0

عصر، عصر ظهور است و روز حاکمیت انسان کامل نزدیک است

  • کد خبر : 7406
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ‌شب گذشته در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه دشمنان انسانیت هیچ اصالت و پناهگاهی در عالم ندارند، اظهار داشت: دشمنان انسانیت در مقابل اراده حق‌طلبان و جریان بیداری اسلامی ملت‌ها که امروز شتاب روزافزونی یافته و تجلی تمسک به قرآن […]

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ‌شب گذشته در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه دشمنان انسانیت هیچ اصالت و پناهگاهی در عالم ندارند، اظهار داشت: دشمنان انسانیت در مقابل اراده حق‌طلبان و جریان بیداری اسلامی ملت‌ها که امروز شتاب روزافزونی یافته و تجلی تمسک به قرآن یعنی عشق به امامت و پیروی از ولایت، توان ایستادگی ندارند. وی افزود: امروز به فضل الهی حق‌طلبی در میان مردم به‌ویژه در بین جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان رو به افزایش است و با روحیه حق‌طلبی، شیفته عدالت و پاکی بوده و در مسیر ولایت، خود را به قرآن و معرفت الهی مجهز می‌کنند تا بتوانند در صحنه‌های جهانی انقلاب حضور و نقش تعیین کننده ایفا کنند.

رئیس جمهور ‌با اشاره به اینکه امروز عشق به امام عصر (عج) و تعمیق پیوند با قرآن با سرعت نور در ایران در حال گسترش است، تاکید کرد: عصر، عصر ظهور است و روز حاکمیت انسان کامل نزدیک است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن با ولایت پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد و هر دو یک حقیقت اما دو تجلی از وجود خداوند هستند، خاطرنشان کرد: امام عصر (عج) به عنوان انسان کامل، عینیت و مفسر و مبین قرآن کریم است و با تمسک به ولایت است که تمسک به قرآن معنا پیدا می‌کند و تمسک به قرآن انسان را به ولایت راهنمایی می‌کند.

وی رمز و راز درک رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را درک حقیقت بیان شده در حدیث ثقلین برشمرد و گفت‌:‌ اگر حقیقت ثقلین یعنی پیوند قرآن و ولایت بطور کامل محقق شود، هیچ آسیب، انحراف، حزن و اندوهی برای بشر وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه عظمت قرآن ناشی از آن است که از سوی خداوند نازل شده، گفت:‌ قرآن با همه عظمت خود نازل شد و پیامبران و اولیاء الهی مبعوث شده و مجاهدت کردند تا انسان به صراط مستقیم الهی هدایت و ظرفیت‌های او در این مسیر شکوفا شده و به خدا نزدیک شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ خداوند قرآن را نازل کرد تا جامعه موحدان و پاکان و حیات طیبه در زمین برقرار شود و بشر از ظلمت نفسانی، خودپرستی، خودخواهی، جهل و چسبندگی به مادیات رها شده و به نور حق واصل شود.

وی هدف بعثت همه انبیاء و اولیای الهی را برقراری جامعه آرمانی، حکومت عدل و جامعه صالحان دانست و اظهار داشت: همه حمدها و تکبیرهای قرآن و نماز برای عبور از خود، جهالت و بی‌عدالتی‌ها و پیوستن به خدا و رسیدن به حیات طیبه و معبود حقیقی و در نهایت رسیدن به حاکمیت پاک و جهانی مهدی موعود (عج) است.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد: هر قدر معارف قرآن ترویج شده و انس با قرآن گسترش و تعمیق یابد، نور و  در زندگی بشر بیشتر شده و به روز آرمانی و تحقق حقیقت یگانه عالم نزدیکتر خواهیم شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان درباره فضایل این ماه تصریح کرد: درک، فهم و انس با ماه مبارک رمضان ملازم و متناسب با درک و فهم و انس با قرآن است چرا‌که جوهر هر دو یکی است؛ ماه مبارک رمضان ظرف لیله‌القدر و لیله‌القدر ظرف قرآن و صاحب لیله‌القدر و ملازم قرآن، حضرت امام عصر (عج) است.

وی با بیان اینکه قرآن نازل شد تا شیطان و شیطانیان از عرصه اندیشه و زندگی بشر کنار گذاشته شده و کسی غیر از خدا مورد پرستش قرار نگیرد، گفت: قرآن تجلی و جلوه خداوند است. علم، حکمت و عظمت خدا را می توان در آن دید. قرآن معرف خدا به یکتایی و وحدانیت است و باید از خدا خواست تا ما را در مسیری هدایت کند که به سرعت از فهم ظاهر قرآن به درک باطن‌ آن منتقل شده و با سیر در باطن قرآن به انسان کامل رسیده و خود تجلی قرآن شویم.

رئیس جمهور قرآن را بزرگترین هدیه خداوند به انسان و ثقل اکبر توصیف کرد که از ناحیه خداوند عزیز حکیم، رحمان رحیم، عزیز علیم و کسی که همه زمین و آسمان‌ها را برافراشته نازل شده است و اظهار داشت: قرآن کتاب هستی بخش و راهنمای انسان از سوی خداوند تا بالاترین قله کمال یعنی انسان کامل است.

احمدی‌نژاد به صفات الهی در قرآن اشاره و تصریح کرد:‌ قرآن نازل شد تا تسبیح خدا گفته شود و انسان را به تکبیر امر کرد و با ذکر الله اکبر این فرمان قرآن اجابت شد و پیامبر عزیز اسلام (ص) پرچمدار تکبیر و تسبیح بود و حمد خدا و کلمه توحید را تعلیم کرد. همه اجزای نماز در قرآن معرفی شده و قرآن همه انسان‌ها را به نماز امر می‌کند چرا‌که نماز بالاترین فریادها، جامعترین عبادت‌ها و تسلیم، خشوع و خضوع و اقرار به توحید خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر رحمه‌للعالمین، جلوه اسماء الهی و اسم اعظم خداوند بود و خداوند استغفار را برای مؤمنان به او امر کرد.

احمدی‌نژاد در این مراسم از ۲۳ خادم قرآن و فعال و برگزیده قرآنی از جمله غلامعلی حدادعادل و لاله افتخاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح سپاس، تجلیل کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر