3

شورای نگهبان به تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات رسیدگی می کند

  • کد خبر : 74662
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان به فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام و اعلام کاندیداتوری برخی افراد اشاره کرد و گفت: تخلفات تبلیغاتی زودهنگام در بررسی صلاحیت نامزدها مد نظر شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

 علیرضا نیلچی عصر جمعه در سفر به بیرجند در نشست خبری با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان‌ها تشکیل شده و اعضای آن آشنایی کامل با قوانین و ضوابط انتخاباتی دارند، اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات از مهم‌ترین انتظارت نظام از مردم است و صیانت و حفاظت از آرای مردم از وظایف هیئت نظارت است.

وی ادامه داد: هیئت‌های نظارت در ۴۲۱ شهرستان و به تبع آن در بخش‌ها نیز شکل گرفته است.

۸۰ درصد استان‌های کشور آموزش انتخاباتی دیده‌اند

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات بسیار مهم و ضروری است، افزود: هیئت نظارت تبلوری از حضور مردم و انتخابات مردمی که توسط مردم نظارت می‌شود است.

نیلچی با اشاره به اینکه تا کنون در ۸۰ درصد استان‌های کشور آموزش‌های لازم نسبت به قوانین جدید داده شده است، تصریح کرد: هیئت نظارت و اجرایی مستقل بوده و هیچ کدام نباید بر دیگری تاثیر داشته باشد.

وی گفت: تکلیف شورای نگهبان را قانون تعیین کرده و شورا بر اساس قانون عمل می‌‌کند و قانون رکن اصلی در انتخابات است.

برخورد شورای نگهبان با فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان ارائه آموزش‌های لازم به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را ضروری دانست و عنوان کرد: تمام افراد در بخش اجرا و نظارت انتخابات باید قوانین مربوطه را بدانند.

نیلچی با اشاره به اینکه درخت انقلاب اسلامی هر روز تنومندتر از گذشته می‌شود، ادامه داد: هیئت‌های نظارت و اجرا وظیفه دارند با هماهنگی و همسویی، قانون را سرلوحه کار خود در امر انتخابات قرار دهند.

این مسئول به فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام و اعلام کاندیداتوری برخی افراد اشاره کرد و یادآور شد: تخلفات تبلیغاتی زودهنگام در بررسی صلاحیت نامزدها مد نظر شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

مردم نگران سلامت انتخابات نباشند

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان مسئله انتخابات را بسیار مهم و سرنوشت‌ساز دانست و ابراز داشت: مردم ایران اسلامی با خلق حماسه سیاسی دشمنان را مایوس می‌کنند.

نیلچی خاطرنشان کرد: تعیین کننده‌ترین رکن در انتخابات مردم هستند که با حضور حداکثری خود پیام رهبری را لبیک گفته و خالق حماسه سیاسی بزرگ در کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت از موضوعاتی است که برای برگزاری یک انتخابات مطرح می‌شود، گفت: سلامت انتخابات بر عهده ناظران شورای نگهبان بوده که این سلامت را به خوبی پاس خواهیم داشت.

افرادی که کف صلاحیت را داشته باشند مورد تائید شورای نگهبان قرار می‌گیرند

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان به صلاحیت افراد در انتخابات اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان افراد واجد صلاحیت را در مهلت قانونی برای حضور در رقابت‌ها معرفی می‌کند و این مردم هستند که باید با بررسی‌ دقیق، بهترین فرد را به عنوان اصلح انتخاب کنند.

این مسئول با بیان اینکه شورای نگهبان در بحث صلاحیت‌ها بعد از ثبت نام نامزدها ورود پیدا می‌کند، متذکر شد: در تعیین صلاحیت‌ها معیارهای ما قانون و ملاک ما رفتار افراد است که باید منطبق بر قانون باشد.

فارس

نیلچی در پایان اذعان داشت: افرادی که کف صلاحیت را داشته باشند مورد تائید شورای نگهبان قرار می‌گیرند و انتخاب فرد اصلح از بین صالحان برعهده مردم است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74662

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر