1

وداع دیده‌های گریان با مرد دیار بادگیرها

  • کد خبر : 74024
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۷:۵۸

جلسه امروز مجلس شورای اسلامی تحت تاثیر درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد قرار داشت.

سردار مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در جلسه غیرعلنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان به ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی به نمایندگان ملت پرداخت.

سردار مومنی در گزارش خود درباره نحوه اجرای قانون راهنمایی و رانندگی که دو سال پیش توسط مجلس تصویب شده بود، نقایص برخی از دستگاه‌ها و وضعیت خودرو، آمار سوانح در سفرهای نوروزی و ایرادات خودروها، صحبت کرده است.

جلسه علنی مجلس دقایقی پس از اتمام گزارش سردار مومنی، آغاز ‌شد.

*آغاز جلسه علنی مجلس با ۵۳ کرسی خالی

براساس این گزارش، جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه ۲۳۵ نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس، کرسی ۵۳ نماینده مجلس خالی بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس پیش از قرائت دستور کار صحن علنی، در سخنان کوتاهی درباره علت آغاز با تأخیر نشست علنی خانه ملت گفت: جلسه امروز به خاطر استماع گزارشی بود که سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره خدماتی که در ایام تعطیل و عید نوروز به مردم ارائه دادند، مطرح کرد.

وی افزود: گزارشی که سردار مؤمنی ارائه دادند، نشانگر توفیقات این نیرو در ایام عید نوروز بوده است.

*لاریجانی: شخصیت اخلاقی یحیی‌زاده همه را تحت تأثیر قرار می‌داد

به گزارش فارس، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به درگذشت سیدجلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد در خانه ملت اظهار داشت: امروز مطلع شدیم که همکار عزیز و ارجمندمان حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی‌زاده دار فانی را وداع گفت که این ضایعه سبب تأسف و تأثر شدید همه نمایندگان و مردم عزیز استان یزد شد.

وی افزود: در این سال‌ها که ما در مجلس به عنوان همکار در کنار وی بودیم، شخصیتی جذاب، اخلاقی و پرکار وی همه را تحت تأثیر خود قرار می‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان برای سید جلال یحیی‌زاده علو درجات و از خداوند آرزو کرد و درگذشت نماینده تفت و میبد را به خانواده وی و مردم استان یزد تسلیت گفت.

همچنین مجمع نمایندگان استان یزد و اعضای کمیسیون اقتصادی که سیدجلال یحیی‌زاده در آن عضویت داشت، این ضایعه را به خانواده وی و مردم یزد تسلیت گفت.

*پخش آخرین نطق یحیی‌زاده در خانه ملت

همچنین در جلسه امروز خانه ملت، آخرین نطق مرحوم  حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده نماینده مردم تفت و میبد در صحن علنی مجلس پخش شد.

بر اساس این گزارش طبق نظر هیئت رئیسه مجلس نطقی از حجت‌الاسلام یحیی‌زاده که درباره راهپیمایی باشکوه مردم در ۲۲ بهمن سال گذشته و توجه مسئولان اجرایی به مشکلات اقتصادی بود، در حالی در صحن علنی مجلس پخش شد که روی صندلی وی شاخه‌ گل وجود داشت.

نمایندگان با قرائت سوره حمد، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشته و برای وی از خداوند منان علو درجات را مسئلت کردند.

*۳۰ دقیقه تنفس برای وداع/ پیکر یحیی‌زاده از بهارستان به زادگاهش می‌‌رود

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: تنفس ۳۰ دقیقه‌ای را برای حضور نمایندگان در مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام یحیی زاده اعلام می‌کنیم.

وی افزود: ادامه دستور کار مجلس بعد از تشییع  پیکر  مرحوم یحیی زاده انجام می‌شود.

بر این اساس، مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام سیدجلال یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل پارلمان برگزار شد.

در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس و فرزند مرحوم یحیی زاده سخنرانی کردند.

مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام یحیی زاده از پشت درب تالار آفتاب مجلس تا درب شرقی خانه ملت با حضور نمایندگان برگزار شد.

* لاریجانی:رفتار صمیمانه مرحوم یحیی‌زاده موجب تاثیرگذاری سلوک ایشان بود

براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد که شب گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری، به دیار باقی شتافت،اظهار داشت: امروز روز بسیار سختی برای همه نمایندگان مجلس است چرا که یکی از همکاران بسیار دوست داشتنی و پرکار خودمان را از دست داده‌ایم.

لاریجانی افزود: مرحوم یحیی‌زاده زمانی که در مجلس حضور داشتند چه در کمیسیون فرهنگی و چه در کمیسیون اقتصادی، همواره یک شخصیت مؤثر، پرکار، آرام و نجیبی داشتند و آنقدر رفتار ایشان صمیمانه و اخلاقی بود که در موضوعات مختلف نگاه و سلوک ایشان بسیار مؤثر بود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با شناختی که ما از شخصیت مرحوم یحیی‌زاده داریم، باید بگویم که این ضایعه برای خانواده ایشان هم سخت است و امیدواریم حضرت زهرا (س) ایشان را دریابند و برای مرحوم یحیی‌زاده از خداوند متعال علو درجات را آرزومندیم و به خانواده و همسرشان هم این ضایعه را تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای خانواده ایشان صبر مسئلت می‌کنیم.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش تصریح کرد: امیدواریم آقازاده‌های مرحوم یحیی‌زاده راهشان را ادامه دهند و لازم است بگویم ما به سادگی نمی‌توانیم این ضایعه را از یاد ببریم و از خداوند می‌خواهیم مرحوم یحیی‌زاده را با اولیای خودش محشور کند، به مردم شریف استان یزد هم این ضایعه را تسلیت می‌گوییم.

در ادامه این مراسم پسر مرحوم یحیی‌زاده در سخنان کوتاهی گفت پدرم به حضرت زهرا(س) همواره ارادت داشتند و خودشان هم در سال‌های اخیر در ایام فاطمیه مجالسی برگزار می‌کردند.

وی افزود: تقارن ارتحال پدرم با ایام فاطمیه برای ما خیلی معنا دارد و انشاءالله حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) در جوار رحمت الهی میزبان پدرم باشند. امیدوارم منش و سلوک پدرم در مجلس ادامه یابد؛ در وصیتی که از پدرم به جا مانده اولین نکته ایشان، پیروی از ولایت فقیه است.

فرزند مرحوم یحیی‌زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاران پدرم به این منش و سلوک ایشان ادامه دهند.

*نشست علنی نمایندگان مجلس مجددا آغاز شد

به گزارش فارس، جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد آغاز شد.

نشست علنی صبح امروز پارلمان به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر مرحوم یحیی زاده، به مدت یک ساعت تعطیل شد تا وکلای ملت در مراسم تشییع حضور یابند.

* نجار برای پاسخگویی در خصوص فوت ستار بهشتی در مجلس حاضر شد

به گزارش فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور برای پاسخ به سؤال علی مطهری نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس حاضر شد؛ موضوع سؤال مطهری از وزیر کشور در خصوص فوت ستار بهشتی است. خلاصه سؤال مطهری از وزیر کشور به شرح ذیل است: چرا مرحوم آقای ستار بهشتی پس از یک هفته از بازداشت توسط پلیس فتا که زیرمجموعه پلیس امنیت نیروی انتظامی است، فوت کرده است.

* نجار: از خانواده ستار بهشتی دلجویی کردیم/هیچ کس از وقوع این حادثه خوشحال نیست

وزیر کشور که برای پاسخ به سؤال علی مطهری نماینده مردم تهران درباره مرگ یک وبلاگ‌نویس به صحن علنی مجلس آمده بود ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام یحیی‌زاده گفت: آقای مرحوم ستار بهشتی ساکن رباط کریم بود که طی فعالیت در فضای مجازی و فیس‌بوک با نام مستعار علیه نظام تبلیغ می‌کرد و حتی ضمن همکاری با عوامل معاند خارج از کشور اطلاعات غلط و کذب را به معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی ارائه می‌کرد.

نجار با اشاره به بازداشت ستار بهشتی توسط پلیس فتا افزود: پلیس فتا با حکم مقام قضایی آقای ستار بهشتی را بازداشت کرد؛ آقای بهشتی بعد از بازداشت اتهامات را پذیرفت و متقابلا بازپرس نسبت به بازداشت وی دستور داد؛ اما متاسفانه ایشان در مورخ ۱۳/۸/۹۱ در بازداشتگاه فوت کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه ناجا به لحاظ ساختاری چند وجهی است و ناجا در حقیقت رابط دستگاه قضایی است، افزود: وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا در ناجا است.

وی با اشاره به موادی از آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب تاکید کرد: ناجا در زمینه کشف مجرمین رابط قوه قضائیه است و بر همین اساس بازداشت آقای بهشتی با حکم دستگاه قضایی بوده است.

نجار با بیان اینکه مطابق قانون در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها قاضی وجود دارد تا در صورت بروز تخلفات فورا برخورد کند، تاکید کرد: درباره این حادثه تلخ که باید گفت غیرقابل قبول و ناخواسته بود قوه قضائیه و ناجا اقدامات لازم را انجام دادند و درست نیست ما به خاطر اشتباه و یا تخلف چند عنصر، زحمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی را زیر سؤال ببریم. گرچه باید گفت نیروی انتظامی برخورد با متخلفان را در سازمان خودش نصب‌العین قرار داده است.

وزیر کشور تاکید کرد: هیچ مسئولی در کشور از حادثه تلخ مرگ ستار بهشتی راضی نیست، افزود: احتمال وقوع تخلف در هر نظام و دستگاهی متصور است اما جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که با متخلفان در هر سطوحی که باشند برخورد کرده و برخورد خواهد کرد.

وی افزود: بعد از ماجرای فوت آقای بهشتی، فرمانده ناجا رئیس پلیس فتا را برکنار کرد و قوه قضائیه نیز وارد صحنه شد و ۷ نفر از متخلفین را بازداشت کرد.

نجار در ادامه و در پاسخ به سؤال علی مطهری درباره علت عدم عذرخواهی از خانواده وبلاگ نویس متوفی گفت: ما خدوم مردم هستیم و هر کجا که لازم باشد از مردم عذرخواهی می‌کنیم اما با عذرخواهی مشکلات حل نمی‌شود و باید مشکلات را دقیق بررسی کنیم تا تکرار نشود.

وی افزود: بنده از زمان وقوع این حادثه تمام اقدامات لازم را اعمال کردم و معاون امنیتی و انتظامی خود را مامور به بررسی موضوع کردم؛ در اولین فرصت در کمیسیون امنیت ملی حضور یافته و توضیحات لازم را به نمایندگان ارائه کردم.

وزیر کشور با بیان اینکه از خانواده ستار بهشتی دلجویی‌ به عمل آمده است، افزود: امثال بنده و آقای مطهری صلاحیت لازم را برای قضاوت در موضوع پرونده آقای بهشتی نداریم چون مقام قضایی نیستیم باید منتظر بمانیم تا دستگاه قضایی حکم صادر کند که البته در حال بررسی این موضوع است.

نجار در پاسخ به اظهارات مطهری که از تاکید شهید مطهری بر برخورد قانونی با متخلفان خاطره‌ای را ذکر کرده بود، خاطرنشان کرد: استناد بنده نیز همین است که آقای مطهری گفتند. همانطور که شهید مطهری بر برخورد قانونی با متخلفان تاکید داشت در این موضوع نیز ما باید منتظر بمانیم تا حکم قانونی صادر شود.

* مجلس پاسخ وزیر کشور به مطهری را قانع کننده دانست

سوال علی مطهری نماینده تهران از محمد نجار وزیر کشور که درباره مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه ناجا بود، توسط حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس قرائت شد.

علی مطهری سوالات خود را از وزیر کشور مطرح و پاسخ نجار را استماع کرد و در نهایت از پاسخ وزیر کشور قانع نشد.

حجت الاسلام ابوترابی بعد از آنکه مطهری از پاسخ وزیر کشور قانع نشد، پاسخ وزیر کشور به سوال وی را به رای نمایندگان گذاشت که مجلس با ۱۳۴ رای موافق، ۷۵ رای مخالف، ۲۱ رای ممتنع پاسخ وزیر کشور به سوال مطهری را قانع کننده دانست.

* تذکر اخلاقی ابوترابی: ادب داشته باشیم

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست ساعاتی از نشست علنی امروز مجلس را  بر عهده داشت نسبت به بی‌نظمی برخی نمایندگان تذکر داد.

نائب رئیس اول مجلس در تذکری خطاب به نمایندگانی که هم‌زمان با ارائه تذکرات شفاهی نمایندگان صحن مجلس را ترک می‌کردند گفت: باید ادب شنیدن تذکرات را داشته باشیم.

وی از نمایندگان خواست تا سر جایشان بنشینند و به تذکرات همکاران خود گوش دهند.

* مطهری: در موضوع “بهشتی” نظام در مقام مدعی است

به گزارش فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر کشور که در صحن علنی امروز (سه شنبه) مجلس مطرح شد ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام یحیی‌زاده گفت: خلاصه سوال بنده از وزیر محترم کشور این بود که چرا آقای ستار بهشتی که توسط پلیس فتا بازداشت شده بود در بازداشتگاه فوت کردند.

وی افزود: اتهام آقای بهشتی این بود که از مسئولان نظام انتقاد و شاید هم به آنها توهین کرده است، البته توهین در قانون مجازات اسلامی شامل الفاظ زشت است و نباید هر انتقادی را توهین قلمداد کنیم.

مطهری گفت: سوال من این است که چرا یک مسئله کوچک را آنقدر بزرگ می‌کنیم که منجر به آسیب به نظام اسلامی شود، برخی معتقدند که باید این مسائل را پنهان کنیم و در اولویت بررسی قرار ندهیم اما این نگاه، نگاه اشتباهی است چرا که رسیدگی به این موضوعات موجب تقویت نظام ما می‌شود و کاستی‌ها را رفع می‌کند.

نماینده مردم تهران دفاع از حقوق مردم را وظیفه اصلی نمایندگان دانست و درباره علت پیگیری این موضوع گفت: این که بنده به این موضوع رسیدگی کرده‌ام به آن دلیل است که حضرت علی (ع) درباره خلخال پای آن یهودی در ناحیه مرزی کشور اسلامی فرمودند، اگر مسلمانی این موضوع را بشنود، دق کند و بمیرد مورد ملامت نیست.

مطهری با انتقاد از برخی نگاه‌ها در دستگاه‌های انتظامی و امنیتی گفت: برخی نیروهای امنیتی از این جمله امام راحل که فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است برداشت، درستی ندارند، چرا که فکر می‌کنند برای دفاع از نظام میتوانند از هر اقدامی و هر وسیله‌ای استفاده کنند؛ مثلا در بحث قتل‌های زنجیره‌ای که داریوش فروهر و همسرش کشته شد در بازجویی گفتند که برای حفظ نظام این کار را کردند تا دیگر روشنفکران بترسند و آسیبی به نظام نزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیان خاطره ای از شهید مطهری گفت: سه هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمت شهید آیت‌الله مطهری رسیدند و گفتند سه عضو کمیته سرقت کرده‌اند، با آنها چه برخوردی کنیم؟ شهید مطهری گفتند، با آنها طبق قانون و با حکم دادگاه به اسم عضو کمیته برخورد کنیم. نفرمودند که بگویید که آن فرد منصوب کمیته و یا نفوذی در کمیته بود. بر همین اساس ما باید با افراد متخلف برخورد کنیم و این طبیعی است که چند نفر ممکن است در یک دستگاه تخلف کنند.

علی مطهری تاکید کرد: ما نمایندگان مجلس باید موضوعاتی چون فوت ستار بهشتی را بررسی کنیم نه اینکه خانم شیرین عبادی وارد این مسائل شود، نباید مسائل را پنهان کنیم تا اصلاحات اجتماعی به دست مخالفان نظام بیافتد.

وی طرح علنی موضوع ستار بهشتی را موجب رسیدگی به آن و تلاش برای عدم تکرار آن دانست و گفت: بنده با پیگیری این موضوع تلاش داشتم و دارم که این روند غلط اصلاح شود.

مطهری با بیان اینکه دو شرط را برای عدم پیگیری موضوع ستار بهشتی مطرح کرده بود، گفت: شرط اول این بود که متخلفان و مسئولان مربوطه از خانواده ستار بهشتی، مقام معظم رهبری رسما و از طریق رسانه ملی عذرخواهی کنند که این شرط تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: در بحث خانم سحابی نیز از وزیر اطلاعات سوال کردم و به ایشان عرض کردم اتفاقی که در مراسم تشییع جنازه پدر خانم سحابی رخ داده و ماموران، سهوا با خانم سحابی برخورده کرده اند و وی فوت کرد،نیاز به عذر خواهی شما از خانواده سحابی دارد.

وی افزود: شرط دوم بنده این بود که مسئولان مربوطه رضایت خانواده ستار بهشتی را جلب کنند اما نه تنها این کار را نکردند بلکه برای برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آن مرحوم خانواده وی را تحت فشار قرار دادند.

مطهری به ادعایی از مادر بهشتی اشاره کرد و ادامه داد:ممکن است بگویند مادر آقای بهشتی رضایت داده اما مادر می‌گوید حکم بازداشت دخترم را نشان دادم و برای اینکه داغ جدیدی نبینم مجبور شدم رضایت بدهم.

وی با بیان اینکه برای دفاع از حق مظلوم، موضوع ستار بهشتی را پیگیری کرده است، ادامه داد: اینکه چنین اتفاقی در ناجا رخ داده و چند نفر تخلف کرده‌اند چیزی از ارزشهای نیروی انتظامی و خدماتی که آنها به مردم می‌دهند کم نمی‌کند، اما مسئولان مربوطه باید پاسخ بدهند که چرا به یک موضوع کم اهمیت و بی تاثیر به گونه‌ای پرداخته‌اند که نظام اسلامی آسیب دیده است.

مطهری افزود: پلیس فتا می‌گوید تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ آقای بهشتی حداقل ۸ نفر در روز بوده است و حتی طبق مطالعه اینکه بنده از مطالب ایشان داشتم آقای بهشتی از سطح سواد بالایی برخوردار نبود و حتی مطالبش موثر نبود لذا چرا پلیس فتا به این موضوع کم اهمیت و بی تاثیر رسیدگی کرده است؛ مثلا همین آقای نوری زاد که قلم خوبی هم دارد، انتقادهایی بعضا تند هم می‌کند ایشان که الان آزاد هستند و انتقاد می‌کنند و مشکلی هم پیش نمی‌آید حتی موجب می‌شود تا حد زیادی مخالفان تخلیه شوند بدون آنکه مشکلی برای نظام ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلف در موضوع ستار بهشتی موجب تقویت نظام، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی می‌شود، ادامه داد: بنده در مطالب آقای بهشتی توهین به مسئولان را ندیدم ما باید از نقدها استفاده کنیم، نقدهایی که مشفقانه باشد به ما کمک خواهد کرد و نقدهای مغرضانه نیز صاحبانش را رسوا خواهد کرد؛ مگر امیر المومنین نفرمود که مرا نقد کنید حالا چرا ما با این نقدها اینگونه برخورد می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: سوال دیگر من این است که چرا آقای بهشتی در روز تعطیل و در دفتر رئیس پلیس فتا بازجویی شده است در حالی که قانون می‌گویند متهم فقط برای چند ساعت و آن هم در حضور افسر نگهبان مجاز به بازداشت است و این در حالی است که آقای بهشتی یک شب در آنجا بازداشت بوده است.

