4

لو رفتن سخنان چندی پیش خاتمی در یک محفل خصوصی

  • کد خبر : 7434
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۲۰

یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضد انقلاب نسبت به تناقض مواضع خاتمی در خلوت و جلوت ابراز نگرانی کرد. «روزنت» با اشاره به لو رفتن سخنان چندی پیش خاتمی در یک محفل خصوصی که دلالت بر تحریم انتخابات و متهم کردن جمهوری اسلامی داشت، نوشت: انتشار سخنان خصوصی خاتمی، آبی بود برآتش سخنان قبلی او […]

یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضد انقلاب نسبت به تناقض مواضع خاتمی در خلوت و جلوت ابراز نگرانی کرد.
«روزنت» با اشاره به لو رفتن سخنان چندی پیش خاتمی در یک محفل خصوصی که دلالت بر تحریم انتخابات و متهم کردن جمهوری اسلامی داشت، نوشت: انتشار سخنان خصوصی خاتمی، آبی بود برآتش سخنان قبلی او که از عفو و بخشش گفته بود و همچنین سخنان مزروعی درباره مصالحه با حکومت. گرچه بسیاری از سخنان خاتمی و انتشار آن استقبال کردند، اما نگارنده بر این عقیده است که اتفاقاً با توجه به آنچه رخ داده، این مسأله باعث نگرانی است. اگر فرض را بر صحت سخنان منتشر شده مربوط به خاتمی بگذاریم -که با توجه به عدم تکذیب آن، می توان چنین فرضی را در نظر گرفت- نکته نگران کننده قضیه این است که سایت خاتمی دست به تعدیلی اساسی در سخنان وی زده است. این جا نقطه خطرناکی است که جریان اصلاحات نیز هشت سال به آن گرفتار بود؛ خاتمی در جمع خصوصی تندترین تحلیل ها و سخنان را مطرح می کند، اما در عرصه عمومی و هنگام عمل به گونه ای متفاوت عمل می کند.
نویسنده سپس با اشاره به بیانیه اخیر گروه موسوم به شورای هماهنگی سبز مبنی بر شرکت مشروط در انتخابات می پرسد: نویسنده بیانیه مشخص نکرده که اصلاح طلبان در کدام انتخابات بحث شرکت مشروط در انتخابات را در عمل پیگیری کرده اند. از زمان برگزاری انتخابات مجلس هفتم در دولت خاتمی، اصلاح طلبان همواره سخن از پیش شرط برای حضور در انتخابات را مطرح کرده اما همواره بر سر بزنگاه ها، از شروط خود دست کشیده و وارد عرصه انتخابات شده اند. حتی در انتخابات مجلس هفتم نیز گروه های اصلاح طلب خواستار حضور مردم در پای صندوق های رأی شدند.
فراموش نکنیم که زمان انتخابات مجلس هشتم، خاتمی و بسیاری از اصلاح طلبان، حضور خود در عرصه انتخابات را مشروط به برگزاری انتخاباتی سالم و حضور گرایش های مختلف اصلاح طلب در آن کرده بودند. اما با وجود ردصلاحیت بسیار گسترده، فعالانه در انتخابات شرکت کردند.
مجتبی واحدی رابطه آمریکا با کروبی نیز در واکنش به بیانیه مذکور به دویچه وله گفت حاکمیت شرط گذاری هایی از جنبش و شرط های شورا برای شرکت در انتخابات را نمی پذیرد و جمهوری اسلامی به هیچ وجه زیربار مشروط نخواهد رفت. نظام می گوید گفتمان انقلاب را احیا کرده است و شروط مذکور یعنی نابودی جمهوری اسلامی.
سایت ضدانقلابی خودنویس هم از شورای هماهنگی سبز (گروه تک نفره امیر ارجمند) پرسیده است آیا شروط شما شامل جریان های ضدانقلاب که از حضور در انتخابات ممنوع شده اند، می شود؟ اگر چنین باشد، شرط گذاری شورا به معنای معارضه جمهوری اسلامی است.
سایت جرس نیز ضمن انتقاد از ناشناختگی شورای مذکور و تلاش آن برای سیطره بر جنبش سبز نوشت: واقع بینانه این است که بگوییم حکومت تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهد شد کوتاه بیاید و در این صورت بازنده اصلی اصلاح طلبان هستند. مگر موسوی و کروبی و ما نمی گفتیم در انتخابات تقلب شده؟ اکنون چگونه می توان در انتخاباتی که برگزار کنندگان آن از دل همین انتخابات بیرون آمده اند شرکت کرد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]