1

تمامی فرماندهان نظامی بلندپایه ارتش ترکیه از سمت خود استعفا کردند.

  • کد خبر : 7446
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۲۸

به گزارش فارس به نقل از یورونیوز، رئیس ستاد نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و کلیه اعضای ستاد ارتش ترکیه از سمت های خود کناره گیری کردند. این تصمیم به دنبال عدم توافق مقامات عالیرتبه نظامی با دولت ترکیه اتخاذ شد. خبرگزاری دولتی ترکیه با انتشار خبر استعفای اییشیک کوشانر (Isik Kosaner)، رئیس […]

به گزارش فارس به نقل از یورونیوز، رئیس ستاد نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و کلیه اعضای ستاد ارتش ترکیه از سمت های خود کناره گیری کردند.

این تصمیم به دنبال عدم توافق مقامات عالیرتبه نظامی با دولت ترکیه اتخاذ شد.

خبرگزاری دولتی ترکیه با انتشار خبر استعفای اییشیک کوشانر (Isik Kosaner)، رئیس ستاد نیروهای مسلح ترکیه و فرماندهان نیروی زمینی، هوایی و دریایی ترکیه، گزارش داده است که آن‌ها تقاضای بازنشستگی کرده‌اند.

گفته می‌شود کوشانر در روزهای اخیر بارها با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه دیدار کرده است تا با او به توافقی درباره موضوع نشست فرماندهان نظامی برسد.

این جلسه قرار است اوایل ماه اوت برگزار شود. نشست یاد شده به منظور بررسی وضع فرماندهان بازداشت شده ارتش برگزار می‌شود.

ناظران سیاسی یکی از دلایل اصلی این استعفای گروهی را صدور دستور بازداشت حسن ایسیز، یکی از برجسته ترین افسران ترک به دلیل تلاش برای سرنگونی دولت، از طریق باز کردن وب سایت می دانند.

۴۲ ژنرال و ده‌ها افسر ارتش ترکیه به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت در زندان به سر می برند و این موجب سردی روابط ارتش و دولت شده است.

به نظر کارشناسان، دلیل دیگر این تصمیم، عدم موفقیت ارتش در حمله اخیر علیه مواضع حزب کارگران کردستان، (پ. ک. ک) که در آن ۱۴ سرباز ترک کشته شدند، است.

روابط دولت و ارتش بویژه از سال ۲۰۰۷ میلادی، یعنی از زمانی که دولت، گزارش هایی از توطئه برخی نظامیان منتشر کرد، بیش از پیش به تیرگی گرایید.

استعفای دسته‌جمعی فرماندهان اقدامی بی‌سابقه در ترکیه است. کشوری که ارتش آن از سال ۱۹۶۰ تاکنون چهار بار دست به کودتا علیه دولت زده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر