3

قیمت سکه و ارز باز هم کاهش یافت

  • کد خبر : 75126
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸

یک کارشناس معاملات آتی سکه گفت: دلار از سبد سرمایه گذاری مردم خارج شده و به همین دلیل شاهد نوسان منطقی ارز در بازار خواهیم بود.

محمدحسن تسلیمی گفت: مخالفت با برخی سیاست های اعلام شده از سوی بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا موجب سیر نزولی اونس جهانی طلا شد، اظهار داشت: روز پنجشنبه گذشته قیمت طلا با بیش از ۲۷ دلارکاهش به هر اونس ۱۵۶۰ دلار رسید.
وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت سکه در بازار و معاملات آتی تنزل اونس جهانی طلا به دامنه ۱۵۶۰ است و پیش بینی می شود با تداوم مخالفت ها با سیاست های انبساطی فدرال رزرو آمریکا، روند نزولی باشد.
این کارشناس معاملات آتی سکه، خاطرنشان کرد: امکان کاهش دامنه قیمت ها به هر اونس ۱۵۳۰ نیز وجود دارد که اگر این اتفاق رخ دهد، کانال ۱۴۰۰ را نیز به خود خواهد دید.
تسلیمی با بیان اینکه تب و تاب نوسان در دلار کاهش یافته است، تاکید کرد: دلار دیگر در سبد سرمایه گذاری مردم نیست و همین دلیل با کاهش سفته بازی ها در این بازار، نوسان قابل توجهی در ماه های آتی نخواهیم داشت مگر آنکه برخی عوامل موثر و اخبار سیاسی بر قیمت ها تاثیر بگذارند.
وی ادامه داد: قیمت دلار بین ۳۴۰۰ تا ۳۶۰۰ در نوسان بوده و هم اکنون نیز در محدوده ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است. با توجه به همین امر بازار شاهد کاهش قیمت سکه نقدی تا یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود که با ۱۰هزار تومان تقویت روی یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان تثبیت شد.
این کارشناس معاملات آتی با اشاره به سررسید های آتی، خاطرنشان کرد: روز دوشنبه هفته قبل سررسید فروردین ماه از معاملات خارج شده و قیمت ها با توجه به نزدیکی سررسید اردیبهشت روند کاهشی به خود می بیند.
وی با اشاره به موعد نزدیک بازگشایی سررسید تیرماه در معاملات آتی، افزود: با بازگشایی سررسید تیرماه امکان کاهش فاصله سررسیدها نیز از ۵۰ به ۴۰هزار تومان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر