3

دولت اوباما به جای محاکمه دشمنان خواهان کشتار آن‌ها است

  • کد خبر : 73793
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۲۶

دولت اوباما کشتار این افراد را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از دستگیری آنان و تشکیل یک گوانتاناموی دیگر می‌داند؛ زندانی که آن‌ها نتوانسته‌اند آن را تعطیل کنند.

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید امریکا در ترورهای هدفمند با استفاده از پهپادها نقش قاضی، هیات منصفه و مجری حکم اعدام را بازی می‌کند تا از دستگیری شبه نظامیان و احیای مساله زندان گوانتانامو جلوگیری کند.

بر اساس یک گزارش جدید، اسلام آباد به دنبال توافقی مخفیانه با واشنگتن در سال ۲۰۰۴، به پهپادهای امریکایی اجازه داده است تا به خاک پاکستان حمله کنند. با این وجود، اسلام آباد معمولا بطور علنی مخالفت خود را با حملات پهپادها اعلام کرده و آن را نقض حاکمیت پاکستان می‌داند.

در اثر حملات هوایی پهپادهای تروریستی امریکا در پاکستان صدها نفر و در سایر کشورهای جهان نیز هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آن‌ها بیگناه بودند. طبق گزارش‌ها، غیرنظامیان اصلی‌ترین قربانیان این حملات هستند و از هر ۱۰ کشته یکی شبه نظامی است. باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز شخصا هر یک از این حملات پهپادی را از فهرست موسوم به «فهرست کشتار» انتخاب و تایید می‌کند. حملات پهپادها به پاکستان که امریکا هیچ‌گاه با آن سر جنگ نداشته است بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی و به مثابه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

پرس تی‌وی برای بررسی بیشتر این مساله با تای بری، از اعضای جنبش کدپینک در لس آنجلس مصاحبه‌ای انجام داده است که برگردان آن را در ادامه می‌خوانید.

پرس تی‌وی: با توجه به شیوه‌ای که پاکستان در واکنش به نقض حریم هوایی خود اتخاذ کرده است عده زیادی می‌گویند که اسلام آباد فقط حرف می‌زند و عمل نمی‌کند که نشانه پذیرش این حملات پهپادی از سوی این کشور است. آیا شما با این موضوع موافقید؟

بری: نه موافق نیستم. من به عنوان کسی که مدت زیادی در پاکستان زندگی کرده و حتی در زمان دولت پرویز مشرف در این کشور ربوده و در زندان مخفی بازداشت شده است با این نظریه مخالفم.

من می‌دانم که مردم و پارلمان پاکستان با سازمان سیا و اقدامات غیرقانونی آن مخالفند؛ اقداماتی که من آن‌ها را جنایت جنگی در منطقه پاکستان و اجرای حملات غیرقانونی پهپادها به اراضی تحت حاکمیت این کشور می‌نامم.

بر اساس توافقی هم که اکنون از طریق ویکی‌لیکس از آن مطلع شدیم و بار دیگر باید برای آن و همچنین کتاب جدیدی که «راه چاقو» نام دارد از بردلی منینگ تشکر کنیم، ما همکاری سازمان سیا با سازمان جاسوسی پاکستان (آی اس آی) که همکار سیا در داخل پاکستان است را شاهد بوده‌ایم.آی اس

این به معنای آن نیست که مردم پاکستان یا دولت این کشور لزوما در جنایات جنگی غیرقانونی که سازمان سیا مرتکب می‌شود تبانی می‌کنند.

ما می‌دانیم که مشرف و روسای آی اس آی کاملا با سازمان سیا همکاری می‌کردند و به رسانه‌ها و سایرین به دروغ می‌گفتند که آن‌‍‌ها بودند که نک محمد، از اعضای معروف طالبان پاکستان که ارتش پاکستان را در منطقه سوتا به زانو در آورده بود را سال ۲۰۰۴ به قتل رساندند و بنابراین مشرف از نک محمد یک کینه شخصی به دل گرفته بود و خواهان کشته شدن وی بود.

کمیسیون کلیسا سال ۱۹۷۵ سازمان سیا را از اجرای عملیات‌های تروریستی و آن‌چه که امروزه در حال انجام آن است بازداشت.

پرس تی‌وی: در مقاله روزنامه نیویورک تایمز درباره چگونگی اقدام امریکا در تبدیل بازداشت و دستگیری «تروریست‌های» بالقوه به هدف قرار دادن آن‌ها توضیحاتی داده شده است.

و این مساله فقط در پاکستان روی نمی‌دهد بلکه چند کشور مسلمان دیگر از جمله یمن و سومالی را هم در برمی‌گیرد. شما از این مساله چه برداشتی می‌کنید؟

بری: الان سال‌هاست که ادعا شده است دولت اوباما به جای دستگیری از ترور هدفمند استفاده کرده است و این مساله یک جنایت جنگی آشکار به شمار می‌رود.

شما باید به شخص اجازه دهید که یا تسلیم شود یا دست‌کم از این‌که تحت تعقیب قرار دارد مطلع شود.

دولت اوباما ادعا می‌کند که مساله این نیست و اگر می‌شد آن‌ها را دستگیر کرد این کار را کرده بود.

اما واضح است که دولت اوباما کشتار این افراد را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از دستگیری آنان و تشکیل یک گوانتاناموی دیگر می‌داند؛ زندانی که آن‌ها نتوانسته‌اند آن را تعطیل کنند.

بیایید به قتل نک محمد برگردیم تا به این نکته اشاره کنم که ۲ پسر بچه نیز در جریان ترور هدفمند وی به قتل رسیدند که ۱۰ و ۱۶ سال سن داشتند.

بنابراین، ترورهای هدفمند، هزاران غیرنظامی بیگناه را نیز در مسیر جنایات جنگی سازمان سیا به کام مرگ فرو می‌برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73793

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]