2

یک کارمند زن ۲۷ میلیارد از بانک تجارت اختلاس کرد

  • کد خبر : 7481
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

در یکی از این پرونده‌ها با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی قضایی وزارت اطلاعات پرونده دو متهم اقتصادی دردستورکاردادسرای اموراقتصادی قرارگرفت. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی دو متهم در یک پرونده اقتصادی را به اتهام مشارکت درتحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ ده میلیارد و دویست و بیست و نه میلیون ریال (‌۰۰۰/۰۰۰/۲۲۹/ ‌۱۰ریال […]

در یکی از این پرونده‌ها با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی قضایی وزارت اطلاعات پرونده دو متهم اقتصادی دردستورکاردادسرای اموراقتصادی قرارگرفت. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی دو متهم در یک پرونده اقتصادی را به اتهام مشارکت درتحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ ده میلیارد و دویست و بیست و نه میلیون ریال (‌۰۰۰/۰۰۰/۲۲۹/ ‌۱۰ریال ) مجرم شناخت.

متهم ردیف اول پرونده علاوه براین به اتهام کلاهبرداری ازطریق انتقال منافع مال غیر به میزان یک میلیارد و سیصد وپنجاه میلیون ریال ( ‌۰۰۰/۰۰۰/۳۵۰/ ‌۱ ریال) نیز تحت تعقیب کیفری است.

براساس این گزارش این پرونده پس از صدورکیفرخواست و قرارمجرمیت متهمین دردادسرای ناحیه ‌۲۲ اموراقتصادی ، هم اکنون در شعبه ‌۱۱۹۱ دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی اموراقتصادی درحال رسیدگی است.

تحصیل ۱۹۶ میلیارد مال نامشروع از بانک سپه

هم‌چنین با اعلام شکایت ازسوی اداره کل حقوقی بانک سپه دادسرای ناحیه ‌۲۲ اموراقتصادی تعدادی ازمتهمان یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت. متهمان این پرونده درقالب عقود مختلف، ضمن اخذ تسهیلات از بانک سپه از انجام تعهدات خود دربرابر بانک خودداری کردند. براساس این گزارش متهمان این پرونده که پنج نفر هستند، همگی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ یکصد و نود و شش میلیارد و یکصد و بیست و سه میلیون و دویست و نود ریال (‌۰۰۰/۲۹۰/۱۲۳ /‌۱۹۶ ) ریال مجرم شناخته شده و پرونده پس از صدورکیفرخواست جهت ادامه مراحل رسیدگی به شعبه‌۱۱۹۳ دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

پایگاه اطلاع رسانی قسط اعلام کرد که اسامی متهمین پرونده براساس قانون پس از قطعیت حکم ازسوی دادگاه اعلام خواهد شد.

صدورکیفرخواست برای یکی ازکارمندان بانک رفاه

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۲ اموراقتصادی یکی ازکارمندان رسمی بانک رفاه کارگران رامجرم شناخت.

متهم پرونده که یکی از کارمندان بانک مذکور بوده است با ایجاد حساب های صوری وتغییر درسیستم حسابداری بانک با بدهکار و بستانکار کردن حساب ها مبالغی رابه حساب بستگان ودوستان خود واریزکرده سپس اقدام به برداشت وخروج آن مبالغ از بانک می‌کرده است.

براساس این گزارش با شکایت اداره حقوقی بانک رفاه، پرونده مذکور دردستورکاردادسرا قرار گرفته و پس ازتحقیقات لازم واظهارات متهم ، مجرمیت نامبره محرز وکیفرخواستی علیه وی صادرشد.

بدیهی است دراجرای مقررات ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهد شد.

«م.ط.ز» ۹۰۰ هزار دلار از بانک ملی ایران کلاهبرداری کرد

با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار پرونده این متهم دردستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت.

شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۲ امور اقتصادی قرار مجرمیت متهم این پرونده را به اتهام کلاهبرداری صادر کرد. براساس این گزارش متهم این پرونده آقای «م.ط.ز» به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۹۰۰ هزار و ۸۰۰ دلار امریکا از بانک ملی ایران مجرم شناخته شد.

گفتنی است پس ازصدورکیفر خواست دردادسرای اموراقتصادی پرونده جهت ادامه رسیدگی قضایی به شعبه ۱۱۹۳ دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

بدیهی است دراجرای مقررات ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهد شد.

یک کارمند زن ۲۷ میلیارد از بانک تجارت اختلاس کرد

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ‌۲۲ اموراقتصادی علیه تعدادی از متهمان یک پرونده اقتصادی کیفرخواست صادرکرد.

به گزارش ایسنا، این پرونده با شکایت اداره حقوقی بانک تجارت در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و سپس با استناد به نظریه کارشناس رسمی دادگستری واظهارات متهمان پس از موافقت سرپرست دادسرای اموراقتصادی کیفرخواست و قرار مجرمیت علیه متهمان پرونده صادرشد.

براساس این گزارش متهم ردیف اول خانم «ه.ص» کارمند بانک تجارت باسوءاستفاده از موقعیت شغلی خود و بادخل وتصرف غیرمجاز در حساب مشتریان اقدام به اختلاس کرده است.

نامبرده به اتهام اختلاس از بانک تجارت به مبلغ بیست و هفت میلیارد و هشتصد و هشتاد و سه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد وبیست وسه ریال(‌۶۲۳/۱۱۵/۸۸۳/ ‌۲۷ ریال) تحت تعقیب کیفری است.

متهم ردیف دوم آقای «پ.ع» به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ سیزده میلیارد و نهصد و بیست ودو میلیون و ششصد وبیست ودو هزار و دویست و سی ریال (‌۲۳۰/۶۲۲/۹۲۲/ ‌۱۳ ریال) و همچنین متهم ردیف سوم آقای «الف.الف» به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ نهصد و بیست و شش میلیون ریال (‌۰۰۰/۰۰۰/ ‌۹۲۶ ریال) مجرم شناخته شدند.

دیگر متهم این پرونده آقای «ف.ح.ز» که وی نیز از کارمندان بانک است وسرپرستی شعبه را برعهده داشته است متهم به اهمال منجر به تضییع اموال دولتی به مبلغ شش میلیارد و سیصد وشصت وپنج میلیون و چهارصد و هجده هزار و دویست و سی وسه ریال (‌۲۳۳/۴۱۸/۳۶۵/ ‌۶ ریال) است.

مجتمع قضایی امور اقتصادی اعلام کرد، بدیهی است دراجرای مقررات ماده ‌۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهد شد.

اثبات مجرمیت ۵ متهم به کلاهبرداری میلیاردی از بانک‌های ملی و ملت

شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی، پنج متهم یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت.

با اعلام گزارش ازسوی سازمان بازرسی کل کشور و همچنین اداره حقوقی بانک های ملی و ملت پرونده کلاهبرداری یکصد و چهل و چهار میلیارد ریالی از بانک‌های مذکور تشکیل شد.

متهمان این پرونده با تشکیل شرکت‌های متعدد صوری و غیر فعال و ارائه اسناد غیر واقعی به بانک اقدام به اخذ وجوه و تسهیلات به صورت غیرقانونی از بانک های ملی و ملت نموده و درعمل این وجوه را صرف خرید املاک و زمین های متعددی کرده‌اند.

براساس این گزارش شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ‌۲۲ اموراقتصادی پنج متهم این پرونده که همگی متهم به مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ چهل میلیارد و هشتصد و هفتاد و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزار و نهصد و سی وهفت ریال (‌۹۳۷/ ‌۵۸۸/۸۷۷/ ‌۴۰ ریال) از بانک ملت و مبلغ یکصد و سه میلیارد و سیصد و نه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد ریال (‌۶۰۰/۱۱۵/۳۰۹/ ‌۱۰۳ ریال) و هم‌چنین ‌۰۰۰/۰۰۰/ ‌۱۱ درهم امارات ازبانک ملی بودند را مجرم شناخت.

بر اساس اعلام مجتمع قضایی اموراقتصادی، در اجرای مقررات پس از قطعیت حکم، اسامی کامل متهمان اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7481

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آخ دمش گرم ، یکی عرضه داشته باشه اینجوری اختلاس کنه ، از قول من بهش بگید خیلی باحالی !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر