1

«راه‌حل دو کره دیپلماتیک است»

  • کد خبر : 73795
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۹:۲۸

یک تحلیلگر سیاسی به پرس تی‌وی گفته است که مساله شبه‌جزیره کره، یک وضعیت بسیار پیچیده است و تنها راهکار حل و فصل آن از طریق حقوق بین‌الملل و دیپلماسی از موضع برابر است.

این تحلیل بعد از آن منتشر شد که کره شمالی از سفارت‌های خارجی از جمله روسیه خواسته است که امکان تخلیه سفارت‌خانه با توجه به تشدید تنش در شبه جزیره کره را در نظر بگیرند.

این چشم‌انداز از احتمال وقوع جنگ، پس از مشارکت امریکا در یک رزمایش هسته‌ای به همراه کره جنوبی و نمایش سلاح بی ۵۲ و بی ۲ تشدید شد.

دکتر کوین بارت، نویسنده و تحلیل‌گر مسایل سیاسی، دراین‌باره به پرس تی‌وی گفت، من فکر می‌کنم که در حال حاضر در شبه‌جزیره کره یک وضعیت خطرناکی ایجاد شده است و البته بخشی از این خطر ناشی از تکبر و خود بزرگ‌بینی امریکا است که تلاش می‌کند جهان را تحت کنترل خود درآورد تا استراتژی نئوامپریالیستی را در سراسر جهان پرشتاب‌تر کند.

وی افزود، از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ما شاهد نابود کردن برخی کشورها بویژه برخی از کشورهای خاورمیانه بوده‌ایم. ما شاهد نابودی عراق و لیبی بوده‌ایم و در حال حاضر این شرایط را علیه سوریه و کره شمالی شاهد هستیم. در مورد کره مستقلا بگویم که آن‌ها به دیوار تکیه داده‌اند و می‌گویند که ما از این عقب‌تر نمی‌رویم.

بارت تصریح کرد، آن‌ها می‌گویند که ما سلاح هسته‌ای داریم و البته تهدیدات ظاهرا اغراق‌آمیزی هم داشته‌اند و گفته‌اند که ما واشنگتن دی سی را منفجر می‌کنیم.
این تحلیلگر سیاسی گفت، من فکر می‌کنم این یک وضعیت بسیار، بسیار پیچیده است و تنها راهکار برای حل آن متوسل شدن آشکار به حقوق بین‌الملل و دیپلماسی از موضع برابر است.

وی اظهار داشت، ما نیازمند یک دیپلماسی واقعی هستیم که به معنای بحث بین طرف‌های برابر است و من فکر می‌کنم که در نهایت امریکا مجبور می‌شود به کره شمالی بگوید که ما از کشورهای همسایه شما خارج می‌شویم و به ما اجازه بدهید که در مورد این که چگونه دو کره می‌توانند خودشان یعنی شمال و جنوب با یکدیگر متحد شوند، توافق کنیم.

تنش در شبه جزیره کره در حالی بالا گرفته است که روسیه هشدار داده است که درگیری هسته‌ای احتمالی در شبه جزیره کره بسیار ویران کننده‌تر از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ خواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه (۱۹ فروردین، ۸ آوریل) در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: «در این رابطه با صراحت صحبت می‌کنم، ما نگران وخامت اوضاع در شبه جزیره کره هستیم زیرا همسایه هستیم.»

پوتین افزود، اگر اتفاق بدی رخ دهد، «چرنوبیل..ممکن است در مقایسه با آن یک داستان کودکانه به نظر بیاید. آیا چنین تهدیدی وجود دارد؟ به نظر من وجود دارد.»

رئیس جمهور روسیه همچنین خواستار آرامش در منطقه شد و از طرفین درگیری در بحران کره خواست که از یک راه حل دیپلماتیک «برای مشکلاتی که سالهاست انباشه شده‌» حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73795

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]