کد خبر : 73595
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

عضو کمیسیون انرژی مجلس،گفت: افزایش قیمت گازوئیل در مرزهای کشور تنها یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق سوخت بوده که در این مورد تدبیر و مدیریت در مرزهای کشور توسط نیروهای انتظامی و وزارت کشور نیز امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

به گزارش افق سید سعید حیدری‌طیب،با بیان اینکه قاچاق سوخت در بیشتر مرزهای کشور گسترش یافته است، افزود:متاسفانه در شرایط کنونی قاچاق سوخت بویژه گازوئیل به حدی افزایش یافته که نه‌تنها در مناطق شرقی، بلکه به طور مشخص مرزهای غربی و جنوبی نیز درگیر قاچاق سوخت شده‌اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی قاچاق سوخت برای قاچاقچیان پر سودتر از قاچاق مواد مخدر شده است، افزود: افزایش قیمت گازوئیل در مرزهای کشور تنها یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق سوخت بوده که در این مورد تدبیر و مدیریت در مرزهای کشور توسط نیروهای انتظامی و وزارت کشور نیز امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با قاچاقچیان سوخت برخورد شدیدتری انجام دهد، تصریح کرد: دستگاه قضایی کشور باید در برخورد، صدور، قطعیت و اجرای آراء برخورد شدیدتری با متخلفین انجام دهد که این امر یقینا” برای قاچاقچیان سوخت بازدارنده خواهد بود.

حیدری‌طیب راهکار کمیسیون انرژی برای متوقف شدن قاچاق سوخت را مدیریت دولت و مسئولین پخش فرآورده‌های نفتی دانست و افزود: پیشنهاد کمیسیون انرژی مجلس به مسئولین پخش فرآورده‌های نفتی، مدیریت مصرف سوخت در مناطق مرزی و توجه به جمعیت هر استان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: مسئولین پخش فرآورده‌های نفتی می‌بایست به تناسب جمعیت و با توجه به وجود کارت‌های سوخت درهر استان بویژه مناطق مرزی سوخت مورد نیاز را در اختیار مردم قرار داده و از ارسال بنزین و گازوئیل اضافی به استان‌های مرزی خودداری کنند.

در این مورد، رشد ۵ تا ۷ درصدی مصرف بنزین و گازوئیل در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که در شرایط فعلی بیش از تقاضای واقعی، فرآورده‎های نفتی در کشور مصرف می‌شود و حتی برخی از کشورهای همسایه با افزایش قاچاق سوخت، مذاکرات خود را برای امضای قراردادهای خرید فرآورده نفتی از ایران به حالت تعلیق درآورده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73595

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]