وی با بیان اینکه قانون هر گونه شکنجه برای اقرار و کسب اطلاع از افراد را ممنوع می‌داند گفت: رفتار خشنوت آمیز با آقای بهشتی طوری بوده که می‌تواند مصداق شکنجه محسوب شود و آقای اژه‌ای نیز تاکید کردند که کبودی در ساق و کتف و ران آقای بهشتی وجود داشته که این امر رفتار خشن با وی را غیر قابل انکار می‌داند.

مطهری برکناری رئیس پلیس فتا توسط فرمانده ناجا و بازداشت موقت ۷ متخلف را و توسط قوه قضاییه اقدام مناسب از سوی این دو دستگاه دانست و از احمد توکلی که برای اولین بار بحث ستار بهشتی را در نطق میان دستورش مطرح کرده بود، تشکر کرد.

مطهری همچنین از دواتگری نماینده مردم مراغه که به نمایندگی از کمیسیون امنیت ملی بحث ستار بهشتی را پیگیری می‌کرد نیز تشکر کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که در بحث مرگ آقای ستار بهشتی، نظام و حکومت در مقام مدعی است و این نظام است که ادعا می‌کند باید با متخلفان برخورد شود و این امر از نشانه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است که با متخلفان برخورد کند.

علی مطهری در پایان و بعد از استماع پاسخ وزیر کشور گفت: کسانی که موضوع ستار بهشتی را دنبال می‌کنند در واقع از نظام دفاع می‌کنند، چرا که نظام در مقام مدعی است و باید بامتخلفان برخورد شود.

وی پاسخ وزیر کشور را قانع کننده ندانست و حجت الاسلام ابوترابی پاسخ وزیر کشور را به رای نمایندگان گذاشت که مجلس توضیحات محمد نجار را قانع کننده دانست.

* کوثری:چرا علی مطهری امور مربوط به عوامل ضدانقلاب را دنبال می‌کند؟

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به موضوع سؤالی علی مطهری از وزیر کشور که دباره علت فوت ستار بهشتی وبلاگ‌ نویس بود، انتقاد کرد و خطاب به ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای مطهری آزادند به عنوان نماینده که هر موضوعی را بتوانند دنبال کنند و به بحث بگذارند، ما هم هیچ صحبتی نداریم و سکوت هم کردیم به خاطر اینکه ایشان بتوانند مطلبشان را دنبال کنند.

وی افزود:‌ اما بنده یک انتظاری از ایشان دارم به عنوان اینکه پدرشان را دائماً ملاک قرار می‌دهند و حق هم این است و باید هم اینطور باشد، شهید مطهری برای همه ما هم الگوست، آقای مطهری که می‌آیند و تا این حد مصرند که این افراد اینچنینی که بی‌تفاوت یا عوامل ضد انقلاب هستند، کار آنان را به این شکل دنبال می‌کنند، چرا یک بار در طول ۵سال گذشته از ترور دانشمندان هسته‌ای یا موارد اینچنینی، دفاع نکرده‌اند؟!

کوثری اضافه کرد: نمی‌آیند بر علیه آنها صحبت کنند، انتظار ما به صورت برادرانه این است، آقای مطهری آیا جایگاه قضایی دارد که مشخص می‌کند باید یک مرجع قانونی عذرخواهی کند یا دیه بدهد؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: باید صبر کنند تا قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کند، در این رابطه آقای مطهری واقعاً اگر از پدرشان استفاده می‌کنند، همه‌جانبه استفاده کند، همه جا بگوید که پدر بر علیه استکبار و صهیونیست و ظالمان می‌تاخت، آقای مطهری هم بیاید و بتازد نه اینکه فقط یک مورد را مطرح کند که باعث شود خدایی ناکرده ضد انقلاب از صحبت‌ها و اعمال آقای مطهری سوءاستفاده کند.

* تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

به گزارش فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز سه‌شنبه از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

قوامی نماینده اسفراین و ۷۴ نماینده مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توهین سایت مشرق ‌نیوز به فرهنگ پهلوانی مردم خراسان در مطلبی با عنوان «ابهام در چرایی توجه به یک سنت خشن فاقد محتوا از جنگ گلادیاتوری و ورزشی به اصطلاح ملی» و ضرورت عذرخواهی از مردم قهرمان خراسان تذکر دادند.

صلاحی نماینده تفرش به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تسریع در تعیین وضعیت کارمندان دانشگاه صنعتی تفرش و به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص تسریع در احداث سالن ورزشی در شهرستان فشک فراهان و جغتان تفرش تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صدور دستور رفع ممنوعیت تردد انفرادی زوار ایرانی به عتبات عالیات و به وزیر نفت در خصوص لزوم توجه به میادین مشترک نفتی و گازی در استان ایلام تذکر داد.

صامری نماینده خرمشهر به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در تعیین تکلیف شهرک صنعتی شهرستان خرمشهر و به وزیر کشور در خصوص سوءمدیریت فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خرمشهر تذکر داد.

ثروتی نماینده بجنورد به رئیس‌ جمهور در خصوص رسیدگی به اقدامات استاندار خراسان شمالی با وجود اجرای ارتقای تقسیمات کشوری شهرستان‌ها و دهستان‌های استان تذکر داد.

بیرانوند نماینده بروجرد به رئیس‌ جمهور در خصوص لزوم معرفی استاندار جدید بومی برای استان لرستان، به وزیر ارتباطات در خصوص جلوگیری از فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه‌ و به وزیر کشور در خصوص ابطال حکم انتصاب شهردار بروجرد به دلیل نداشتن صلاحیت تذکر داد.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر نیرو در خصوص رعایت عدالت در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و بلخار و به وزیر دادگستری در خصوص تسریع در راه‌اندازی اداره تعزیرات شهرستان بلخار تذکر داد.

سلیمی نماینده محلات به وزیر کشور در خصوص توضیح علت غیبت طولانی برخی مسئولان استانی در ایام عید نوروز تذکر داد.

جعفری نماینده بجنورد به رئیس‌جمهور در خصوص تسریع در استقرار شعب ادارات کل در شهرستان‌های راز و جرگلان تذکر داد.

سلیمی نماینده محلات خواستار توضیح رئیس‌جمهور در خصوص علت رسانه‌ای کردن امور داخلی وزارتخانه‌ها از جمله عزل و نصب رؤسای دانشگاه‌ها شد.

فتح‌الله حسینی نماینده قصر شیرین خواستار توضیح وزیر ارتباطات در خصوص علت اختلال در شبکه تلفن همراه شد.

سلیمی نماینده محلات به وزیر امور خارجه در خصوص علت پیگیری پرونده قتل شهروند ایرانی توسط دیپلمات سعودی و کشته شدن زائران ایران تذکر داد.

جوکار و زارع‌زاده نمایندگان یزد و مهریز به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص لزوم رعایت ضوابط در واگذاری تسهیلات به واحدهای صنعتی توسط بانک سپه تذکر دادند.

صرامی نماینده خمینی‌شهر به رئیس‌ جمهور در خصوص بررسی عملکرد و هزینه‌های عوامل سهام عدالت شهرستان خمینی‌شهر تذکر داد.

میرگلوبیات و طبیب‌زاده نوری نمایندگان ساوه و تهران خواستار توضیح وزیر بهداشت در خصوص علت ادغام دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران شدند.

بشیری و سبحانی‌نیا نمایندگان پاکدشت و نیشابور به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در تأمین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان تذکر دادند.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده، ملکشاهی، محجوب و سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، کوهدشت، تهران و نیشابور به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در حل مشکلات کارخانجات و نواحی صنعتی کشور تذکر دادند.

سلطانی نماینده بروجن به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم حمایت از تولیدات صنعتی داخلی و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، به وزیر نیرو در خصوص عدم رعایت قوانین و مقررات در مورد طرح‌های انتقال آب بهشت‌آباد، به وزیر بهداشت در خصوص عدم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی در زمینه بودجه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بروجن و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کمبود کود شیمیایی و سموم دفع آفات در استان چهارمحال و بختیاری تذکر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74024

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]